40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 توانایی هوش مصنوعی برای قضاوت در مورد یک بازی ویدیویی از روی جلد آن

توانایی هوش مصنوعی برای قضاوت در مورد یک بازی ویدیویی از روی جلد آن

آیا تابه‌حال شده تبلیغات هنری یا کاور یک بازی ویدیویی را ببینید و با خود بگویید “این دیگر چیست ؟” خب، دیگر تعجب نکنید. دو محقق با به‌کارگیری فناوری تشخیص تصویر پیشرفته و پردازش زبان طبیعی، یک سیستم هوش مصنوعی برای طبقه‌بندی ژانر بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده‌اند.

هانگ جیانگ و لوکون ژنگ در مقاله تحقیقاتی خود با عنوان “یادگیری عمیق برای طبقه‌بندی ژانر بازی‌های ویدئویی” به توصیف یک دیتاست آموزش بزرگ برای استفاده در توسعه این سیستم طبقه‌بندی جدید پرداختند.

نویسندگان این مقاله می‌گویند: ما یک دیتاست بزرگ از ۵۰،۰۰۰ بازی ویدئویی شامل تصاویر روی جلد بازی، متن خلاصه بازی، عنوان بازی و اطلاعات ژانر ایجاد کردیم. این مجموعه داده می‌تواند برای مطالعات مختلفی مانند شناسایی متن از تصاویر، استخراج خودکار موضوع و غیره به کار گرفته شود و در آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. همچنین، ما چندین مدل مبتنی بر تصویر و مدل‌های مبتنی بر متن را ارزیابی کردیم. ما همچنین با تلفیق تصویر و متن، یک مدل چندحالته ایجاد کردیم.

پس از تدوین این دیتاست، محققان از این پایگاه داده برای آموزش مدل‌های شناسایی متن و تصویر استفاده کردند. سپس محققان مدل‌ها را آزمایش کردند تا مشخص شود کدام یک از آن‌ها بهتر کار می‌کند. جای تعجب نیست که آن‌ها متوجه شدند که مدل‌های متنی بهتر از مدل‌های مبتنی بر تصویر عمل می‌کنند و مدل‌های ترکیبی از هر دوی آن‌ها عملکرد بهتری دارند.

نکته مهم این است که طبقه‌بندی ژانر بازی ویدیویی یک چالش پیچیده برای محققان هوش مصنوعی است. برخلاف موسیقی یا فیلم، بازی‌های ویدئویی دارای یک تعریف اضافی هستند چون آن‌ها یک شکل ِ تعاملی از سرگرمی هستند.

توانایی طبقه‌بندی خودکار بازی می‌تواند یک مزیت بزرگ برای این صنعت باشد. چنین سیستمی می‌تواند به گیمرها برای یافتن بازی‌هایی که ممکن است دوست داشته باشند یک راهنمای مفید باشد. همچنین به سازمان‌دهی بهتر کاتالوگ‌ها در ویترین فروشگاه‌ها کمک می‌کند.

نکته مهم‌تر این است که این سیستم طبقه‌بندی می‌تواند با الگوریتم‌های پیشنهاددهنده و سایر سرویس‌های جمع‌آوری و اجرا داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب شود.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]