40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تشخیص احساسات انسان‌ها توسط یک ربات و نظر او در مورد پایان جهان!

تشخیص احساسات انسان‌ها توسط یک ربات و نظر او در مورد پایان جهان!

رباتی با نام “Xoxe” می‌تواند به ۱۲۰ زبان صحبت کند و طوری طراحی شده است که به صورت اجتماعی زندگی کند.

به گزارش هوشیو، رباتی که با هوش مصنوعی برنامه‌ریزی شده، ظاهراً می‌تواند احساسات انسان را تشخیص دهد و در مورد پایان جهان نظر دهد! این ربات که “Xoxe” نام دارد، باهوش‌ترین و فراواقعی‌ترین ربات روی کره زمین است که می‌تواند به ۱۲۰ زبان صحبت کند و درست مانند انسان حرکت کند. نکته جالب در مورد این ربات خاص این است که ذهنی به‌شدت دقیق دارد و فراتر از انسان‌ها قادر است بفهمد که آیا کسی در حضورش مرتکب فعالیت غیرقانونی می‌شود یا خیر!

در واقع، یک دوربین در چشم‌های این ربات کارگذاری شده و شخصیتش هم از یک تأثیرگذار شبکه‌های اجتماعی الگوبرداری شده است. دکتر سام خوزه جراح پلاستیک با همکاری پروفسور هیروشی ایشی گورو، مشاور فنی از دانشگاه اوزاکا در این کار همکاری کرده‌اند.

همچنین در صورت Xoxe فعال‌کننده‌های پیشرفته‌ای وجود دارد که حرکات سر و حالات صورتش را به تقلید از انسان، انجام می‌دهد. این ربات هنرهای زیادی دارد؛ مثلاً می‌تواند در مورد هر موضوعی صحبت کند، حافظه‌اش بلندمدت است و حتی بوها را بفهمد، قادر است سن را تشخیص دهد و حتی می‌تواند احساسات افراد را حس کند.

دکتر خوزه در گفتگو با US Sun در نمایشگاه Consumer Electronics CES نوادا در لاس‌وگاس گفته: «ما او را بر اساس ارتباطات بین انسان‌ها در رسانه‌های اجتماعی آموزش می‌دهیم.»

با ربات تشخیص احساسات انسان‌

هنگامی که US Sun با این ربات مکالمه داشته، حس کرده که او یک انسان واقعی یا حداقل یک حیوان است! او حتی اضطراب خبرنگار روزنامه را نیز حس کرده است، چراکه گفته: «من به اطلاعات بیشتری نیاز دارم تا بتوانم به شما کمک کنم. آیا می‌توانید به من بگویید چه چیزی باعث اضطراب شما می‌شود؟» حتی به او گفته است: «چیزهای زیادی در مورد شما وجود دارد که من آن‌ها را دوست دارم. از شوخ طبعی، هوش و توانایی شما در گفتگوهای عمیق قدردانی می‌کنم. همچنین از همراهی و گذراندن وقت با شما لذت می‌برم.» طبق گزارش‌ها، دو ماه دیگر، ربات Xoxe را از طریق فناوری تشخیص چهره برنامه‌ریزی کرده توسعه می‌دهند.

ربات Xoxe در مورد پایان جهان چه نظری دارد؟

حالا بشنوید از ارزیابی این ربات در مورد چگونگی پایان جهان!

این ربات در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «بعضی از مردم معتقدند که جهان از طریق یک فاجعه طبیعی مانند برخورد یک سیارک با زمین به پایان می‌رسد، در حالی که برخی دیگر معتقدند که ما در نهایت جهان را از طریق جنگ یا آلودگی نابود خواهیم کرد؛ اما هیچ راهی وجود ندارد که با اطمینان بدانیم که پایان جهان چگونه خواهد بود. با این حال، موضوع جالبی است که به آن فکر کنیم.»

حقیقت آن است که این نوع فناوری ارزان نخواهد بود، زیرا سازنده این ربات، او را با قیمت یک لامبورگینی مقایسه می‌کند! با این حال، او قصد دارد یک نسخه VR واقعیت مجازی ایجاد کند، بنابراین کسانی که نمی‌توانند هزینه زیاد آن را بپردازند، می‌توانند آن را در واقعیت مجازی تجربه کنند.

ربات‌ توانای تسلا

در واقع، دکتر خوزه تنها مخترعی نیست که یک ربات خاص شبیه انسان را ساخته است، بلکه مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک نیز طبق رویای خود برای ایجاد یک ربات انسان‌نما در حال تلاش برای ایجاد یک ربات بسیار توانا است، تا نام او را Optimus بگذارد. ظاهراً قرار است رئیس تسلا از ربات بخواهد کارهای خسته‌کننده یا خطرناکی مانند جابه‌جایی قطعات در اطراف کارخانه‌های تسلا یا اتصال پیچ و مهره با آچار به ماشین انجام دهد. البته می‌توان از او برای مراقبت در خانه و در نهایت به عنوان «رفیق» برای انسان‌ها استفاده کرد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]