40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 [تماشا کنید] آیا اطلس، پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا وارد بازار کار می‌شود؟

[تماشا کنید] آیا اطلس، پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا وارد بازار کار می‌شود؟

یک ویدیو جدید از قابلیت‌های حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی می‌کند و  نشان می‌دهد این ربات می‌تواند برای کار در صنعت خودروسازی آموزش ببیند. اطلس پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای ساخته شده در دنیاست که توانایی‌های ورزشی فوق‌العاده و چابکی شگفت‌انگیزی دارد.

کار در خط تولید خودرو به دلیل حجم بالای تولید، قطعات سنگین، پتانسیل بالای آسیب به انسان، نیاز به دقت و قابلیت اطمینان بالا، کاملا مناسب اتوماسیون  فرایند رباتیک است و البته هم‌اکنون نیز ربات‌های متعدد ویژه‌ای در خطوط تولید و مونتاژ خودروها به کار گرفته می‌شوند اما این انتظار وجود نداشت که اطلس  در حال انجام چنین آموزش‌هایی دیده شود زیرا که این ربات همیشه به عنوان یک پروژه‌ تحقیقاتی در حال پیشرفت بود، نه یک محصول تجاری. حالا این ویدیو جدید ما را به فکر وا می‌دارد که آیا قرار است چابک‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا کاربرد تجاری پیدا کند؟

البته پیش از این شرکت بوستون داینامیکس ربات سگ مانند اسپات و ربات استرچ را برای کاربردهای مختلف در دنیای واقعی ععرضه کرده بود و از زمانی که هیوندای، غول خودروسازی کره‌ای در سال ۲۰۰۰ مالکیت بوستن داینامکیس را بر عهده گرفت، می‌شد حدس زد که شاید اطلس به سمت کاربردهای تجاری بیشتری سوق پیدا کند.

به جرئت می‌توان گفت که اطلس پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای ساخته شده تا به امروز است، زیرا که مفاصل برقی و هیدرولیکی آن قدرت فوق‌العاده‌ای برای حرکت‌های ورزشی و چابکانه دارد که آن را بی‌همتا می‌کند و علاوه بر کنار آمدن با انواع مختلف زمین‌های ناهموار، به نوعی ظرافت در حرکات خود دست یافته است که دیگر ربات‌های انسان‌نما مانند ربات اپتیموس تسلا در مقایسه با آن کند و نامتعادل است.

حالا این ویدیوی جدید که  توانمندی‌‎های بی‌نظیر اطلس را نشان می‌دهد به شایعه تجاری کردن این ربات انسان‌نما دامن می‌زند. اما چیزی که می‌توان با قطعیت گفت این است که اگر شرکت بوستون داینامیکس واقعا قصد داشته باشد به طور جدی از ربات‌های انسان‌نما در مقیاسی وسیع استفاده کند، انتظار می‌رود طراحی کاملا متفاوتی داشته باشد.

به نظر شما آیا اطلس واقعا می‌تواند در خط تولید انبوه خودروها به کار گرفته شود؟ چرا؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]