40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تازه‌های هوش مصنوعی در هفته‌های پایانی شهریور ماه

تازه‌های هوش مصنوعی در هفته‌های پایانی شهریور ماه

در این مطلب قصد داریم به تازه‌های هوش مصنوعی در هفته‌های پایانی شهریور ماه بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی دو سیستم هوشمند داخلی برای خدمت به شهرنشین‌ها

حوزه فناوری‌های نوین داخلی در آخرین هفته‌های شهریورماه، شاهد یافته‌های جدیدی بود، که برخی از آنها به خودکفایی کشور در عرصه کشاورزی اشاره داشته و پاره‌ای دیگر به کاهش رنج بیماران دیالیزی در روند درمان می‌پرداخت. در این میان دو خبر به‌صورت اختصاصی بر محور هوش مصنوعی و خدمات این تکنولوژی در عرصه مدیریت هوشمند شهرها و دسترسی آسان مسافران به اطلاعات پرواز تمرکز داشت.

فناوری مکان‌محور به کمک مدیریت هوشمند شهرها می‌آید

به گزارش هوشیو به نقل از ایرنا: سرفصل یکی از خبرهای داغ هوش مصنوعی در هفته‌های اخیر به مدیریت هوشمند شهرها باز می‌گشت، که با کمک فناوری مکان‌محور رقم خورده و طراح آن یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی بوده است. این مجموعه با بهره از پیشرفته‌ترین تجهیزات در حوزه سخت‌افزاری و با تکیه بر تجارب فنی، اقدام به برداشت اطلاعات رقومی شهرها به‌صورت تخصصی داشته و اطلاعاتی مکانی و سه‌بعدی را در این زمینه ارائه داده است.

تازه‌های هوش مصنوعی

براساس این مدل سه‌بعدی مجازی، می‌توان از مناطق شهری مدلی دیجیتالی ترسیم کرد، که قادر به نمایش، موقعیت‌ها، ساختمان‌ها، پوشش‌های گیاهی، سطوح مختلف زمین، زیرساخت‌ها، سایر عناصر و چشم‌اندازها و اشیاء مرتبط به فضای شهری است.

دسترسی کامل مسافران به پروازها به یاری سامانه هوشمند

مشکلات دائمی که مسافران در دسترسی به پروازها داشته‌ا‌ند، نخبگان هوش مصنوعی را بر آن داشته تا دست به طراحی نرم‌افزاری جهت سهولت دسترسی مسافران به سفر نمایند. آنچه خدمات ارائه‌شده در این نرم‌افزار را نسبت به سایر نرم‌افزارهای این حوزه متمایز ساخته، دسترسی است که این نرم‌افزار به پروازهای سیستمی یک‌طرفه و دوطرفه با قابلیت رزرو و استرداد آنلاین ایجاد کرده است. در این سیستم نه‌تنها تمامی پروازها قابل رزرو و استرداد آنلاین هستند، بلکه به‌محض ثبت استرداد به‌صورت خودکار و مستقیم پروسه استرداد برای شما در سیستم خطوط هوایی صورت می‌پذیرد و مبلغ واریزی نیز به حسابتان عودت داده می‌شود.

البته این مورد تنها قابلیت سیستم مذکور نیست، بلکه شما با کمک آن می‌توانید به گزارشات فروش در دوره‌های زمانی مختلف و براساس فیلترهای متنوعی دست یابید. براساس تنظیمات نرم‌افزار سفر، امکان دریافت گزارشات دوره‌ای در بازده زمانی ۷ روزه نیز میسر گردیده و نه‌تنها می‌توان به تمامی تراکنش‌های مالی انجام‌شده هر اکانت کاربری دست یافت، بلکه باجه فروش پرواز، درگاه پرداخت برخط، مدیریت مشتریان و تیکتینگ نیز از دیگر خدماتی است که می‌توان از این سیستم انتظار داشت.

از این دو خبر بر پایه هوش مصنوعی که بگذریم، مواردی همچون تولید و صادرات بذرهای هیبریدی، ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده با تکیه بر پرتو فرابنفش، ساخت دستگاه ذخیره‌ساز انرژی جهت افزایش توان توربین‌های گازی، بومی‌سازی پنل نوردهی مصنوعی جهت شبیه‌سازی تمامی طیف‌های نوری برای به‌کارگیری در محصولات زراعی و در‌نهایت کوتاه‌شدن روند دیالیز و کاهش رنج این بیماران با طراحی غشاء همودیالیز، سرفصل دیگر خبرهای داغ شهریوری در عرصه فناوری داخلی بودند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]