پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 خرید جدید کمپانی اپل ؛ هوش مصنوعی به جستجوی ویدئوها و تصاویر کمک می‌‌‌کند

خرید جدید کمپانی اپل ؛ هوش مصنوعی به جستجوی ویدئوها و تصاویر کمک می‌‌‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمپانی اپل به عنوان یک کمپانی پیشرو در ‌‌‌بهره‌‌گیری از به‌‌روزترین فناوری‌‌ها، هر از چندگاهی استارتاپ‌‌‌های مبتنی بر فناوری‌‌‌های روز را خریداری می‌‌کند تا با دستاوردهای آن‌‌‌‌‌ها بتواند سیستم‌‌‌‌‌ها و سامانه‌‌‌های خود را بهینه کند.

این شرکت، به تازگی یک استارتاپ هوش مصنوعی دیگر را به لیست در حال رشد خریدش در سال 2020 اضافه کرده است. طبق گفته مارک گورمن در هفته‌‌نامه بلومبرگ، کمپانی اپل در اوایل سال جاری استارتاپی به نام Vilynx را خریداری کرده است. این شرکت نوپا در حال آموزش یک سامانه هوش مصنوعی بوده است، تا با استفاده از فناوری یادگیری ماشین بتواند محتوای یک ویدئو را با مشاهده نشانه‌‌‌های دیداری‌‌‌، صوتی و متنی آن درک کند. استارتاپ Vilynx از قابلیت‌‌‌های تکنولوژیک خود برای ایجاد تگ‌‌‌های محتوایی و برچسب‌هایی استفاده می‌‌‌کرد که ویدئوها را بیشتر قابل جستجو می‌‌‌کند. گفته می‌‌‌شود که اپل برای به‌‌دست آوردن این استارتاپ 50 میلیون دلار پرداخت کرده است.

این شرکت بیانیه معمول بویلر خود را هنگام انتشار خبر یکی از خریدهای خود ارائه داد. این شرکت گفت: «اپل هر از چندگاهی شرکت‌‌‌های فناورمحور کوچک‌‌تر را خریداری می‌‌‌کند و ما معمولاً درباره هدف یا برنامه‌‌‌های خود با جزئیات زیاد صحبت نمی‌کنیم.»

شرکت اپل

همان‌‌طور که بلومبرگ به آن اشاره می‌‌‌کند‌‌‌، کمپانی اپل می‌‌‌تواند از دستاوردهای فناورانه‌‌ای که Vilynx تا امروز کسب کرده و نیز پروژه‌‌‌های فناورانه‌ای که تا این لحظه روی آن‌‌‌‌‌ها کار می‌‌‌کرده، در خیلی از زمینه‌‌‌‌‌ها استفاده کند. یک بستر بسیار خوب برای استفاده از این دستاوردها، در اپلیکیشن عکس‌‌‌‌‌ها است که نرم‌افزار Vilynx می‌‌‌تواند عملکرد جستجوی عکس و ویدئو را در این اپلیکیشن تقویت کند‌. این قابلیت خصوصاً درباره ویدئو‌‌‌‌‌ها کارایی بیشتری دارد. اپلیکیشن‌‌‌های TV و News اپل نیز به همین شیوه از ویژگی‌های مثبت این قابلیت می‌‌‌توانند بهره‌مند شوند، همچنان که دستیار هوشمند سیری از آن سود می‌‌‌برد.

احتمال دیگر‌‌‌، به‌‌ویژه با صحبت‌‌‌های جسته‌گریخته اخیر مدیران اپل قوت گرفته است، مبنی بر این‌‌که این شرکت در حال کار بر روی یک موتور جستجو برای پیروی از قوانین ضدانحصاری است. آن‌چه واضح است، این است که این فناوری می‌‌‌تواند به یک رقیب برای موتور جستجوی گوگل تبدیل شود.

هنگامی که دیگر اقدامات اخیر اپل در زمینه فناوری هوش مصنوعی را مرور‌‌‌‌‌ می‌‌‌کنیم‌‌‌، واضح است که این شرکت می‌‌‌خواهد در این زمینه از هر مزیتی برخوردار باشد. همه ما‌‌‌‌‌ می‌‌‌دانیم که اپل قبل از دستیار هوشمند گوگل و آمازون الکسا، سیری را راه‌‌اندازی کرده بود، اما پیشرو بودن این کمپانی گاهی از ذهن‌‌ها فراموش‌‌‌‌‌ می‌‌‌شود. علیرغم آن شروع زودهنگام اپل در زمینه دستیارهای هوشمند‌‌‌، بیشتر افراد هوش مصنوعی و فناوری‌‌‌های این شرکت را یک گام عقب‌‌تر از فناوری‌‌‌های گوگل می‌‌‌دانند. این موضوع قاعدتا در شرایطی که هوش مصنوعی در بسیاری از محصولات مدرن نقش مهمی به عهده گرفته است‌‌‌، موقعیت خوبی قلمداد نمی‌‌‌شود.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]