40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بهره‌گیری از هوش مصنوعی درجهت توسعه کشاورزی استان قزوین

بهره‌گیری از هوش مصنوعی درجهت توسعه کشاورزی استان قزوین

لطف‌الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز استان قزوین به اختصاص اعتبارات حاصل از فروش املاک و اموال دولتی جهاد کشاورزی گفت: ما به این اعتبارات جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای، آبخیزداری و احداث استخر معیشتی نیاز خواهیم داشت. ضمنا جهت سرعت بخشیدن به توسعه کشاورزی استان قزوین باید به استفاده از دانش هوش مصنوعی در دشت‌ها روی آوریم.

به گزارش هوشیو به نقل از برنا، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه (۳ شهریور ماه) سفر یک‌روزه‌ای به استان قزوین داشته و ضمن این سفر، نشست‌هایی نیز با برخی تشکل‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی داشته و به مطالبات آنها در این زمینه پاسخ داده است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در جریان این نشست‌ها با اشاره به دستاوردهای بسیاری که سفر وزیر جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی استان قزوین داشته، اظهار داشت: امید داریم که به‌زودی تصمیمات اتخاذ‌شده اجرائی شوند و بتوانیم اقدامات ثمر‌بخشی برای توسعه بخش کشاورزی قزوین داشته باشیم. در این راستا یکی از رویکردهای تحولی در عرصه کشاورزی و کاهش و مدیریت هزینه‌های این بخش، استفاده از هوش مصنوعی و بهره‌گیری از سیستم IOT در دشت کشاورزی قزوین است. انتظار داریم وزیر جهاد کشاورزی در اجرای این قبیل طرح‌ها مساعدت‌های بیشتری داشته باشند.

توسعه کشاورزی استان قزوین

سیاهکلی یادآور شد: جهت سرعت بخشیدن به اجرای پاره‌ای از طرح‌های مهم کشاورزی، پیشنهاد اختصاص بودجه‌ای از محل فروش املاک و اموال جهاد کشاورزی مطرح گردید، تا با اعتبار به‌دست‌آمده به اجرای هر‌چه بهتر طرح‌های آبخیزداری و احداث استخرهای معیشتی بپردازیم.

وی با اشاره به تبدیل دشت الله‌آباد قزوین به‌عنوان مرکز کانون تولید ریزگرد، افزود: اگر موضوع ریزگردها مورد توجه ویژه قرار نگیرد، به‌زودی شاهد تبعات تهدیدآمیز این ریزگردها بر سلامت هموطنانمان در استان‌هایی همچون تهران و البرز خواهیم بود.

نماینده قزوین ادامه داد: براین‌اساس انتظار داریم اعتبارات لازم جهت اجرای طرح جنگل‌کاری از محل پساب هر‌چه زودتر اختصاص یافته تا با احیای وضعیت کنونی این دشت از پیامدهای بحران‌زای پیش‌رویمان جلوگیری به عمل آوریم.

سیاهکلی تصریح کرد: از‌آنجایی که استان قزوین به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی و صنعتی کشور با ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری است، بدون شک به یک فرودگاه حمل‌و‌نقل مسافر، بار و امور تجاری نیاز دارد، خوشبختانه زیر‌ساخت‌های لازم برای احداث این فرودگاه وجود دارد، کما‌اینکه از این بستر می‌توان به‌عنوان مرکزی برای آموزش هوانوردی گردشگری هوایی و تفریحی نیز استفاد‌ه کرد که داشتن مجوز واگذاری نخستین گام برای داشتن این فرودگاه خواهد بود.

توقف شکایت از کشاورزان تا پایان اجرای طرح کاداستری

وی در ادامه با اشاره به پایان‌دهی اختلاف دولت و کشاورزان در خصوص اراضی کشاورزی و توسعه کشاورزی استان قزوین با اجرای طرح کاداستر گفت: با ‌توجه ‌به ‌اینکه اجرای طرح مذکور دو الی سه سال به طول خواهد انجامید، لذا پیشنهاد ما این است که تا پایان اجرای کامل طرح مذکور، از شکایت دولت از کشاورزان در خصوص اراضی کشاورزی خودداری گردد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علی‌الاصول باید تفاوتی میان زمین‌خوار و روستایی قائل شویم و در شیوه برخوردمان با این دو قشر از افراد تجدید‌نظر کنیم. باید اجازه دهیم روستاییان جهت تامین معیشت‌شان در عرصه‌های تولید و کشاورزی آزادی عمل بیشتری داشته باشند، ضمن ‌آنکه ضوابط و قوانین موجود در این زمینه را نیز لحاظ می‌کنیم.

توسعه کشاورزی استان قزوین

سیاهکلی یکی از راه‌حل‌های مهم برای نجات کشور از کم‌آبی را توسعه آبیاری مدرن برشمرد و افزود: ارتقای دسترسی به آب از طریق خطوط لوله، تامین نیاز بخش کشاورزی و شرب مردم در سایر مناطق استان قزوین و دریافت حقآبه از سد طالقان از دیگر مطالبات مطرح‌شده از سوی مردم است. رسیدگی به این قبیل امور نیازمند همکاری جهاد کشاورزی و وزارت نیرو با یکدیگر خواهد بود.

این نماینده مردمی اذعان داشت: یکی از موضوعات مهم، بحث کم‌آبی شدیدی است که زیتون‌کاران طارم با آن مواجهند و متاسفانه به‌رغم این مشکل هیچگونه حق‌السهمی از آب شاهرود نیز ندارند. در راستای رفع این مشکل انتظار داریم حداقل به ۵۰ میلیون مترمکعب از منابع آبی رودخانه الموت‌رود دسترسی داشته باشیم، تا بتوانیم کشاورزی بخش‌هایی همچون الموت، طارم و کوهین را زنده کنیم و بدین طریق، توسعه کشاورزی استان قزوین را ارتقاء دهیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]