40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ۷ محصول حوزه رباتیک به منظور حمایت از تولید داخل تولید شد

۷ محصول حوزه رباتیک به منظور حمایت از تولید داخل تولید شد

تعداد هفت محصول حوزه رباتیک در کشور به منظور رونق دادن به بازار داخلی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به تولید رسید.

به گزارش هوشیو و به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده که طبق پیش بینی، رباتیک قرار است یکی از ۱۰ صنعت برتر کشور در آینده باشد. به طوری که در حال حاضر هم کارکرد صنعت رباتیک از محدوده کارخانجات فراتر رفته و شاهد استفاده روزافزون این صنعت در کاربردهای روزمره نیز هستیم. اما توسعه و تحقیق درباره کاربردهای جدید صنعت رباتیک نیاز به توجه ویژه به این رشته و تربیت مهندسانی خلاق و متخصص در رشته رباتیک دارد.

اولین‌بار در سال ۱۳۸۱ رشته مهندسی رباتیک در ایران ایجاد شد و از همان ابتدا روندی روبه‌رشد را آغاز کرد که تا به امروز هم ادامه داشته است.طبق ادعای کارشناسان، طی این سال‌ها افرادی توانمند و حاذق در این حوزه شناسایی شدند و هم‌اکنون در زمینه رباتیک مشغول به کار هستند. البته با وجود رشد استارتاپ‌ها و فناوری در کشور، هنوز موضوعات مربوط به رشته رباتیک در ایران چندان هم مورد توجه قرار نگرفته و سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه بسیار اندک است.

با این وجود البته با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد هفت محصول جدید در حوزه رباتیک تولید شده است.

محصولاتی از قبیل سامانه جراحی رباتیک (سینا)، ربات اسکلت بیرونی اکسوپر (درمانی)، هود هوشمند رباتیک، ربات توانبخشی زانو ربات، ربات توانبخشی آموزش گام برداری، تجهیزات توانبخشی و بازتوانی و سامانه رباتیک هوشمند سنجش و ارزیابی تعادل بدن انسان در توانبخشی، آن هم به شکلی کاملا بومی، که توسط متخصصان داخلی به تولید رسیده و با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهش را به بازار داخلی پیدا کرده است. حتی برخی از این محصولات، بسته به کاربرد و کیفیتی که دارند، توانسته‌اند به بازارهای جهانی هم وارد شوند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]