40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آموزش رایگان طراحی و تجزیه و تحلیل الگوریتم‌ها (بخش ۱)

آموزش رایگان طراحی و تجزیه و تحلیل الگوریتم‌ها (بخش ۱)

دوره مقدماتی آموزش طراحی و تجزیه و تحلیل الگوریتم‌ها با پیش‌نیاز مهارت‌های اولیه برنامه‌نویسی در زبان‌هایی همچون پایتون، جاوا یا C، در دانشگاه استنفورد از سوی پلتفرم استنفوردآنلاین به صورت رایگان برگزار می‌شود. در واقع، تجزیه و تحلیل الگوریتم در برنامه‌نویسی در دو مرحله پیشین و پسین مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مرحله پیشین بر روی الگوریتم طراحی‌شده، تجزیه و تحلیل تئوری و در مرحله پسین، تجزیه و تحلیل تجربی صورت می‌گیرد. الگوریتم در برنامه‌نویسی نمایش مراحل یک راه‌حل برای رسیدن به پاسخ مسئله موردنظر محسوب می‌شود. همانطور که برای طبخ غذاها از یک دستورالعمل استفاده نمی‌شود، بلکه اصول استانداردی برای ایجاد دستورالعمل‌ها وجود دارند، به منظور ایجاد الگوریتم در برنامه‌نویسی نیز از یک الگوریتم برای همه برنامه‌ها استفاده نمی‌شود و اصول خاصی برای طراحی الگوریتم‌ها وجود دارد.

ثبت‌نام این دوره مقدماتی آنلاین از تاریخ ششم جولای آغاز می‌گردد و حدود ۶ هفته به طول می‌انجامد. حتی افرادی که حداقل تجربه برنامه‌نویسی دارند نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند. داوطلبان پس از گذراندن این دوره در موقعیتی قرار خواهند گرفت که حتی مصاحبه‌های فنی خود را انجام خواهند داد و در خصوص الگوریتم‌ها می‌توانند با دیگر برنامه‌نویسان و دانشمندان کامپیوتر صحبت کنند.

دوره دانشگاه استنفورد

در دوره مقدماتی آموزش طراحی و تجزیه و تحلیل الگوریتم‌ها موضوعاتی همچون نمادگذاری “Big-oh”، مرتب‌سازی و جست‌وجو، تقسیم و غلبه، الگوریتم‌های تصادفی، ساختار داده، درختان جست‌وجوی متعادل، جداول هش و گراف‌های اولیه بررسی خواهند شد و داوطلبان از طریق چندین نوع ارزیابی، اصول الگوریتم‌ها را فرا خواهند گرفت. لازم به ذکر است در این دوره، شش آزمون چندگزینه‌ای از مهم‌ترین مفاهیم و شش تکلیف برنامه‌نویسی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است و در نهایت، با یک مرحله چندگزینه‌ای به پایان می‌رسد که البته هیچ تاریخ تعیین تکلیفی برای مطالب و تکالیف این دوره وجود ندارد.

مربی دوره مقدماتی آموزش طراحی و تجزیه و تحلیل الگوریتم‌ها «تیم رافگاردن»، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد است. تیم رافگاردن از سال ۲۰۰۴ استاد گروه علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد بوده است. او در زمینه الگوریتم‌ها و کاربردهای آن‌ها مطالب زیادی تدریس و منتشر کرده است. وی کتاب‌ «الگوریتم‌های روشن- بخش اول» را بر اساس مفاهیم این دوره آموزشی و کتاب «الگوریتم‌های روشن- بخش دوم» را بر اساس نیمه دوم این دوره نوشته است.

داوطلبان با شرکت در این دوره ضمن پشتیبانی از edX به طور رایگان تا ۱۷ آگوست به مؤسسات و دانشگاه‌های کلاس جهانی دسترسی خواهند داشت.

برای ثبت‌نام این دوره لازم است بدانید

کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها، برای ثبت‌نام این دوره با محدودیت مواجه هستند. لذا داوطلبان ایرانی باید یا با استفاده از فیلترشکن اقدام به ثبت‌نام کنند و هر بار که به پروفایل خود برای ادامه درس مراجعه می‌کنند، حتماً فیلترشکن‌ آن‌ها روشن باشد، یا سعی کنند اکانت خود را با IP غیر از ایران ایجاد نمایند.

ثبت‌نام

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]