40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تحول در صنعت ماساژ، با بررسی وضعیت خواب و خوراک ماساژگیرنده!

تحول در صنعت ماساژ، با بررسی وضعیت خواب و خوراک ماساژگیرنده!

استارتاپ پنج‌ساله‌ای با نام Aescape، با طراحی تخت ماساژی مجهز‌به هوش مصنوعی و ارزیابی‌های دقیقی که از بدن ماساژ‌گیرنده داشته، تحول چشمگیری را در صنعت ماساژدرمانی رقم زده است. این استارتاپ در بررسی‌های خود تنها به اطلاعات حرکتی فرد اکتفا نکرده، بلکه اطلاعات مربوط به خواب و تغذیه شخص را نیز زیر ذره‌بین قرار داده است.

به گزارش هوشیو، اگر هوش مصنوعی مسئولیت‌های مهمی را در شرکت شما برعهده نمی‌گیرد، تنها کافیست کمی صبر داشته باشید، زیرا صنایعی مانند هنر و ارتباطات که زمانی تصور می‌شد، در‌برابر اتوماسیون غیرقابل‌نفوذ هستند، در‌حال‌حاضر به‌دلیل پیشرفت‌های هوش مصنوعی دست‌خوش تحولات شگرفی شده‌اند. این فناوری در تمامی ارکان صنعت سلامتی، از حلقه‌هایی که دمای بدن شما را کنترل می‌کند تا تشک‌هایی که هر‌طرف تخت را براساس داده‌های بیومتریک شما خنک و گرم می‌سازند، کارایی دارد. اکنون به‌نظر‌می‌رسد که این فناوری برای ارتقاء یک شغل شگفت‌انگیز آماده است: ماساژ.

 به‌نظر‌می‌رسد که تاثیرات تحول‌آفرین این تکنولوژیفرین  این تکنولوژی  در صنعت اسپا، با‌کمک یک شرکت ماساژ خودکار مستقر در نیویورک با نام Aescape رقم خورده است. محصول شاخص این شرکت میزی است که از دو بازوی رباتیک به‌منظور ماساژ استفاده می‌نماید. این دستگاه درحدود یک سال تا عرضه به بازار فاصله دارد، اما Eric Litman بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت، می‌گوید: «صنعت سلامت از این نوع هوش مصنوعی استقبال خواهد کرد و تنها مسئله در این رابطه زمان است.» او درخصوص نحوه کار محصول خود می‌گوید: «ما براساس تمامی داده‌هایی که درباره افراد جمع‌آوری می‌کنیم؛ از‌جمله داده‌های حرکتی، داده‌های خواب و داده‌های تغذیه‌ای، می‌توانیم یک تصویر جامع از هر فرد ایجاد کرده و از آن تصویر برای ایجاد برنامه‌های منحصربه‌فرد تنها مختص همان شخص استفاده نماییم.»  

برخی در‌برابر محصول Aescape  این موضع‌گیری را دارند که چرا باید «ماساژ‌گرفتن»، تجربه‌ای را که تا این‌حد انسانی است، با استفاده از اتوماسیون مختل نماییم؟ Litman می‌گوید: «هرچند اتوماسیون یک نقطه‌ضعف بزرگ برای اپراتورهای اسپا امروزی است، اما می‌توان از آن برای یافتن استعدادهای واجد‌شرایط و با‌تجربه، به‌منظور خدمت به‌عنوان ماساژدرمانگر الهام گرفت.» یک مطالعه PwC در‌سال ۲۰۲۲ به‌سفارش انجمن بین‌المللی اسپا نشان داد که، ۸۶ درصد از اسپاهای مورد‌بررسی در‌سال‌گذشته، مشکلاتی را در استخدام ماساژدرمانگران به‌دلیل فقدان نامزدهای واجد شرایط ذکر کرده‌اند.

هوش مصنوعی و صنعت ماساژ

Litman درخصوص اینکه چه‌چیزی او را به ایده طراحی این محصول رساند، می‌گوید: «بدن من دچار شکستگی‌های متعددی شد و در‌حدود هشت ماه از عمرم را طوری سپری کردم، که حتی نمی‌توانستم سرم را به چپ برگردانم.» او می‌گوید، در‌زمانی‌که برای بازیابی سلامت جسمانی‌اش در تلاش بوده، در دنیای ماساژ درمانی غوطه‌ور‌شده و در‌نهایت این موضوع او را در سال ۲۰۱۷ به ایده اولیه برای ساخت میز ماساژ مجهز‌به هوش مصنوعی می‌رساند.

شایان ذکر است، پیش‌‌از‌استفاده از این دستگاه مشتریان می‌توانند طول جلسه را سفارشی‌ کنند، مشخص کنند چه سطحی از فشار باید به نواحی خاصی از بدن آن‌ها اعمال شود و هر ناحیه حساس را که دستگاه باید از آن دور گردد، مسدود نمایند. پس از آماده‌شدن، دستگاه بدن شما را اسکن می‌کند تا بتواند یک مدل سه‌بعدی مجازی ایجاد نماید. سپس به‌سرعت شبیه‌سازی‌هایی را روی مدل اجرا می‌کند، تا محل دقیق قرارگیری دو بازو‌ رباتیک، که از دو طرف میز بیرون زده‌ را مشخص نماید. مانند بسیاری از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی، که به الگوریتم‌ها برای بهتر‌شدن در طول زمان متکی هستند، این دستگاه نیز می‌تواند به‌طور‌مداوم برنامه خود را متناسب با بدن شما اصلاح نماید.

حتی اگر این بازوهای رباتیک نتوانند مشکلات استخدامی شما را حل کنند، بازهم این فناوری ارزش آن ‌را دارد که به‌دنبال راهی بگردید تا‌ هوش مصنوعی را به مدل کسب‌و‌کارتان وارد نمایید، زیرا ممکن است رقبای شما به‌دلیل استفاده از این تکنولوژی، بسیار جلوتر از شما قرار ‌گرفته باشند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]