40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تصادف خودروی نیمه خودران تسلا با ماشین پلیس ؛ دردسری جدید برای ایلان ماسک

تصادف خودروی نیمه خودران تسلا با ماشین پلیس ؛ دردسری جدید برای ایلان ماسک

شنبه‌ گذشته، در نزدیکی مرکز شهر اورلاندو، تصادف خودروی نیمه خودران تسلا با ماشین گشت پلیس گزارش شده و گفته شده تصادف به اندازه‌ای جدی بوده که می‌توانست جان یک افسر پلیس را بگیرد.

دولت آمریکا در اوایل ماه جاری، پس از چندین تصادف مشابه، تصمیم گرفت سیستم‌های رانندگی خودکار تسلا را تحت بازبینی قرار دهد.

به گزارش کیم مونتز، سخنگوی پلیس اورلاندو، افسر حاضر در صحنه‌ کمی قبل از وقوع تصادف، چراغ گردان (آژیر) ماشین را روشن کرده و از ماشین پیاده شد تا به راننده‌ای کم‌توان کمک کند. در همین هنگام، خودروی تسلا ابتدا به سمت چپ ماشین پلیس و سپس به خودروی دوم برخورد کرد.

بر اساس این گزارش، راننده‌ ۲۷ ساله‌ این خودروی تسلا و راننده‌ کم‌توان خودروی دوم دچار جراحاتی مختصر شده‌اند، اما افسر پلیس آسیبی ندیده است.

ایمیل مربوط به تصادف خودروی نیمه خودران تسلا به این شرکت تابه‌حال بدون پاسخ مانده است.

تا کنون موارد زیادی از سوءاستفاده‌ رانندگان از سیستم خودروهای خودران تسلا مشاهده شده است؛ برای مثال می‌توان به رانندگی در حالت مستی اشاره کرد یا حتی راننده‌ای که در بزرگراه کالیفرنیا، در صندلی عقب نشسته بود.

تسلا، سازنده‌ خودروهای برقی، برای مشاهده و شناسایی موانع و تعیین واکنش مناسب در برابر آن‌ها، از سیستم‌های مبتنی بر دوربین، محاسبات سنگین و گاهی هم رادار استفاده می‌کند. با این حال، محققان معتقدند این خودروها در تشخیص خودروهای اورژانسی پارک شده و کامیون‌های در حال حرکت مشکل دارند.

تصادف خودروی نیمه خودران تسلا

بازبینی سیستم خودروهای تسلا

اداره‌ ملی ایمنی جاده‌ها و بزرگراه‌ها (NHTSA) بعد از دریافت گزارش مربوط به ۱۱ تصادف خودروهای تسلا که از سال ۲۰۱۸ شروع شده‌اند، تصمیم به بازبینی این سیستم‌ها گرفت؛ در این تصادفات، سیستم خودران با خودروهای اورژانسی (پلیس، آمبولانس و …) تصادف کرده بود که با استفاده از چراغ‌های گردان، چراغ چشمک‌زن، میله‌های مخروطسان یا انواع دیگر هشدارها، رانندگان خودروهای در حال حرکت را از وجود خطر یا مانع باخبر می‌کردند.

به گزارش NHTSA، بر اثر این تصادفات، ۱۷ نفر آسیب دیده‌اند و یک نفر کشته شده است. نتیجه‌ پرونده‌ بازبینی می‌تواند منجر به فراخوانی مسئولین مربوطه و یا تصمیمات اجرایی دیگر شود.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) نیز تصادفات تسلا را مورد بازرسی قرار داده است؛ این گروه پیشنهاد داده است NHTSA و تسلا کاربرد سیستم‌های خودران را محدود به مناطقی کنند که ایمنی کافی برای این فناوری را در اختیار دارند. علاوه بر این، از تسلا خواسته شده با ارتقای سیستم‌هایش، اطمینان حاصل کند که رانندگان توجه لازم را هنگام رانندگی به خرج می‌دهند.

هیئت NTSB در سال گذشته، پیرو دو تصادفی که در آن‌ها خودروهای تسلا زیر تریلرهای باری له شدند، شرکت تسلا، رانندگان و قوانین ناکافی NHTSA در این حوزه را مقصر دانست.

اولین تصادف با خودروهای اورژانسی از تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۸، در شهر کالور کالیفرنیا، رقم خورد. در این واقعه، خودروی خودران تسلا با ماشین آتش‌نشانی در حال توقفی که چراغ‌های گردانش روشن بود، تصادف کرد. خوشبختانه در این تصادف کسی آسیب ندید.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]