40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ارتقای ایمنی ماموریت‌ها، با جلیقه پیشرفته هشدار‌دهنده

ارتقای ایمنی ماموریت‌ها، با جلیقه پیشرفته هشدار‌دهنده

از ابتدای ماه اکتبر ۲۰۲۲، تمامی نمایندگان شرکت خدمات بهداشتی و امنیتیSOS Cash & Value ، به جلیقه هوشمند Wearin مجهز گردیده‌‌اند. Wearin استارتاپی است که به صورت خاص متکی بر فناوری اینترنت اشیا (IoT) بوده و با گرفتن اطلاعات حین ماموریت از حسگرها و دستگاه‌های متصل به سوژه، بینش‌های بی‌درنگی را ایجاد می‌نماید. این پلتفرم هوشمند، با بهبود هماهنگی‌ها به صورت زنده و فعال کردن سیستم هدایت از راه دور، به شناسایی و پیشگیری از خطرات در حیطه سلامت و ایمنی یاری می‌رساند.

به گزارش هوشیو، جلیقه پیشرفته‌ای که محافظان امنیتی SOS Cash & Value همواره در‌طول ماموریت‌های خود در سراسر سوئیس می‌پوشند، مجهز به حسگرهای محیطی و بیومتریک است. این جلیقه‌ها متصل به مرکزی نظارتی مستقر در سوئیس هستند. داشبورد Wearin  که در سیستم هشدار مرکز ادغام شده، اطلاعات لحظه‌ای در‌مورد وضعیت میدانی ارائه می‌دهد. این داشبورد به‌صورت مداوم اطلاعات حسگرهایی را نشان می‌دهد، که الگوریتم‌‌ آن‌ها مبتنی بر تشخیص چهره بیومتریک‌، حرکت، شتاب، موقعیت‌یابی در مجاورت و در خودروی زرهی مجهز به یک سنسور خاص است. هنگامی که سیستم وضعیتی غیرعادی، مانند سقوط یک محافظ امنیتی (Man Down) یا استرس ناشی از حادثه‌ای مانند حمله به وسیله نقلیه را تشخیص می‌دهد، به صورت خودکار زنگ هشدار آن فعال می‌گردد.

جلیقه هوش مصنوعی

فناوری توسعه‌یافته توسط مهندسان تحقیق و توسعه Wearin در Morges سوئیس، طی تمرینات کمک‌های اولیه با‌ موفقیت آزمایش گردید. این تست برای سازمان‌هایی در نظر گرفته شده بود که، کارکنان آنها برای هماهنگی فعالیت‌ها و مداخلات مخاطره‌آمیز فراخوانده می‌شدند، یعنی نیروهای پلیس، آتش‌نشانان، امدادگران کمک‌های اولیه و کارگرانی که به‌تنهایی در بخش‌های تدارکات یا ساخت‌و‌ساز مشغول به کار بودند.

Alvaro Goncalves، مدیر فنی Wearin می‌گوید: «فناوری IoT ما به دلیل نبوغ و همچنین یکپارچگی و ماژولار بودنش منحصر‌به‌فرد است. ما این فناوری را در دو پلتفرم اجرا می‌کنیم، که به صورت دائم با یکدیگر در ارتباط هستند. از یک سو پلتفرم فیزیکی جلیقه هوشمند قرار دارد، که در محل و توسط کارکنان مشتری پوشیده می‌شود و از سوی دیگر پلتفرم دیجیتالی است، که به‌راحتی در سیستم نظارت مشتری ادغام می‌گردد. پلتفرم دیجیتالی داده‌های ارسال‌شده توسط حسگرهای جلیقه را جمع‌آوری و متمرکز می‌نماید. این داده‌ها توسط هوش مصنوعی پردازش می‌شوند و سپس از طریق یک برنامه کاربردی، در داشبورد امنیتی اپراتورها نمایش داده می‌شوند. هر دو این پلتفرم‌ها ماژولار و مقیاس‌پذیر هستند.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]