40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تشخیص زودهنگام سرطان پوست با هوش مصنوعی

تشخیص زودهنگام سرطان پوست با هوش مصنوعی

سازمان غذا و دارو (FDA) اولین دستگاه پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام DermaSensor را تایید کرد. این دستگاه قابل‌حمل و بی‌سیم به ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی در تشخیص سه نوع سرطان رایج پوست یعنی ملانوم، سرطان سلول بازال و سرطان سلول سنگفرشی در افراد بالای ۴۰ سال کمک می‌کند.

DermaSensor بر اساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند ظاهر یک ضایعه مشکوک پوستی را تجزیه و تحلیل کرده و نشان دهد که آیا بیمار برای بررسی بیشتر نیاز به ارجاع فوری به یک متخصص پوست دارد یا خیر. این ابزار می‌تواند به ۳۰۰ هزار ارائه دهنده مراقبت‌های اولیه در آمریکا در تشخیص رایج‌ترین انواع سرطان‌های پوستی کمک کند.

درماسنسور مانند یک چراغ قوه با قابلیت‌های هوش مصنوعی عمل می‌کند. روش کار این دستگاه به این صورت است که اول باید پزشک ضایعه پوستی بالقوه سرطانی را در بیمار شناسایی کند و سپس دستگاه را روی ضایعه قرار دهد. درمانسور ضایعه را اسکن کرده و چندین عکس تهیه می‌کند. سپس الگوریتم هوش مصنوعی داده‌ها را تحلیل کرده و نتیجه را به ارائه‌دهنده نشان می‌دهد.

اگر نتیجه «بررسی بیشتر» باشد، ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی، باید بیمار را به یک متخصص پوست ارجاع دهد. اما نتیجه «نظارت» به معنای عدم نیاز فوری به ارجاع است. البته این دستگاه جایگزین معاینه سالانه پوست توسط متخصص پوست و همچنین ابزار دقیق غربال‌گری سرطان پوست نیست و نمی‌تواند به طور قطعی تشخیص سرطان پوست را تایید کند.

دکتر میشل گرین می‌گوید: “این دستگاه فقط باید پس از اینکه ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی ارزیابی بالینی کاملی از ضایعه پوستی انجام داده استفاده شود.”

از آنجا که ضایعات پوستی با اندازه‌ها، اشکال و رنگ‌های مختلف وجود دارند، تشخیص اینکه آیا یک ضایعه پوستی نیاز به ارزیابی بیشتر دارد برای ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی که متخصص نیستند مشکل است. این دستگاه می‌تواند به آن کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد ارجاع بیماران به متخصص پوست بگیرند و در نهایت بیماران را از مراجعات غیرضروری و هزینه‌های پزشکی اضافی در امان نگه دارند.

درماسنسور برای استفاده عموم مردم طراحی نشده و پزشکان و مراکزی که می‌خواهند از این دستگاه استفاده کنند باید با شرکت سازنده تماس بگیرند. در مجموع، این دستگاه می‌تواند ابزار مفیدی برای غربال‌گری به موقع بیماران مبتلا به سرطان‌های پوست رایج باشد و این به آن معنا نیست که DermaSensor می‌تواند جایگزین متخصصان پوست شود.

شما استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما چه مزایا و معایبی می‌تواند داشته باشد؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]