40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کاربرد هوش مصنوعی در تست کیفیت بازی‌های ویدئویی

کاربرد هوش مصنوعی در تست کیفیت بازی‌های ویدئویی

مت بوتی، رئیس گیم استودیو ایکس‌باکس، ضمن رویداد زنده PAX گفت: قصد جایگزینی هوش مصنوعی به‌جای تسترهای تضمین کیفیت QA برای بازی‌های ویدئویی را دارد.

به گزارش هوشیو: زمانی که بازی‌های جدید پر از باگ‌های مختلف به دست گیمرها می‌رسد، نه‌تنها آنها را ناامید می‌کند، بلکه از انرژی و اشتیاق آنها برای کشف و سرگرم‌شدن از طریق این بازی‌ها نیز به‌طرز قابل‌توجهی می‌کاهد. در چنین مواقعی این تسترهای QA (اشخاصی که بازی‌ها را پیش از آنکه نسخه اصلی آنها وارد بازار گردد تست کرده و کیفیت آنها را تضمین می‌کنند) هستند که مدام مورد انتقاد و حمله قرار می‌گیرند، در‌حالی‌که این حملات اغلب بی‌مورد هستند و آنها در‌حقیقت بی‌تقصیرند، زیرا مدیران شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های ویدئویی، معمولاً از تمامی اشکالات و باگ‌های بازی‌های خود مطلعند، اما به امید جبران حداقل بخشی از هزینه‌های مرتبط با بخش توسعه بازی‌ها، آنها را به همان شکل ناقص و پر‌باگ وارد بازار می‌کنند.

از‌آنجایی‌که آزمایشات QA توسط انسان انجام می‌شود، بنابراین فرایندی زمان‌بر داشته و از طرفی دیگر به منابع فراوانی نیز برای تست‌کردن نیاز دارد. بوتی طی صحبت‌هایش اشاره کرده که، هربار یک قابلیت جدید به یک بازی افزوده می‌شود، آزمایشات این تسترها باید از اول تا آخر تکرار شود.

تست کیفیت بازی های ویدئویی با هوش مصنوعی

تست کیفیت بازی‌های ویدئویی با کمک بات هوش مصنوعی

وی اضافه می‌کند: «برخی از شیوه‌های آزمایشی که در حال حاضر آنها را تست می‌کنیم، نمی‌توانند با سرعت تولید محتوا همگام بمانند. از طرفی دیگر، کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و این موضوع باعث شده هربار با متخصصین هوش مصنوعی روبه‌رو می‌شوم، از آن‌ها ‌بخواهم راهی نشانم داده تا بتوانم از بات‌های هوش مصنوعی برای آزمایش بازی‌ها استفاده کنم.»

شایان ذکر است: اگر باگ‌های بازی‌ها در همان مراحل اولیه‌ فرایند توسعه محصول کشف شوند، احتمال این‌که قبل از شدت‌گرفتن فشارهای مالی حل گردند نیز بیشتر است.

بوتی توضیح می‌دهد: «دوست دارم هزاران نمونه از یک بازی را در فضای ابری اجرا کنم و بعد یک بات هوش مصنوعی را از شب تا صبح به آزمایش بازی‌ها اختصاص دهم، تا پس از چند ساعت بتوانم یک گزارش کامل از کیفیت بازی‌ها داشته باشم. به نظرم تست کیفیت بازی‌های ویدئویی با چنین تکنولوژی، دستاوردی است که صنعت بازی‌ها را دستخوش تحولی اساسی خواهد کرد.»

به نظر بوتی بهبود QA بازی‌ها با کمک هوش مصنوعی دور از ذهن نیست. البته او در عین حال معتقد است جایگزین‌کردن هوش مصنوعی به‌جای انسان‌ها می‌تواند تبعات ناخوشایندی نیز به همراه داشته باشد.


جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]