40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 چگونگی تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی در آمریکا

چگونگی تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی در آمریکا

هوش مصنوعی با روند رو به رشد پرشتابی که در پیش گرفته است به‌سرعت در حال دیگرگون کردن بخش‌های مختلف صنعت و جامعه در جهان است؛ به‌نحوی که انتظار می‌رود به‌زودی تمام بخش‌های جامعه را متحول کند. از جمله چیزهایی که طبق گفته وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا  (DOD)تحت تأثیر این فناوری در آستانه تحول قرار گرفته ماهیت جنگ است. می‌توان گفت برای کشوری مانند آمریکا تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی امری اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا در جهان پر از تغییر و تحول کنونی، عدم پذیرش و ادغام مؤثر فناوری هوش مصنوعی می‌تواند امنیت ملی این کشور را مختل کند. در نتیجه، وزارت دفاع آمریکا میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده و تغییراتی سازمانی را برای ادغام هوش مصنوعی در برنامه‌های جنگی خود به وجود آورده است.

ما در این مقاله به ارائه گزارشی در مورد آنچه وزارت دفاع آمریکا برای استقرار فناوری در حال ظهور هوش مصنوعی انجام می‌دهد می‌پردازیم و نیز برخی توصیه‌های ارائه‌شده برای بهبود وضعیت تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی را مطرح می‌کنیم.

تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی؛‌ در میدان جنگ و خارج از آن

رقبای استراتژیک آمریکا، یعنی کشورهایی مانند چین و روسیه، برای اهداف مربوط به امنیت ملی سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی کرده‌اند. به همین ترتیب، وزارت دفاع آمریکا نیز میلیاردها دلار برای توسعه و ادغام هوش مصنوعی در سیستم‌های دفاعی خود سرمایه‌گذاری می‌کند. انواع هوش مصنوعی که وزارت دفاع آمریکا از آن استفاده می‌کند، از خودکارسازی وظایف تجاری ساده (مانند پردازش داده‌های مالی) و پیش‌بینی خرابی‌های مکانیکی در پلتفرم‌های تسلیحاتی گرفته تا انجام دادن تحلیل‌های پیچیده برای پشتیبانی از مأموریت‌های جنگی خود را شامل می‌شود.

تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی؛‌ در میدان جنگ و خارج از آن

بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی که از مأموریت‌های جنگی وزارت دفاع آمریکا پشتیبانی می‌کنند هنوز در حال توسعه هستند. به عنوان مثال می‌توان به تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به مسائل امنیتی و اطلاعاتی (برای نمونه تشخیص چهره)، تقویت سیستم‌های تسلیحاتی (مانند هواپیماهای بدون سرنشین و کشتی‌های روباتیک)، یا ارائه توصیه‌هایی در میدان جنگ (مانند محل هدف قرار دادن حملات موشکی) اشاره کرد.

چالش وزارت دفاع آمریکا برای تسریع تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی

در سال‌های گذشته وزارت دفاع آمریکا برای خرید سیستم‌های تسلیحاتی با چالش‌هایی عمده مانند فرآیند طولانی خرید و کمبود کارگران ماهر مواجه بوده است. در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ نیز دیوان محاسبات آمریکا که با نشانه اختصاری گائو (GAO) شناخته می‌شود با انتشار مقاله‌ای مشخص کرد که وزارت دفاع آمریکا همچنان با همین گونه از مشکلات، همراه با برخی مشکلات دیگر که مختص هوش مصنوعی هستند، دست و پنجه نرم می‌کند.

دستیابی به سطحی از فناوری هوش مصنوعی که قادر به انجام وظایف پیچیده و پرخطری باشد که وزارت دفاع آمریکا در میدان جنگ به آن‌ها نیاز دارد، با دستیابی به نرم‌افزارهای سنتی متفاوت است. نرم‌افزارهای سنتی برای انجام وظایف بر اساس دستورالعمل‌های ایستا برنامه‌ریزی شده‌اند، اما هوش مصنوعی برای یادگیری و ایجاد بهبود در وظایف محول‌شده برنامه‌ریزی می‌شود.

آموزش و اجرای فرآیند یادگیری ماشینی، نیازمند مجموعه داده‌های بزرگ، قدرت محاسباتی قابل توجه و نظارت مستمر است تا اطمینان حاصل شود که آنچه مورد انتظار است به‌درستی اجرا می‌شود. به طور مثال، توسعه‌دهندگان برای آموزش هوش مصنوعی با هدف شناسایی یک هلیکوپتر، عکس‌های برچسب‌دار زیادی از هلیکوپترهای مختلف را به مدل ارائه می‌کنند تا مطمئن شوند که مدل هوش مصنوعی تنها هلیکوپترها را شناسایی می‌کند و نه مثلاً هواپیماها، پرندگان یا اشخاص را.

وزارت دفاع آمریکا برای تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی شروع به رسیدگی به این نوع چالش‌ها کرده است، اما هنوز زود است که بدانیم این اقدامات مؤثر خواهند بود یا خیر.

نمونه‌ای از داده‌های تصویری برچسب‌گذاری‌شده برای آموزش هوش مصنوعی:

چالش وزارت دفاع آمریکا برای تسریع تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی

اقدامات وزارت دفاع آمریکا برای تسریع پذیرش هوش مصنوعی

وزارت دفاع آمریکا اقدامات مختلفی را برای تسریع توانایی خود در پذیرش و ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی انجام داده است که در میان آن‌ها به دو مورد کلی و اساسی اشاره می‌کنیم:

تغییرات سازمانی: وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۸ اقدام به تأسیس مرکز مشترک هوش مصنوعی (JAIC) کرد. در فوریه ۲۰۲۲ نیز «دفتر مدیر ارشد دیجیتال و هوش مصنوعی» را بنیاد نهاد تا این دفتر به عنوان مقام ارشد در وزارتخانه دفاع مسئول تقویت و یکپارچه‌سازی داده‌ها، هوش مصنوعی و راه‌حل‌های دیجیتال و جایگزینی مرکز مشترک هوش مصنوعی باشد.

افزایش سرمایه‌گذاری‌ها: وزارت دفاع آمریکا در سال‌های اخیر برای تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش داده است. این امر نشان از اهمیت روزافزون هوش مصنوعی دارد. برای نمونه آخرین درخواست بودجه این وزارتخانه شامل ۱۳۰.۱ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه به منظور شناسایی نیاز به افزایش آمادگی در زمینه فناوری‌های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی بود.

اقدامات وزارت دفاع آمریکا برای تسریع پذیرش هوش مصنوعی

بهره‌مندی وزارت دفاع آمریکا از برنامه‌های جامع و بهبودِ هماهنگی‌ها

در ماه مارس سال ۲۰۲۲ گائو در مقاله‌ای هفت توصیه را با هدف کمک به وزارت دفاع آمریکا برای بهبود برنامه‌ریزی خود برای فناوری هوش مصنوعی ارائه کرد. بهبود استراتژی‌ها، اصلاح فرآیند موجودی، و ایجاد راهنمایی‌هایی برای جلب همکاری از جمله مهم‌ترین توصیه‌های موجود در این مقاله بود. علاوه بر این، وزارت دفاع می‌تواند از چهارچوب پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری هوش مصنوعی برای بهبود استراتژی‌ها و برنامه‌های خود در حرکت رو به جلو بهره ببرد.

سخن پایانی اینکه هوش مصنوعی یک فناوری به سرعت در حال توسعه است که همه چیز را از امور ساده و زندگی روزمره گرفته تا مسائل پیچیده و رویدادهای بزرگ جهانی دستخوش تحول می‌سازد. اقدامات بیشتری از سوی وزارت دفاع آمریکا مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که این وزارت می‌تواند از تحول امنیت ملی با هوش مصنوعی استفاده کند و برتری خود را نسبت به چین و روسیه، که آن‌ها نیز به دنبال دستیابی به همین هدف هستند، حفظ کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]