40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برنامه‌ریزی نسخه خصوصی ChatGPT توسط مایکروسافت

برنامه‌ریزی نسخه خصوصی ChatGPT توسط مایکروسافت

درحالی‌که اپل همچنان در برنامه‌های هوش مصنوعی خود سرگردان است، مایکروسافت چت‌جی‌پی‌تی را به مرحله بعدی می‌رساند و آن را برای استفاده خصوصی در شرکت‌ها و سازمان‌ها آماده می‌کند. 

واحد سرور ابری «آژور» در مایکروسافت قصد دارد، نسخه‌ای از ChatGPT که بر روی سرورهای ابری اختصاصی اجرا و داده‌های آن‌ها از داده‌های مشتریان دیگر جدا نگه‌داشته می‌شود را، در فصل آینده به شرکت‌های علاقه‌مند ارائه دهد.

داده‌ها از روی این سرور جداشده و با سیستم اصلی ChatGPT ارتباط برقرار نمی‌کنند، تا به‌این‌ترتیب حریم خصوصی را حفظ کنند. این خدمات ممکن است تا ۱۰ برابر بیشتر از هزینه‌ای که مشتریان در حال حاضر برای استفاده از ChatGPT پرداخت می‌کنند، هزینه داشته باشد.

ChatGPT توسط مایکروسافت

این اقدام به‌منظور جذب کسب‌وکارهایی مانند بانک‌ها، خدمات مالی و مؤسسات بهداشتی است که از پذیرش ChatGPT خودداری کرده‌اند؛ چراکه آنها می‌ترسند، کارمندانشان به‌طور تصادفی اطلاعات حساس و اختصاصی خود را در اختیار چت‌بات قرار دهند.

قبل از این نیز گزارش‌هایی ازاین‌دست منتشرشده بود، برای مثال سامسونگ استفاده کارمندان از ابزارهای هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT را پس از کشف آنکه کارکنان کد منابع حساس خود را در پلتفرم بارگذاری کرده‌اند، ممنوع کرده است. گفته می‌شود، شرکت نگران است که داده‌های منتقل‌شده به پلتفرم‌های هوش مصنوعی ازجمله «جی‌پی‌تی، بینگ و گوگل‌بارد» برای کاربران دیگر افشا شود.

در حقیقت هر شرکت برای استفاده از چت‌جی‌پی‌تی از سرور جداگانه خود استفاده می‌کند، تا اطلاعات شرکت به‌واسطه سروری مشترک، به شرکت‌های دیگری که از چت جی‌پی‌تی استفاده می‌کنند منتقل نشود. الگوهای زبانی و فناوری پردازش زبان به‌کاررفته در جی‌پی‌تی برای همه شرکت‌ها یکسان است، ولی سرورها و پایگاه‌های نگهداری داده برای هر شکت فرق می‌کند.

این امر از «استفاده از داده‌های حساس» برای آموزش مدل‌های زبانی در ChatGPT جلوگیری می‌کند و همچنین می‌تواند از نشت ناخواسته داده‌ها نیز جلوگیری کند. یک چت‌بات را تصور کنید که اطلاعاتی را در مورد «نقشه راه محصولِ یک شرکت» به «شرکت دیگر» نشان می‌دهد، فقط به این دلیل که هر دو شرکت از ChatGPT استفاده می‌کردند.

ChatGPT و مایکروسافت

نکته مهم اینجاست که این نسخه‌های جداشده، ممکن است هزینه بیشتری برای اجرا و استفاده داشته باشند؛ گزارش‌های منتشرشده می‌گوید که نمونه‌های خصوصی «می‌توانند تا ۱۰ برابر هزینه‌ای که مشتریان در حال حاضر برای استفاده از نسخه معمولی ChatGPT می‌پردازند، هزینه داشته باشد».

OpenAI قبلاً یک سرویس خصوصی ChatGPT را به «مورگان استنلی» فروخته است که مایکروسافت را درگیر نمی‌کند. مورگان استنلی یک بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آمریکایی و شرکت خدمات مالی است. این بانک به مردم، مؤسسات و دولت‌ها کمک می‌کند تا سرمایه موردنیاز «برای دستیابی به اهداف خود» را جمع‌آوری، مدیریت و توزیع کنند. این بانک همچنین برای کسب‌وکارهای مختلف نقشه و راه‌حل‌های نوآورانه طراحی می‌کند تا ثروت خود را افزایش دهند. حال اگر ناخواسته اطلاعات کسب‌وکارها به بیرون برسد، بانک خسارت بسیار زیادی باید پرداخت کند.

بخش مدیریت دارایی بانک، از این خدمات برای اینکه کارمندان بتوانند پاسخ پرسش‌های خود را بیابند و محتوای هزاران سند تحقیقات بازار بانک را تجزیه‌وتحلیل کنند، استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که فروشندگان مایکروسافت در حال پاسخگویی به سؤالات سازمان‌ها درباره این محصول هستند. بسیاری از مشتریان بزرگ، ازجمله بانک‌ها، در حال حاضر قراردادهایی با آژور دارند که می‌تواند در متقاعد کردن آن‌ها برای «امنیت داده‌هایشان در دستان مایکروسافت» کمک‌کننده باشد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]