40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ترندهای بازاریابی ۲۰۲۳ را بشناسید

ترندهای بازاریابی ۲۰۲۳ را بشناسید

ترندهای بازاریابی به‌صورت پیوسته در‌حال تغییراند و در‌این‌میان ترندهای بازاریابی ۲۰۲۳ هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این سال ما شاهد راهبردهای بازاریابی جدیدی خواهیم بود، که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و محصولات‌شان را به فروش رسانند. فارغ از‌این‌که به‌تازگی کسب‌وکارتان را شروع کرده‌اید یا چندین سال سابقه دارید، باید از ترندهای به‌روز آگاهی داشته باشید، تا از میدان رقابت جا نمانید. در‌این‌مقاله، بزرگ‌ترین ترندهای بازاریابی ۲۰۲۳ را با هم مرور می‌کنیم، تا بتوانید با کمک این ترندها جلوتر از دیگر رقبا حرکت کنید.

ترندهای بازاریابی 2023

۱- استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتالی و بین‌شرکتی

به گزارش هوشیو، هوش مصنوعی به عرصه‌ی بازاریابی دیجیتالی راه پیدا کرده و برندها باید راهبردهایشان را با این فناوری سازگار کنند. بازاریاب‌های بین‌شرکتی (B2B) می‌توانند با تکیه بر هوش مصنوعی، پیام‌ها و چشم‌اندازشان را به‌روزرسانی کنند، تا از رقبای خود پیشی بگیرند.

۲- پیشرفت معیارهای سئو

در سال ۲۰۲۳، معیارهای سئو پیشرفته‌تر خواهند شد، به همین دلیل راحت‌تر از قبل می‌توان نرخ تبدیل کلیدواژه‌ها را تشخیص داد و برای ارزیابی کارآیی‌شان از معیارهای جدید و متنوع استفاده کرد.

۳- رواج واقعیت افزوده

واقعیت افزوده در سال آینده فراگیرتر از پیش خواهد شد و مردم در انجام کارهای روزمره‌ی خود هم از آن استفاده خواهند کرد. به‌عنوان‌مثال، واقعیت افزوده هنگام خرید به افراد کمک می‌کند تا لباس مدنظرشان را به‌صورت مجازی امتحان کنند. در دورنمای سال ۲۰۲۳، آینه‌ها و صفحات نمایشی مجهز به واقعیت افزوده نیز به چشم می‌خورند.

۴- افزایش محبوبیت بازاریابی خودکار

خودکارسازی بازاریابی یکی از بهترین راه‌های ممکن برای حفظ برتری نسبت به رقباست. محبوبیت خودکارسازی در سال ۲۰۲۳ بیشتر خواهد شد و شرکت‌ها به سراغ خودکارسازی عملیات‌های بازاریابی می‌روند. با ادامه‌ی جریان بازاریابی خودکار، فناوری نیز بیشتر پیشرفت کرده و شرکت‌ها بیشتر به مزایای خودکارسازی جذب می‌شوند.

۵- تمرکز بر جذب مشتری

تا‌پیش‌از شروع ۲۰۲۳، تمرکز بازاریاب‌های دیجیتال از ترافیک وب به جذب مشتری تغییر می‌کند. شرکت‌هایی همچون گوگل و فیسبوک همین‌حالا هم از قابلیت‌های جدید برای جذب و نگهداری مشتریان خود استفاده می‌کنند، پس بهتر است کسب‌وکار خود را متناسب با این تغییرات به‌روز نگه دارید.

ترند 2023

۶- اهمیت محتوای ویدئویی

متخصصان بازاریابی معتقدند‌ که، محتوای ویدئویی در‌سال ۲۰۲۳ از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. بودجه‌ بازاریابی به‌صورت مساوی بین محتوای متنی و ویدئویی تقسیم می‌شود، به همین دلیل می‌توان گفت که تأثیرگذاری محتوای ویدئویی بر فروش بیشتر خواهد گردید. این نکته به‌ویژه از آن‌جایی اهمیت می‌یابد که، سرعت پردازش تصویر در انسان‌ها ۶۰ هزار برابر سرعت پردازش کلمات است، در‌نتیجه محتوای ویدئویی بیشتر توجه مشتریان بالقوه را به خود جذب می‌کند.

۷- گسترش راهکارهای مبتنی بر فناوری ابری

راهکارهای مبتنی بر فناوری ابری در سال ۲۰۲۳ محبوب‌تر از‌پیش خواهند شد. این راهکارها همین‌حالا هم در شماری از کسب‌وکارها به کار می‌روند، ولی در‌سال آینده محبوب‌تر و متدوال‌تر خواهند شد، چون ارزان‌تر و ساده‌تر می‌شوند. راهکارهای مبتنی بر فضای ابری به شرکت‌ها اجازه می‌دهند، به پایگاه وسیع‌تری از مشتریان دست پیدا کنند و فارغ از موقعیت مکانی این مشتریان، انعطاف خدمات خود را بالا ببرند. این راهکارها به‌ویژه برای شرکت‌هایی سودآور خواهد بود که، می‌خواهند محصولات یا خدمات شخصی‌سازی شده‌تری به مشتریان خود ارائه دهند و در‌عین‌حال، جایگاه خود را در بازار جهانی حفظ کنند.

۸- کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسر‌محور

در سال ۲۰۲۳، کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسرمحور شاهد رشد چشمگیری خواهند بود. دلیل این امر را می‌توان اشتیاق برندها به یافتن راه‌های جدید، به‌منظور برقراری ارتباط نزدیک و شخصی با مخاطبان در‌نظر گرفت. دلیل دیگر رشد بازاریابی اینفلوئنسرمحور، به افزایش محبوبیت پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی برمی‌گردد. برندها باید از امکان اسپانسری محتوای آنلاین اینفلوئنسرها استفاده کنند، تا از طریق کانال‌هایی همچون اینستاگرام و یوتیوب پیام‌های خود را به گوش مشتریان برسانند.

۹- اهمیت بیشتر احترام به حریم خصوصی

حریم خصوصی یکی از جدی‌ترین مسائل سال ۲۰۲۳ خواهد بود. کسب‌وکارها بیش از پیش به محافظت از حریم خصوصی مشتریان‌شان‌ اهمیت می‌دهند و به دنبال راهی برای ارتقای امنیت داده‌هایشان خواهند بود. به همین دلیل، محافظت از داده‌های شخصی به‌اندازه‌ سایر عملیات‌های بازاریابی اهمیت پیدا می‌کند.

ترندهای بازاریابی در 2023

۱۰- استفاده از چت‌بات‌ها در تعامل با مشتریان

در‌سال ۲۰۲۳، چت‌بات‌ها به‌صورت گسترده‌تری برای پاسخگویی به سؤالات مشتریان به کار می‌روند، علاوه‌بر‌اینکه خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهند. کاربرد گسترده‌ چت‌بات‌ها جایگزین بسیاری از تعاملات انسانی با مشتریان خواهد شد. بازاریاب‌ها باید بر ساخت چت‌بات‌های واقع‌گرایانه‌ای تمرکز کنند، که علاوه بر تشخیص کلیدواژه‌های کلی، بافت صحبت مخاطب را هم درک می‌کنند.

با‌توجه به آن‌چه گفته شد، هوش مصنوعی در‌سال ۲۰۲۳ از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. بنابراین با ادغام این فناوری در عملیات‌های بازاریابی کسب‌وکارتان می‌توانید، از رقبا جلو بی‌افتید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]