40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برخی از امیدوارکننده‌ترین استارتاپ‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳

برخی از امیدوارکننده‌ترین استارتاپ‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳

اگر بگوییم سال گذشته برای دنیای فناوری، سالی مملو از ناکامی و تاریکی بود، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. در این میان، گروه کوچکی از استارتاپ‌ها رشد کردند و باعث شدند که نور امید تا حدودی به دنیای فناوری بتابد. از طرفی، هوش مصنوعی مولد در سال ۲۰۲۲ در حالی به صحنه آمد که با پیشرفت‌های فناوری خود، موجب شگفتی افراد شده بود، به نحوی که به گفته برخی از افراد، این هوش مصنوعی، سریع‌تر از هر چیزی که تا به حال در فناوری وجود داشته حرکت می‌کند.

در اینجا برآنیم تا چند استارتاپ هوش مصنوعی را که در سال ۲۰۲۳ امیدوارکننده محسوب می‌شوند، به شما معرفی کنیم:

Adept

استارتاپ Adept یک آزمایشگاه تحقیقاتی یادگیری ماشینی محسوب می‌شود که هدف آن ساخت فناوری هوش مصنوعی است که قادر است هر کاری را که انسان می‌تواند انجام دهد، خودکار کند، از اجرای نرم‌افزار گرفته تا مرور وب. شاید بتوان گفت استارتاپ Adept به همراه گروهی از شرکت‌های برتر مانند OpenAI و Google Brain، یکی از شلوغ‌ترین استارتاپ‌های دنیای فناوری باشد که هدف‌های بلندپروازانه‌ای را در پیش گرفته است. در واقع، می‌توان گفت این استارتاپ یک شرکت هوش مصنوعی پروپیمانی است که مدل پایه خود را بر روی سایر ارائه‌دهندگان مانند OpenAI ایجاد می‌کند. همچنین Adept با آموزش مدل‌های خود بر روی مجموعه داده‌های منحصربه‌فرد و خصوصی، حضور متمایزتری از خود به نمایش می‌گذارد.

Adept

Arena

استارتاپ Arena از هوش مصنوعی برای کمک به شرکت‌های کالاهای مصرفی استفاده می‌کند، تا فرایندهای فروش و زنجیره تأمین خود را به سیستم‌های مستقل‌تر و خودآموز تبدیل کنند. هرچند هنگامی که هوش مصنوعی مولد متصور می‌شود، ذهن بسیاری از مردم به طور خودکار به سمت برنامه‌های کاربردی خلاقانه این فناوری مانند هنر یا محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی گرایش می‌یابد، با این حال، استارتاپ‌های هوش مصنوعی مولدی همچون Arena هنر تولید نمی‌کنند، بلکه شبیه‌ساز رفتار انسانی هستند. برای مثال، این استارتاپ فقط به داده‌های گذشته اکتفا نمی‌کند و می‌تواند به مشتریان سازمانی کمک کند، تا مدل‌های قیمت‌گذاری و مدیریت موجودی را براساس شبیه‌سازی‌های منحصربه‌فرد ایجاد کنند.

Arena

Banana

استارتاپ Banana زیرساخت شرکت‌های هوش مصنوعی را برای مدل‌های یادگیری ماشینی برون‌سپاری می‌کند و به مشتریان این امکان را می‌دهد، تا فرایند تولید مدل‌ها را با کپی و چسباندن یک API ساده کنند. هرچند استفاده و ساخت مدل‌های هوش مصنوعی مولد هنوز نسبتاً دشوار است، اما شرکت‌های زیرساختی مانند Banana که دسترسی به مدل‌های بزرگ را برای توسعه‌دهندگان آزادتر می‌کنند، هنوز مورد علاقه افراد هستند. در واقع، قیمت‌گذاری مبتنی بر استفاده آن به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که پرداخت فقط برای محاسباتی باشد که مورد استفاده قرار می‌دهند.

Banana

BigHat Biosciences

استارتاپBigHat Biosciences از یادگیری ماشینی و زیست‌شناسی مصنوعی برای توسعه درمان‌های آنتی‌بادی ایمن‌تر و مؤثرتر استفاده می‌کند. این استارتاپ به زیست‌شناسی محاسباتی سخت، علاقه‌مند است و یکی از دلایل اهمیت آن این است که زمانی که بدن انسان آنچه را که به آنتی‌بادی نیاز دارد تولید نمی‌کند، می‌تواند وارد عمل شود.

BigHat Biosciences

Codeium

استارتاپ Codeium کد را بر اساس دستورالعمل‌ها و نظرات توسعه‌دهندگان که به زبان طبیعی نوشته شده است، به صورت خودکار تکمیل می‌کند. در واقع، Codeium محصولی است که توسط استارتاپ یادگیری عمیق Exafunction ساخته شده است. این راه‌حل با رایگان بودن برای کاربران و آموزش مدل‌هایش، خود را از رقبایی مانند Copilot، ابزار هوش مصنوعی تولیدکننده کد GitHub متمایز می‌کند. طبق وب‌سایت این شرکت، این محصول در حال حاضر توسط توسعه‌دهندگان در شرکت‌هایی مانند Adobe، IBM،Meta  و Tesla و مؤسسات دانشگاهی مانند برکلی، هاروارد و استنفورد استفاده می‌شود.

Codeium

Darrow

استارتاپ Darrow از هوش مصنوعی برای اسکن داده‌هایی استفاده می‌کند که در دسترس عموم هستند. همچنین ادعاهای احتمالی را شناسایی می‌کند و به طور خودکار، پرونده‌های محتمل را برای اصحاب دعوی ایجاد می‌کند. نکته دیگر این است که برای مثال، Darrow  از یکی از کاربردهای عمودی هوش مصنوعی مولد، داده‌های عمومی را تجزیه و تحلیل می‌کند، تا دریابد که مصرف‌کنندگان در کجا آسیب دیده‌اند و سپس اقدامی جمعی برای کمک به آن‌ها برای دریافت غرامت یا متوقف کردن مجرمان ایجاد نماید.

Darrow

DeepScribe

استارتاپ DeepScribe یک کاتب پزشکی مجهز به هوش مصنوعی است که به طور خودکار اسناد پزشکی را در طول مکالمات پزشک و بیمار ثبت می‌کند و آن اطلاعات را مستقیماً در سیستم پرونده الکترونیک سلامت پزشک وارد می‌نماید. این استارتاپ به جای ارائه ابزار‌های سرگرم‌کننده هوش مصنوعی برای مصرف‌کنندگان، در حال ایجاد یک تجارت واقعی مبتنی بر هوش مصنوعی با ارزش افزوده قابل اندازه‌گیری برای پزشکان است. DeepScribe در حین ضبط مکالمات، می‌تواند به صحبت‌ها خوب گوش کند، حرف‌های کم‌اهمیت را فیلتر کند و با اهمیت دادن به اطلاعات مربوط به پزشکی، داده‌های بیمار را محرمانه نگه دارد.

DeepScribe

Fixie

استارتاپ Fixie به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های بزرگ مدل زبان بسازند. در واقع، Fixie مدل‌های زبان بزرگ را خودکار می‌کند که برای حل مشکلات پیچیده به داده‌های مشتری متصل می‌شوند. وجه تمایز اصلی این استارتاپ، توانایی آن برای یکپارچه شدن با برنامه‌های کاربردی خارجی یا برنامه‌های کاربردی موجود یک شرکت، از Github گرفته تا Google Calendar است.

Fixie

Harvey

استارتاپ Harvey برای شرکت‌های حقوقی بزرگ، مدل‌های یادگیری زبان سفارشی را می‌سازد. این استارتاپ که توسط یک وکیل سابق Big Law تأسیس شده است، هوش مصنوعی را از طریق ابزاری که به وکلا در تحقیق و ویرایش اسناد حقوقی کمک می‌کند، به حرفه حقوقی می‌آورد. این تنها نمونه‌ای از روند روبه‌رشد محسوب می‌شود که در استارتاپ‌هایی مانند DeepScribe و Midpage  نیز دیده می‌شود، استارتاپ‌هایی که ارزش افزوده تخصصی‌تری را ارائه می‌دهند.

Harvey

Inworld

استارتاپ Inworld از هوش مصنوعی برای ایجاد شخصیت‌های مجازی استفاده می‌کند. از آن رو که مردم به محتوای تولیدشده توسط کاربر بسیار علاقه‌مندند،Inworld  می‌تواند ابزارهای بیشتری را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم کند، حتی زمانی که آفلاین هستند. در حقیقت، مردم می‌خواهند محتوای بیشتری تولید کنند و لذا آواتارها فشار بزرگی برای گروه‌هایی مانند TikTok و YouTube محسوب می‌شوند و خبر خوش این است که به طور کلی، افراد به کمک Inworld می‌توانند مغز را در فضای آواتارها و بازی‌ها قرار دهند.

Inworld

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]