پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 ششمین جشنواره دانشمندان جوان با تاکید ویژه بر مقوله هوش مصنوعی برگزار خواهد شد

ششمین جشنواره دانشمندان جوان با تاکید ویژه بر مقوله هوش مصنوعی برگزار خواهد شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جمعی از نخبگان جوان با هدف تبادل اطلاعات و تعیق روابط با سایر فعالان حوزه خود، در تاریخ آذر ماه 1401 در دانشگاه تهران گردهم خواهند آمد. این گردهمایی به بهانه ششمین جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان خواهد بود و علوم پایه و اصلی همچون  زمین‌شناسی، ریاضی، شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر، علوم زیستی به ویژه هوش مصنوعی، در این رویداد مورد تاکید ویژه قرار دارند.

به گزارش هوشیو، دکتر وحید نیکنام رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران از برگزاری این جشنواره همزمان با سال جهانی علوم پایه خبر داد و اظهار داشت: «دانشجویان، استادان و افراد صاحب نظر و فعال در حوزه‌های گوناگون علوم پایه می‌توانند از یکم مرداد ماه الی هفتم مهر ماه 1401 اقدام به ارسال و ثبت ایده‌های خود نمایند.»

نیکنام از جمله اهداف اصلی این رویداد را شناسایی ایده‌های جدید، تسهیل در روند باروری این ایده‌ها، دستیابی به محصولی دانش بنیان و خلق فناوری‌های کاربردی و در عین حال نوین ذکر کرد و افزود: «در حقیقت ما از طریق این رویداد به دنبال آن هستیم تا میان اساتید دانشگاهی، دانشجویان و صاحب نظران حوزه‌های مختلف شبکه سازی کنیم تا ضمن تعمیق روابط دانشمندان این حوزه‌های مهم علمی، شاهد توسعه و عملکرد هر چه بهتر قشر دانشگاهی خود باشیم.»

رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران ادامه داد: «علوم پایه اصلی که ما در این جشنواره مدنظر قرار داده‌ایم در حوزه فیزیک، شیمی، ریاضی، علوم کامپیوتر، علوم زیستی و زمین‌شناسی و با تاکید ویژه بر هوش مصنوعی است. جشنواره مذکور در آذر ماه سال جاری به همت دو نهاد دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد خیرین، معاونت علمی و فناوری نهاد ریالست جمهوری و بنیاد حامیان دانشگاه برگزار خواهد شد.»

وی خاطر نشان ساخت: «افراد می‌توانند ایده‌ها خود را در حوزه‌های مذکور علوم پایه و هوش مصنوعی تا هفتم مهر ماه 1401 را برای ما ارسال نمایند. وبگاه رسمی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به نشانی ysf-persia.com بوده و پس از ثبت نام مرحله ثبت ایده برای علاقمندان به نمایش در می‌آید.»

شایان ذکر است: براساس اطلاعات درج گردیده در سایت رسمی جشنواره تنها افراد بالای 18 سال و زیر 44 سال اجازه شرکت و ثبت ایده‌های خود در این رویداد را خواهند داشت. ضمنا شرکت کنندگان باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده و زمینه اصلی ایده پردازیشان نیز در حوزه علوم پایه باشد. داوران مسابقه تاکید داشته‌اند که مقطع و رشته تحصیلی شرکت کنندگان در انتخاب نهایی آنها تاثیرگذار نخواهد بود و کیفیت و امکان تجاری‌سازی ایده از مهم‌ترین اولویت‌های انتخاب آنها قرار خواهد داشت.

جشنواره

از دیگر نکات مهم در خصوص جشنواره نهم آن است که، علاقمندان می‌توانند به صورت رایگان اقدام به ثبت ایده‌های خود نمایند، ضمن آنکه حضور در اختتامیه نیز برای عموم آزاد بوده و کاملا رایگان است.

گفتنی است: در این دوره از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز همچون دوره‌های پیشین، انتخاب استاد نمونه جوان علوم پایه براساس ضوابط جشنواره صورت خواهد پذیرفت.

* جوایز و اعتبار حمایتی در نظر گرفته شده برای منتخبین «کسب و کار نوپا» این دوره از جشنواره به شرح زیر است:

تیم اول، اعتبار حمایتی به ارزش 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال

تیم دوم، اعتبار حمایتی به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال

تیم سوم، اعتبار حمایتی به ارزش یک میلیارد و دویست و پنجاه هزار ریال

تیم چهارم، اعتبار حمایتی به ارزش یک میلیارد ریال

(ضمنا در صورت امکان سرمایه‌گذاری روی طرح تیم‌های بین‌المللی جوایز در نظر گرفته شده با 20 درصد افزایش اعتبار همراه خواهد بود.)

* اعتبار حمایتی در نظر گرفته شده برای بخش ایده پردازان جشنواره ششم از قرار زیر است:

12 اعتبار حمایتی به ارزش ششصد میلیون ریال، به انضمام 20 درصد افزایش اعتبار بین‌المللی بخش بین‌الملل

* اعتبار پژوهشی در نظر گرفته شده برای بخش استاد نمونه جوان

2 اعتبار حمایتی پژوهشی به ارزش هفتصد میلیون ریال

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]