40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 خداحافظی با محدودیت‌های خودروهای برقی با اولین ربات شارژالقایی بی‌سیم

خداحافظی با محدودیت‌های خودروهای برقی با اولین ربات شارژالقایی بی‌سیم

شرکت Ram اولین ربات شارژ القایی بی‌سیم را اختراع کرده که با استفاده از آن خودروهای برقی می‌توانند مسیرهای طولانی را بدون نیاز به شارژ مجدد طی نمایند. این ربات ضمن سهولت استفاده بسیار بالا به‌عنوان محصولی انقلابی محدودیت استفاده از وسایل‌نقلیه الکتریکی را تا حد قابل‌توجهی حذف خواهد کرد.  

به گزارش هوشیو، ربات شارژ القاییRam ، دستگاهی است که از فناوری القای مغناطیسی، برای شارژ بی‌سیم خودروهای برقی استفاده می‌کند. این محصول برای آسان‌تر و راحت‌تر کردن شارژ EV (خودروی الکتریکی) طراحی گردیده است. این ربات به‌عنوان نوعی شارژ بی‌سیم بدون نیاز به اتصال فیزیکی، استفاده از وسایل‌نقلیه برقی را بسیار آسان‌‌ ساخته. دستگاه شارژ (ربات) می‌تواند در اطراف خودرو حرکت کرده و مانند شارژرهای برقی معمولی محدود‌کننده نیست، و به‌راحتی در پارکینگ‌ها و گاراژهای شلوغ مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین برای استفاده از آن دیگر نیازی به پیدا‌کردن کابل شارژ یا اتصال به پریز برق خانگی که شارژ‌کردن با آن ساعت‌ها به‌طول می‌انجامد، وجود نخواهد داشت.

 

خودرو برقی با هوش

مایک کووال، مدیر‌عامل Ram به Green Car Reports گفت که مشتریان برند Ram به‌همان اندازه که نگران تجربه شارژ وسایل‌نقلیه برقی خود مانند راحتی و سرعت شارژ آن‌ها هستند، به برد حرکتی که از این طریق برایشان ایجاد می‌گردد نیز توجه دارند. زیرا برد یک وسیله‌نقلیه برقی نشان می‌دهد که کاربر با هر بار شارژ چقدر می‌تواند از خودرو استفاده کرده و این فاکتور مهمی است که مشتریان ما هنگام انتخاب وسیله‌نقلیه درنظر دارند.   

این خودروساز با EFI Automotive همکاری کرده تا این قطعه رباتیک را توسعه دهد، و می‌گوید که ساخت آن در حدود پنج سال به‌طول انجامیده است. وی افزوده: «هرچند ما این ربات را یک شارژر بی‌سیم می‌نامیم، ولی برای تغذیه آن از یک کابل استفاده می‌شود.»

در‌واقع اتصال بی‌سیم میان وسیله‌نقلیه و شارژر بوده، تا تجربه شارژ راحت‌تری را برای کاربران امکان‌پذیر ‌سازد. شرکت EFI قرار است در سال ۲۰۲۵ یک وسیله نقلیه برقی با برد شارژ بالا روانه بازار نماید و برای تامین انرژی این وسیله از ربات Ram Charger استفاده خواهد کرد. این خودروی برقی که Ram Revolution نام دارد، می‌تواند با کمک این شارژر رباتیک مسافت‌های بیشتری را بدون نیاز به شارژ مجدد طی نماید.

charging robot

 Stellantis یکی از معدود خودروسازانی است که خودروی برقی برای فروش ندارد، اما زمانی که Ram 1500 Revolution و مدل‌های جدید جیپ الکتریکی در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شوند، این وضعیت تغییر خواهد کرد.

هرچند که ما هنوز نمی‌دانیم شارژر القایی با چه سرعتی می‌‌تواند یک خودروی برقی را شارژ نماید، اما بنا به گفته EFI این ربات می‌تواند به کارایی ۹۷ درصد برسد، زیرا بدون هیچگونه فاصله‌ای با خودرو تماس برقرار می‌کند. این ربات دارای کابل ۳۲.۸ فوتی است و با استفاده از هوش مصنوعی خود را در موقعیت مکانی موردنظر قرار می‌دهد. هنگامی که ربات در جای خود قرار می‌گیرد، پد شارژ ربات بالا می‌رود، تا با وسیله نقلیه تماس برقرار کند. بنا‌به ادعای ،EFI این سیستم می‌تواند عمر باتری خودروهای برقی را تا ۱۵ درصد افزایش دهد و با استفاده از آن برای شارژ پیکاپ دور‌برد EFI ، انقلاب Ram آغاز خواهد شد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]