40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 خداحافظی هتل‌ها با نظافت روزانه اتاق‌ها

خداحافظی هتل‌ها با نظافت روزانه اتاق‌ها

مرلی ایرز، رئیس بخش مجالس هتل گاردن‌سیتی، در مورد وضعیت هتل خود در فصل تعطیلات، خوش‌بین است، چراکه ربات Whiz را برای نظافت روزانه اتاق‌ها در اختیار دارد! Whiz، با ۶۰ سانتی‌متر قد و ۳۰ کیلوگرم وزن، ربات قدرتمند جاروکِشی است که با کار کردن پس از ساعت کاری یا در ایام تعطیل مشکلی ندارد. تنها چیزی که باید درباره این ربات رعایت شود این است که از او مراقبت گردد، یعنی کیسه‌ زباله‌ مخصوص جارو باید به طور مرتب تعویض شود و باتری‌هایش هم باید شارژ گردد.

این مراقبت‌ها باعث می‌شود کیفیت Whiz در طول زمان کم نگردد و این موضوع به نفع مسئولان هتل است، چراکه با توجه به کمبود اخیر نیروی کار، می‌توان خلأهای موجود نیروی کار را در بخش‌های کیترینگ و نظافت روزانه اتاق‌ها به وسیله این ربات مرتفع نمود. این هتل در سال گذشته دو ربات جاروکِش را با قیمت ۳۰,۰۰۰ دلار خریداری کرد که در حال حاضر سودی معادل چندین برابر قیمت آن‌ها کسب نموده است!

بر اساس بازبینی مسئولان هتل، اگر همه‌ طبقات هتل به کمک ربات‌ها جارو شوند، به اندازه یک شیفت کاری صرفه‌جویی شده است! این یعنی اینکه یک نفر را می‌توان به انجام کار دیگری اختصاص داد.

جارو رباتی

عدم بازگشت کارکنان هتل

با اینکه همه‌گیری کرونا به شدت سابق نیست و دستمزد کارکنان هتل‌ها نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است و همچنین کارها بین چندین نفر تقسیم می‌شود، اما این اقدامات باعث نشده است کارکنان هتل‌ها به شغل خودشان برگردند و صاحبان هتل‌ها شاهد عدم بازگشت کارکنان هتل هستند. در واقع، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از پُست‌های کاری هتل‌ها هنوز خالی‌اند! این امر صنعت هتل‌داری را با کمبود شدید نیروی کار مواجه کرده است. مسئولان هتل‌ها معتقدند کارکنان فعلی خواهان آزادی بیشترند و نمی‌خواهند با مشغول کردن خودشان به نظافت روزانه اتاق‌ها به شغل‌شان گره بخورند.

این شرایط، آن‌ها را ملزم می‌کند، تا به سراغ محصولات و راهکارهای جایگزین بروند و کاربرد Whiz تنها یکی از گام‌های ابتدایی این مسیر است.

آوردن فرزندان‌ به محل ‌کار

دیپاک و دیپا پاتل، صاحبان هتل کانتری، واقع در نزدیکی بالتیمور، از مارس ۲۰۲۰ تا به حال یک روز هم مرخصی نگرفته‌اند، چراکه کارکنان‌شان بعد از همه‌گیری کرونا به نصف رسیده‌اند و آن‌ها مجبورند، خودشان به همراه خانواده کارهای هتل را انجام دهند. در واقع، خانواده‌ پاتل موفق به استخدام نیروی جدیدی در سال جاری نشده‌اند و حتی بعد از افزایش دستمزدها هم به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. در نتیجه صاحبان هتل مجبورند برای نگهداری کارکنانی که دارند، با شرایط آن‌ها کنار بیایند و نیازهایشان را برآورده کنند؛ آوردن فرزندان به محل کار، یکی از آن‌هاست. در واقع، آن‌ها طول شیفت‌های کاری را کوتاه‌تر کرده‌اند و به کارکنان اجازه می‌دهند فرزندان‌شان را به محل کار بیاورند.

دیپاک در این باره می‌گوید: «اگر حتی یکی از کارکنان‌مان هم سر کار حاضر نشود، همه کارها گره می‌خورد! به همین دلیل باید از نیروی کاری موجود، نهایت استفاده را بکنیم. به نفع‌مان نیست افرادی را که آموزش دیده‌اند و کارشان را به‌خوبی انجام می‌دهند، از دست بدهیم.»

نظافت هتل بدون دخالت انسان

دلیل رقابت بالا بین کارفرمایان

هتل‌داران باید برای به دست آوردن کارکنان جدید برای نظافت روزانه اتاق‌ها، با هتل‌های دیگر به رقابت بپردازد؛ آن‌ها علاوه بر دستمزد بالاتر، آموزش فنی و کمک‌هزینه پرداخت شهریه دانشگاه نیز به کارکنان‌شان ارائه می‌دهند.

دنیل ژائو، اقتصاددان ارشد Glassdoor، معتقد است که بازار کار داغ دو سال گذشته سطح اعتماد به نفس کارکنان را بالا برده است و آمار استعفا و استخدام مجدد نیز همین نکته را نشان می‌دهد. این موضوع، صنایعی همچون هتل‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است. به عقیده او افراد زیادی به سمت حرفه‌هایی رفته‌اند که تناسب بیشتری با شرایط‌شان دارند و یا حقوق بهتری به آن‌ها پرداخت می‌کنند. البته کاهش نرخ مهاجرت قانونی، افزایش سن و سطح تحصیلات جمعیت آمریکا را نیز باید به این موارد افزود. همه این موارد باعث می‌گردد رقابت بالا بین کارفرمایان مطرح گردد و آن‌ها برای استخدام کارمندان مناسب با تعیین شرایط چشمگیر، با یکدیگر به رقابت بپردازند.

گرایش به سمت فناوری

صاحبان هتل کانتری دیگر از بازگشت کارکنان‌شان ناامید شده‌اند و با گرایش به سمت فناوری به دنبال خودکارسازی برخی از مسائل هستند. آن‌ها به دنبال ربات جاروکِشی هستند که با نظافت روزانه اتاق‌ها بخشی از بار کاری را از روی دوش‌شان بردارد. آن‌ها علاوه بر این ربات به فکر استفاده از کیوسکی های‌تِک هستند که در ورودی هتل قرار بگیرد. این کیوسک می‌تواند تصفیه‌حساب را انجام دهد، مهمانان را پذیرش کند، کلید اتاق را در اختیارشان بگذارد و حتی اتاق‌شان را تغییر دهد.

خانواده پاتل به اثربخشی این فناوری و کاربردهای بالقوه‌اش اشاره می‌کنند و معتقدند که ساخت آن را می‌توان به یکی از شرکت‌های متخصص، برون‌سپاری کرد.

حفظ جایگاه با کارکنان کمتر

کالین، مسئول هتل گاردن‌سیتی، با اعتقاد به حفظ جایگاه به روش پیشین، همچنان با حضور نیروی کار موافق است. به عقیده او مهمانان وقتی وارد یک هتل لوکس می‌شوند، انتظارات خاصی دارند و می‌خواهند این انتظارات برآورده شوند! به همین دلیل او قصد دارد برای جبران کمبود نیروی کارش، مهمانان را از راه دور پذیرش کند تا حداقل هنگام ورود به هتل، منتظر پذیرش نمانند و مستقیماً به اتاق‌هایش بروند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]