40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بازدید معاونت علمی از خانه خلاق موسیتو

بازدید معاونت علمی از خانه خلاق موسیتو

در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال در شهرهای مختلف کشور، خانه‌های خلاق شکل می‌گیرد تا امکانات نوین فناوری در آن‌ها ارائه شود و ایده‌های خلاقانه اجرا شوند. خانه خلاق و نوآوری «موسیتو» در حوزه مکاترونیک با همین هدف ایجاد شده است؛ به گزارش هوشیو به نقل از ایرنا، رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از خانه خلاق موسیتو بازدید کرد. پرویز کرمی در این دیدار با اشاره به نقش خانه‌های خلاق در توسعه اشتغال، آموزش و تولید فعال، گفت: «خانه‌های خلاق، باعث گسترش ایده‌های نوآورانه می‌شوند، همچنین موجب اجرایی شدن ایده‌ها و تولید محصول و خدمت دانش‌بنیان خواهند شد و زمینه را برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان پدید می‌آورند.»

او در مورد عملکرد خانه‌های خلاق افزود: «این خانه‌ها در حوزه آموزش، اشتغال، مهارت‌افزایی و تولید فعال هستند. همچنین در زمینه‌های بالقوه خلاق مانند اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی تا حوزه فناوری‌های نرم مانند سرگرمی، تولید محتوای آموزشی و غیره به فعالیت می‌پردازند. هدف از ایجاد خانه خلاق موسیتو، پدید آوردن برنامه‌ای نوآورانه در حوزه آموزش و یادگیری و در جهت توسعه دانش و فناوری هوش مصنوعی، روباتیک و حوزه‌های وابسته است.»

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به نقش خانه‌های خلاق در توسعه اقتصادی مناطق محروم، گفت: «در هر استانی می‌توان از توان خانه‌های خلاق استفاده کرد تا با استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات آن، ایده‌ها را به مرحله اجرا رساند و به محصول و خدمت تبدیل کرد. وجود خانه‌های خلاق در شهرهای مختلف، موجب آموزش نوجوانان و جهت‌دهی به ایده‌های آن‌ها خواهد شد؛ در همین راستا در سفرهای استانی رئیس‌جمهور، تأسیس پنج خانه خلاق و نوآور برای هر استان در نظر گرفته شده است. این خانه‌ها با همراهی فعالان زیست‌بوم نوآوری و مسئولان اجرایی هر استان راه‌اندازی خواهند شد.

وجود خانه‌های خلاق، بستری برای توسعه فناوری‌های روباتیک و هوش مصنوعی است. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستاوردهای خانه خلاق و نوآوری موسیتو، در حوزه‌هایی چون هوش مصنوعی، شبکه‌های عصبی، روبات‌ها و حسگرها قرار می‌گیرند. در حوزه روباتیک نیز این نهاد به دستاوردهایی ملی و جهانی دست یافته است. از محصولات تولید شده توسط این خانه می‌توان به «روبات انسان‌نمای موسیتو» اشاره کرد. این روبات از ۳۴ درجه آزادی برخوردار است و در ساخت آن از فناوری‌های مختلفی چون هوش مصنوعی، حسگرها و واقعیت مجازی استفاده شده است.

خانه خلاق موسیتو از فضایی به وسعت ۶۰۰ متر مربع برخوردار است و چهار شرکت خلاق در آن مشغول فعالیت هستند. خدماتی که این شرکت به مخاطبان خود ارائه می‌دهد عبارتند از: آموزش، مشاوره، اختصاص فضا برای استقرار استارتاپ‌ها، برگزاری کارگاه‌های اشتراکی، برگزاری دوره‌های تخصصی کار با تجهیزات، تیم‌سازی، مدیریت زمان و منابع انسانی.

خانه خلاق موسیتو در باغ کتاب تهران مستقر است و با کمک به آموزش، یادگیری و سرگرمی، موجب گسترش علاقه به فناوری در بین نسل‌های جوان‌تر خواهد شد. همچنین وجود این خانه‌ها زمینه‌ای برای ایجاد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در آینده  به‌شمار می‌آید.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]