پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 محمد بن زاید امارات، اولین دانشگاه تحصیلات تکمیلی هوش مصنوعی در دنیا

محمد بن زاید امارات، اولین دانشگاه تحصیلات تکمیلی هوش مصنوعی در دنیا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید، اولین دانشگاه دنیا در سطح تحصیلات تکمیلی و مبتنی بر تحقیق درزمینهٔ هوش مصنوعی، رسماً از اولین گروه دانشجویی خود در رویدادی با حضور دانشجویان سراسر جهان در هفته‌های اخیر در ابوظبی، استقبال کرد.

دکتر سلطان احمد الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات و رئیس هیئت‌امنای دانشگاه محمد بن زاید، در سخنرانی خوش‌آمد گویی بر اهمیت حیاتی هوش مصنوعی، به‌ویژه در هنگام همه‌گیری کرونا و البته به‌منظور ایجاد تغییر در صنایع برای دستیابی به نتایج مطلوب‌تر، تأکید کرد.

پروفسور دکتر اریک زینگ، رئیس دانشگاه محمد بن زاید و همچنین اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه هم در ادامه به او پیوستند.

در این رویداد از 78 دانشجو که از 29 کشور دنیا شامل امارات، کانادا، چین، مصر، هند، روسیه، عربستان سعودی، سنگاپور و آمریکا در آن شرکت کرده بودند، استقبال شد. اولین دانشجویان از بین هزاران رزومه دریافت شده از حدود 100 کشور انتخاب شدند. گروه اول شامل 13 دانشجوی دکترا و 65 دانشجوی کارشناسی ارشد است که در رشته‌های یادگیری ماشین و بینایی ماشین ثبت‌نام کردند.

دکتر الجابر در این رویداد گفت:«جذب اولین گروه دانشجویان دانشگاه محمد بن زاید نقطه عطفی در تحقق وعده ما برای ایجاد مرکزی برای توسعه و تحقیقات هوش مصنوعی است. آن‌هم در برهه زمانی حساس که دنیا در شرایط همه‌گیری کرونا نیاز به بهینه شدن وضعیت دارد. با تخصص جهانی و دانشجویانی بین‌المللی از 29 کشور جهان، این دانشگاه، امارات را قادر می‌سازد تا درزمینهٔ هوش مصنوعی، مطابق با دیدگاه حکیمانه رهبر کشور، به یک پیشرو تبدیل شود».

دانشگاه محمد بن زاید علاوه بر ارائه آموزش در سطح جهانی، تحقیق و توسعه خود را بر روی چهار رکن اصلی متمرکز خواهد کرد: خدمات و کیفیت زندگی برای بهبود خدمات ارائه‌شده توسط بخش‌های دولتی و خصوصی، فناوری‌های صنعتی و تولیدی  برای افزایش کارایی و بهبود بهره‌وری، کسانی که آینده را رقم می‌زنند برای پروژه بخش‌های جدید نوظهور و باارزش بالا و  درنهایت پایداری منابع حیاتی و محیط‌زیست با استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‎سازی مصرف آب و انرژی برای محافظت از محیط‌زیست.

پروفسور دکتر اریک زینگ، رئیس دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید، با بیان چشم‌انداز خود درباره دانشگاه گفت:«هوش مصنوعی یکی از تحول‌پذیرترین فناوری‌های عصر مدرن است که فرصت‌‎های فوق‌العاده‌ای را برای بشریت فراهم می‌کند. چشم‌انداز دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید پرورش نسل جدیدی از رهبران علوم، مهندسی، سیاست و تجارت با درک لازم برای محقق کردن پتانسیل‌ هوش مصنوعی از طریق تحقیقات دانشگاهی و برنامه‌‎های کاربردی صنعتی است. ما درزمینهٔ آموزش، تحقیق و توسعه هوش مصنوعی، از یک برنامه درسی در سطح جهانی و همکاری پروژه‌هایی با رهبران صنعت بهره خواهیم برد. به اولین دانشجویانمان خوش‌آمد می‌گویم و مشتاقانه امیدوارم در کنار آن‌ها کار کنم و در کنار هم آینده هوش مصنوعی را بررسی کنیم».

با شروع اولین سال تحصیلی، دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید، در حال پذیرش در رشته‌هایی برای شروع پاییز 2021 و در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترای بینایی ماشین و یادگیری ماشین است. علاقه‌مندان به تحصیل در رشته هوش مصنوعی می‌توانند از طریق لینک زیر به وب‌سایت رسمی دانشگاه دسترسی پیدا کنند.

لینک دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید امارات

 

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]