40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بیش از ۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی در ایران مشغول به فعالیت‌اند

بیش از ۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی در ایران مشغول به فعالیت‌اند

در پنل «مسیریابی هوش مصنوعی در اقلیم بانکداری» که در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برگزار شد؛ رییس کمیسیون هوش مصنوعی نصر (نظام صنفی رایانه)، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ شرکت در حوزه هوش مصنوعی در ایران مشغول به فعالیت‌اند، بر لزوم برنامه‌ریزی و شفاف‌سازی در این حوزه تاکید ورزید.

به گزارش هوشیو به نقل از ایسنا، محمد رضا معبودیان، رییس کمیسیون هوش مصنوعی نصر (نظام صنفی رایانه)، اظهار داشت: در بحث استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری باید به هوش مصنوعی صنعتی توجه کرد.

وی یادآورشد: هرچند در حال حاضر در زمینه تولید داده و پایگاه‌های اطلاعاتی مشکلاتی وجود دارد، اما با وجود این چالش‌ها، انتظار استفاده از این فناوری در بخش بانکی وجود دارد.

معبودیان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی در ایران فعالیت می کنند، گفت: کشور از توانمندی‌های کافی در این زمینه برخوردار است، اما با این حال نیاز به یک طرح تجاری کاملاً تعریف‌شده و شفافیت در این بخش برای به حداکثر رساندن پتانسیل آن وجود دارد.

شرکت هوش مصنوعی

رییس کمیسیون هوش مصنوعی نصر تاکید کرد: در حال حاضر صنعت بانکداری به بلوغ قابل توجهی رسیده است و پتانسیل خوبی در زمینه هوش مصنوعی برای دستیابی به دستاوردهای چشمگیر در این زمینه وجود دارد.

معبودیان خاطرنشان کرد: شرکت‌های متعددی در صنعت چت‌بات فعال‌اند که از قابلیت‌‌های لازم نیز برخوردارند، اما در حال حاضر فاقد اطلاعات و دیتاهای کافی هستند.

وی افزود: این شرکت‌ها برای بهبود و رشد به داده نیاز دارند و در این راستا رایزنی‌هایی با دولت، برای حمایت از این شرکت‌ها در حوزه دیتا انجام شده و ادامه دارد.

وی نحوه تعامل بانک‌ها با بخش خصوصی و استفاده از خدمات آنها را مورد بحث قرار داد و خاطرنشان کرد: بانک‌ها تمایلی به اشتراک‌گذاری داده‌های مشتریان خود با شرکت‌های خصوصی ندارند، بنابراین باید برای هر معضل و چالشی که در صنعت وجود دارد به دنبال راه‌حل‌های پیاده‌سازی شده توسط کشورهای دیگر در این حوزه باشیم. با رفع این معضل شرکت‌ها می‌توانند پلتفرم خود را در بانک‌ها توسعه دهند، صنایع پتروشیمی و نیروگاهی در حال حاضر با این چالش‌ها مواجه هستند.

به گفته رییس کمیسیون هوش مصنوعی نصر، ارتقای زیرساخت‌ها در این حوزه چالش مهمی نیست، اما ایجاد این پلتفرم و بستر لازم می‌تواند هزینه‌بر باشد، بنابراین بانک‌ها باید زیرساخت‌های خود را در این حوزه ارتقا دهند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]