40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نقش مؤثر هوش مصنوعی در تأمین امنیت کشور

نقش مؤثر هوش مصنوعی در تأمین امنیت کشور

آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های‌علمیه، روز ۱۸ بهمن‌ماه در دیدار با مسئولان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم با تأکید بر نگاه علمی فرماندهی نیروی انتظامی، به نقش مؤثری که هوش مصنوعی می‌تواند در تأمین امنیت کشور ایفا کند اشاره کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در جریان این دیدار اظهار کرد: استان قم از مزایایی برخوردار است و با توجه به جمعیت بالا و حضور افراد مختلف از کشور‌های گوناگون با چالش‌هایی نیز مواجه است. اندیشه اسلامی از قم به سراسر دنیا منتقل می‌شود و در سطحی وسیع انتشار می‌یابد و به همین دلیل این استان دارای جایگاهی استراتژیک است.

او با یادکرد از جایگاه برجسته نیروی انتظامی در جامعه ابراز کرد: سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی سرمایه والایی است. مردم، نیروی انتظامی را تأمین‌کننده امنیت و آرامش خود می‌دانند و این امر همیشه باید مورد توجه مسئولان این نهاد قرار گیرد.

این عضو شورای‌ عالی حوزه‌های‌ علمیه به پیشرفت و گسترش فناوری‌های نوین در جهان و نیز ایران اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت توسعه در حوزه هوش مصنوعی گفت: با توجه به تحولات عظیم در عرصه فناوری‌های نوین، می‌بایست به سمت تکنولوژی‌های روز پیش برویم و بتوانیم در تأمین امنیت کشور از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره ببریم.

امنیت کشور

آیت‌الله اعرافی، همچنین از ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و آگاهی‌بخشی گسترده به اقشار مختلف جامعه سخن گفت و تأکید کرد: بخشی از تخلفات و جرایم به ناآگاهی و جهل برخی افراد متخلف برمی‌گردد که این امر با اطلاع‌رسانی عمومی و تخصصی از سوی نیروی انتظامی و با استفاده از ابزار‌هایی همچون فضای مجازی تا حد زیادی قابل ترمیم است.

عضو جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه قم افزود: تأکید بر تحقیق و مطالعات اجتماعی در همه دستگاه‌ها به‌ویژه در نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد تا با درست انتخاب شدن مسیر به نتایج خوبی منتهی شود. نکته مهم دیگر اینکه باید در گزینش پرسنل و استخدام نیرو دقت‌های لازم صورت بگیرد تا نهاد تأمین‌کننده امنیت جامعه اسلامی از منابع انسانی شایسته‌ای برخوردار شود.

امام جمعه قم بررسی نقاط ضعف در داخل سازمان‌های گوناگون را مهم ارزیابی کرد و در این باره خاطرنشان نمود: مسئله بررسی نقاط ضعف در داخل سازمان‌ باید مورد توجه ارگان‌های مختلف به‌ویژه نیروی انتظامی باشد. تعامل میان‌دستگاهی یکی از محور‌های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این تعامل می‌تواند در بسیاری از امور گره‌گشا باشد.

او در پایان با تجلیل از نظام مشاوره‌ای در ناجا گفت: نظام مشاوره‌ای در ناجا حرکت بسیار خوبی است؛ اما همیشه نیاز به ارتقای آگاهی‌های تربیتی، اجتماعی و دقیق پرورشی وجود خواهد داشت.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]