40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رونمایی از مدرن‌ترین خودروی هوش مصنوعی جهان در دهدشت

رونمایی از مدرن‌ترین خودروی هوش مصنوعی جهان در دهدشت

با وجود اینکه روزانه تعداد تصادفات در جاده‌ها افزایش می‌یابند، این، سیستم‌های هوش مصنوعی هستند که می‌توانند در جلوگیری از تصادفات، بسیار کمک کنند. احمدرضا افشاری مخترع ۲۵ ساله اهل دهدشت که پیش از این اختراعات زیادی را ثبت کرده است، پس از دو سال تلاش مداوم بر روی سیستم‌های هوش مصنوعی خودرو، موفق شد سیستم‌های مدرنی را در این زمینه بسازد.

دهدشت

این سیستم‌های مدرن که برای اولین بار بر روی یک خودرو در کشور انجام می‌گیرد، از این قرارند:

۱- تشخیص احساسات راننده: خودرو می‌تواند احساسات راننده را بسنجد؛ احساساتی همچون حالات عصبی، مستی، وحشت‌زدگی، خوشحالی و… چنانچه راننده مست یا عصبانی باشد، خودرو اجازه نمی‌دهد، پدال گاز زیاد فشرده شود، لذا سرعت خودرو کنترل می‌شود، تا راننده با عصبانیت و مستی، رانندگی نکند.

۲- تشخیص خواب‌آلودگی راننده: اگر راننده خواب‌آلود باشد، خودرو رصد می‌کند و خواب‌آلودگی را تشخیص می‌دهد و اعلام هشدار می‌کند.

۳- تشخیص انسان‌ها، خودرو‌ها و حیوانات برای عدم برخورد با خودرو: این خودروی هوشمند انسان‌ها، خودرو‌ها و انواع حیوانات را تشخیص می‌دهد، تا با آن‌ها برخوردی نداشته باشد.

۴- تشخیص تابلو‌های راهنمایی و رانندگی: سیستم هوش مصنوعی خودرو، انواع تابلو‌های راهنمایی و رانندگی را تشخیص می‌دهد و سرعت خودرو را متناسب با آن‌ها تنظیم و کاهش می‌دهد.

۵- تشخیص شیب و پیچ جاده: این خودروی هوشمند، شیب و پیچ جاده را قبل از رسیدن به مسیر تشخیص می‌دهد. همچنین خطوط سفید جاده را برای کنترل سرعت اتوماتیک خودرو و جلوگیری از انحراف آن از جاده بررسی می‌کند.

۶- تشخیص شرایط آب و هوایی: همچنین این خودرو، شرایط آب و هوایی را تشخیص می‌دهد و اگر بارندگی باشد، اجازه نمی‌دهد راننده سرعت زیادی را به خودرو تحمیل کند.

۷- تشخیص تاریک شدن هوا: در واقع، سیستم‌های کنترل از راه دور برای چک کردن و بالا و پایین آوردن شیشه‌های خودرو از طریق اپلیکیشن موبایل انجام می‌شود؛ اما در این خودروی هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند به‌نحوی است که وقتی هوا تاریک شود، خودرو به طور اتوماتیک چراغ‌ها را روشن می‌کند.

۸- تشخیص بارندگی: همچنین این خودرو مجهز به سیستم برف‌پاک‌کن هوشمند است، تا با بارش باران یا شستن شیشه، برف‌پاک‌کن‌ها به طور اتوماتیک، شیشه را خشک کنند.

۹- تشخیص زدن ماسک: در شرایط فعلی بیماری کرونا، اولین کاری که خودرو انجام می‌دهد، بررسی این است که آیا سرنشین‌های خودرو ماسک بر روی صورت‌شان استفاده کرده‌اند و تا زمانی که ماسک نزده باشند، اجازه رانندگی نمی‌دهد.

۱۰- کنترل صوتی از راه دور: از جمله سیستم‌های کارشده بر روی این خودروی هوشمند، می‌توان به کنترل صوتی از راه دور خودرو اشاره کرد، به‌نحوی که شما با صدا زدن می‌توانید خودرو را خاموش یا روشن کنید.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]