40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ضریب پایین استفاده از هوش مصنوعی در توسعه کشاورزی مازندران

ضریب پایین استفاده از هوش مصنوعی در توسعه کشاورزی مازندران

روز گذشته (۷ شهریور ماه) آیین گشایش نمایشگاهی با عنوان «فن‌بازار شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی» در شهرستان آمل برگزار شد. حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جریان این مراسم از ظرفیت‌های خوب کشور در زمینه اینترنت و هوش مصنوعی در عرصه کشاورزی خبر داد و افزود: با‌وجود پتانسیل‌های خوبی که کشور در این عرصه داراست، آنچنان‌که باید و شاید از ظرفیت‌هایمان در توسعه کشاورزی استفاده نکرده‌ایم و جا دارد این ضریب پایین را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقاء بخشیم.

به گزارش هوشیو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مؤلفه‌های مهم امنیت در کشورها به شمار می‌رود، گفت: خوشبختانه کشور ما در این زمینه از وضعیت خوبی برخوردار است و در تولید برخی از محصولات حتی مازاد بر تولید نیز داریم، که برنج مازندران یکی از این محصولات تولیدی مازاد و بسیار خوب استان ماست.

عنایتی با اشاره به اینکه تولید محصولاتی همچون گندم، کیوی، مرکبات و گوشت سفید امسال در وضعیت خوبی قرار داشته و مازندران توانسته نیاز سایر استان‌ها در این زمینه را تأمین نماید، افزود: اینها همگی از الطاف برخورداری از تکنولوژی و فناوری‌های نوین بوده، که توانسته نه‌تنها نیاز امروز جامعه را برطرف سازد، بلکه به جهش تولید و افزایش بهره‌وری در کشورمان نیز یاری رساند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی افزود: آنچه از شعار امسال برداشت می‌شود، مستلزم نگاه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه در بخش کشاورزی است. خوشبختانه در این زمینه تاکنون موفق به گرد‌هم‌آوردن مجموعه‌ای از فعالان این حوزه، جهت توسعه کشاورزی هوشمند شده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تأکید به اینکه رشد تکنولوژی‌های این‌چنینی در‌نهایت منجر به افزایش تولید، اشتغال و در‌نهایت بهره‌وری در بخش کشاورزی خواهد شد، افزود: تلاش و تمرکز ما همواره بر این است که دانش و فناوری در بخش کشاورزی نفوذ و افزایش یابد، کما‌اینکه این تلاش‌ها با‌توجه ‌به نمره نه‌چندان خوب ما در این بخش قابل‌درک نیز خواهد بود.

این مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های خوبمان در عرصه هوش مصنوعی و اینترنت بهره لازم را ببریم و از آنها در راه توسعه کشاورزی هوشمند استفاده کنیم. به همین دلیل از ضریب پایینی در این بخش برخورداریم، که البته به همت و تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان این توسعه امکان‌پذیر خواهد گردید.

وی اذعان داشت: در این راستا به دنبال راه‌اندازی پردیس کشاورزی در مازندران بودیم و با پیگیری‌های لازم توانستیم مرکزی جهت رشد فناوری کشاورزی در جویبار تأسیس کنیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]