40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برنامه‌های چشمگیر ChatGPT در بخش بانکداری

برنامه‌های چشمگیر ChatGPT در بخش بانکداری

زمانی که نوبت به پیاده‌سازی فناوری‌های پیشرفته برای بهبود خدمات مشتریان و پیروی از مقررات می‌رسد، اغلب این بانک‌ها هستند که پیشتازند. در حال حاضر، بانک‌ها قادرند به کمک هوش مصنوعی از ابزارهایی مانند ChatGPT برای افزایش بهره‌وری، ساده‌سازی عملیات و بهبود خدمات خود استفاده کنند. در این نگاشته به ۱۰ مورد از برنامه‌های ChatGPT که در بخش بانکداری مورد استفاده قرار می‌گیرند، اشاره می‌کنیم:

بنر-بورس-بانک-بیمه

۱- کمک به مشتری

بخش بانکداری قادر است با استفاده از ربات‌چت و از طریق ChatGPT تغییراتی را در مراقبت مشتری خود ایجاد کند. به کمک قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی، ChatGPT می‌تواند به سرعت به سؤالات، شکایات و درخواست‌های مشتری پاسخ دهد.

۲- کشف تقلب

فناوری ChatGPT با تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌های تراکنش و شناسایی الگوهای مشکوک، می‌تواند به بانک‌ها در شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری کمک کند و این موضوع، بی‌شک در حفاظت از دارایی‌های مالی مشتریان بانک‌ها و به حداقل رساندن زیان ناشی از تقلب، کمک خواهد کرد. برای این کار، امکان دارد اعضای هیئت علمی بانک، آلارم نصب کنند و در نتیجه کارشناسان امنیتی از اقدامات مشکوک مطلع خواهند شد.

ChatGPT در بخش بانکداری

۳- ایجاد اعتبار

جمع‌آوری داده‌های مشتری، ارزیابی امتیازات اعتباری و ریسک‌ها و پردازش درخواست‌های وام، تنها تعدادی از مراحلی هستند که کمک می‌کنند، تا فرایند پیچیده اعطای وام ایجاد شود. بانک‌ها می‌توانند بسیاری از این فرایندها را با استفاده از قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی خودکار نمایند و روند اعطای وام را برای مشتریان و کارمندان بانک، سریع‌تر و ساده‌تر کنند. در این راستا ChatGPT قادر است به مشتریانی که خواستار وام هستند، به‌موقع کمک برساند.

در واقع، بانک‌ها می‌توانند به کمک این فناوری، اطلاعات مشتریان خود را جمع‌آوری کرده، اعتبار آن‌ها را ارزیابی کنند و بلافاصله در مورد درخواست‌های وام آن‌ها بازخورد دهند. همچنین به کمک ChatGPT، بانک‌ها می‌توانند احتمال نکول را کاهش دهند و در مورد تأییدیه وام، تصمیمات آگاهانه‌تری اخذ نمایند.

۴- مدیریت مالی

فناوری ChatGPT می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌های مشتریان و ارائه توصیه‌هایی در خصوص سرمایه‌گذاری سفارشی، به بانک‌ها کمک کند، تا در ارائه خدمات مدیریت ثروت شخصی به مشتریان خود یاری برساند.

۵- نظارت بر تراکنش‌ها

فناوری ChatGPT می‌تواند با نظارت بر تراکنش‌های بانکی و شناسایی موارد نقض انطباق، به بانک‌ها کمک کند، تا به الزامات نهادهای نظارتی پایبند باشند. این موضوع می‌تواند به بانک‌ها کمک کند، تا از پرداخت جریمه‌های هنگفت اجتناب کنند و در هر روی شهرت خود را حفظ نمایند.

۶- برنامه‌ریزی مالی

بسیاری از مشتریان به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، تا پول‌هایشان را مدیریت کند. بانک‌ها به کمک فناوری ChatGPT می‌توانند به مشتریان خدمات فردی همچون برنامه‌ریزی مالی، بودجه‌بندی، مدیریت بدهی و برنامه‌ریزی برای بازنشستگی ارائه دهند.

برنامه‌ریزی مالی

۷- AML و KYC

بانک‌ها باید رویه‌های KYC یا شناسایی مشتری و AML یا ضد پول‌شویی را برای کاهش خطرات جرایم مالی و رعایت قانون اجرایی کنند. ChatGPT می‌تواند با تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌های مشتری، از جمله اطلاعات شخصی و تاریخچه تراکنش‌ها و شناسایی مشکلات احتمالی انطباق، به بانک‌ها در خودکارسازی این فرایندها کمک کند. علاوه بر این، می‌تواند تراکنش‌های مشکوک را شناسایی کند، مشتریان را با لیست‌های تحریم مقایسه کند و هویت مشتریان را تأیید نماید. این امر باعث می‌شود بررسی‌های انطباق دقیق‌تر باشند و کمتر دچار اشتباه شوند.

۸- جذب مشتریان جدید

بانک‌ها برای جذب و حفظ مشتریان، باید روند پذیرش مشتری را تکمیل نمایند، اما این امر می‌تواند زمان‌بر و پیچیده باشد. ChatGPT می‌تواند به بانک‌ها کمک کند، تا چرخه کار را اتوماتیک‌وار پیش ببرد، تا از این طریق، در زمان صرفه‌جویی نماید و با ایجاد تجربه مشتری، ورود آن‌ها را توسعه دهد. مشتریان می‌توانند از ChatGPT در مواردی همچون یافتن پاسخ سؤالات‌شان در مورد قوانین بانکی و قانع‌ شدن برای کسب منافع‌شان در صرافی بانک‌ها کمک بگیرند.

۹- باز کردن رکوردهای جدید

با تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها و شناسایی عوامل خطر بالقوه، ChatGPT می‌تواند به بانک‌ها کمک کند، تا ریسک‌های بالقوه را شناسایی کرده آن‌ها را مدیریت نمایند. همچنین بانک‌ها از طریق ChatGPT می‌توانند بر تراکنش‌ها نظارت داشته باشند و با علامت‌گذاری تراکنش‌های مشکوک، کلاهبرداری‌های احتمالی را شناسایی نمایند. علاوه بر آن، این فناوری می‌تواند با تجزیه و تحلیل اخبار و داده‌های بازار، ریسک‌های اقتصادی و سیاسی بالقوه‌ای را که بر عملیات بانک تأثیر می‌گذارد، ارزیابی کند. در حقیقت، بانک‌ها می‌توانند به طور مداوم رویه‌های مدیریت ریسک خود را در طول زمان با استفاده از قابلیت‌های یادگیری ماشینی ChatGPT بهبود بخشند.

۱۰- دستیاران مجازی بانکداری

بانک‌ها می‌توانند به کمک فناوری ChatGPT به مشتریان خود، کمک‌رسانی از راه دور ارائه کنند که در هر دقیقه به‌راحتی می‌تواند در دسترس قرار گیرد و به قبوض، سوابق مشتریان و انجام مبادلات آن‌ها رسیدگی نماید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]