پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 رشد و توسعه چین باید مورد بررسی گروه‌های علمی کشور ما قرار گیرد

رشد و توسعه چین باید مورد بررسی گروه‌های علمی کشور ما قرار گیرد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نشست تخصصی همکاری‌های علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی ایران و چین، روز گذشته با حضور وزیر علوم، معاونانش، معاونان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و برخی از مقامات سایر دستگاه‌های مرتبط در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم به صورت مجازی برگزار شد.

غلام‌حسین رحیمی، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به این موضوع که چین مسیر توسعه اقتصادی، فنی و علمی خود را طی 25 سال اخیر پیدا کرده، گفت: «شتاب رشد و توسعه چین فوق‌العاده است و در طول قرن اخیر کشوری نبوده که از چنین رشدی برخوردار باشد. در نتیجه این‌که چطور این کشور راه خود را پیدا کرده، باید در گروه‌های علمی ما مورد بررسی قرار گیرد. چین در مسیر توسعه اقتصادی و فنی اولویت‌دهی را به برنامه‌های کلانش اختصاص داده و اولویت اول خود را تولید قرار داده است. همچنین ارزش افزوده تولید را پشتوانه فناوری پیشرفته کرده و سپس به توسعه علمی پرداخته است.»

چین

رحیمی در ادامه گفت: «کشور چین همه یافته‌های مالی فناوری را پشتوانه پیشرفت و توسعه کرده و به همین دلیل است که ارتباط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولویت باید در حوزه فناوری‌های پیشرفته باشد. این کشور در زمینه هوش مصنوعی سرآمد دنیا است و ارتباطات فناوری به این معنی است که هریک از دانشگاه‌های کشور ما باید در حوزه فناوری پیشرفته اهتمام کنند.»

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان گفت: «برخی از پژوهشگاه‌های ما نقاط قوت عرصه علم و دانش به شمار می‌‎روند که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید توسط همین پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها، اولویت کاری خود را به فناوری پیشرفته اختصاص دهد و با این هدف با کشور چین ارتباط برقرار شود و حتی تبادلات هم‌سطح انجام شود. در حقیقت کشور چین برای ما یک فرصت به شمار می‌‎آید که باید با برنامه‌ریزی دقیق از آن استفاده کنیم.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]