40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 جاروبرقی هوشمند جدید، مواد‌معدنی کمیاب را از کف اقیانوس جمع‌آوری می‌کند

جاروبرقی هوشمند جدید، مواد‌معدنی کمیاب را از کف اقیانوس جمع‌آوری می‌کند

یک شرکت رباتیک ثابت کرده، استخراج پایدار از اقیانوس‌ها با کمک اولین ربات شناور در جهان امکان‌پذیر است. این ربات قادر است مانند یک جاروبرقی هوشمند عمل کرده و مواد‌معدنی کمیاب را از کف اقیانوس‌ها جمع‌آوری نماید.

به گزارش هوشیو، نیاز به مواد معدنی مهم برای تولید باتری در حال افزایش است، این‌در‌حالی است که بسیاری از این مواد بر روی سنگ‌های کف اقیانوس یافت می‌شوند. اکنون شرکتی با نام Impossible Metals، با استفاده از یک ربات شناور روشی اختراع کرده است که، امکان استخراج این مواد از کف اقیانوس‌ها را به روشی پایدار امکان‌پذیر می‌سازد.

اقیانوس‌ها پوشیده‌شده با رسوبات معدنی (گره‌های چند‌فلزی) هستند که مملو از فلزاتی همچون لیتیوم، نیکل و کبالت است. استارتاپ رباتیک Impossible Metals اخیرا نشان داده‌ است که، می‌توان این سنگ‌ها را با استفاده از یادگیری هوشمند و بدون لایروبی با گاوآهن‌های مخرب بزرگ، با‌دقت برداشت. این روش توسط اولین ربات استخراج معدنی زیر دریا با نام Eureka 1 صورت می‌پذیرد.

جاروبرقی هوشمند جدید

به‌گفته شبکه خبری GOOD، این شیوه استخراج می‌تواند زمینه تولید باتری را به‌صورت پایدارتری که مستلزم استخراج کربن فشرده نیست، فراهم نمایند. بنا‌به‌گفته این شبکه خبری، روش جدید درآینده می‌تواند منجر به تولید کارآمدتر و کربن فشرده‌تر گردد، که این امر برای محیط‌زیست مفیدتر نیز خواهد بود.

Renee Grogan، مدیر ارشد پایداری و یکی از بنیانگذاران شبکه عصبی گراف (GNN) گفت: «ماشین‌های برداشت ما کف دریا را لمس نمی‌کنند. چیزی که ما در‌حال طراحی آن هستیم ناوگانی از وسایل‌نقلیه رباتیک زیر‌آب است، که به هیچ جسم ثابتی متصل نیستند. این ربات‌ها با بستر دریا تماسی ندارند، بلکه به‌صورت شناور در دریا حرکت می‌کنند.»

این ربات از دید کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی گره‌ها استفاده می‌کند و قادر است در بالای بستر دریا شناور بماند. سپس از بازوهای خود که شکلی خرچنگ‌مانند و شبیه نعل اسب دارند استفاده می‌کند، تا رسوبات معدنی را در محفظه‌ای مخصوص جمع‌آوری نماید. علاوه‌بر‌این، ربات مذکور از یک «موتور جبران شناور» ویژه، برای آوردن رسوبات معدنی به سطح آب استفاده می‌کند. فناوری به‌کار رفته در این ربات در نوامبر ۲۰۲۲ با موفقیت آزمایش گردید.

الیور گوناسکارا مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران GNN، از شیوه جدید به عنوان نقطه‌عطفی در جستجوی آب‌های کم‌عمق یادکرد و گفت:«این اختراع نشانگر پیشرفت اصولی ما در جایگزینی شیوه‌ای است که، آسیب قابل‌توجهی به بستر دریا یا تنوع زیستی جانوران آن وارد نمی‌کند. این فرایند در‌واقع جایگزین شیوه‌های لایروبی سنتی بوده، و مانع از‌‌بین‌رفتن تنوع‌زیستی و توده‌های رسوبات بزرگ می‌گردد.»

Impossible Metals  معتقد است که Eureka 1 تا سال ۲۰۲۶، می‌تواند در مقیاس بزرگ تولید شود.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]