40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ۶۳ درصد از نسل هزاره از فناوری خودکارسازی در محیط کار استقبال می‌کنند

۶۳ درصد از نسل هزاره از فناوری خودکارسازی در محیط کار استقبال می‌کنند

بر اساس مطالعات جدید شرکت هایپرساینس، ارائه‌دهنده‌ فناوری‌های خودکارسازی انسان‌محور، درباره خودکارسازی در محیط کار، ۸۱ درصد افراد معتقدند خودکارسازی به معناداری مشاغل کمک می‌کند. این در حالی است که در خصوص ماهیت و کاربرد خودکارسازی، برداشت‌های اشتباه فراوانی وجود دارد.

بر اساس گزارش نبض خودکارسازی هایپرساینس (۲۰۲۱)، برداشت‌های اشتباه در خصوص خودکارسازی هنوز به چشم می‌خورند: ۷۵ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که می‌دانند خودکارسازی چیست؛ اما وقتی از آن‌ها خواسته شد، تا درباره آن توضیح دهند، ۵۵ درصد همان باورهای اشتباه رایج در جامعه را به زبان آوردند، ۱۷ درصد گفتند فناوری کاملاً جای انسان‌ها را می‌گیرد، ۳ درصد خودکارسازی را باعث و بانی از دست رفتن مشاغل خواندند و ۱۰ درصد، خودکارسازی را با هوش مصنوعی اشتباه گرفتند.

خودکارسازی در محیط کار

کاربرد فناوری‌های خودکارسازی در محیط کار

درحال‌حاضر، سواد و دانش دیجیتال نیروی کار و به‌تبع، کاربرد فناوری‌های خودکارسازی در محیط کار، افزایش یافته است؛ با وجود این، تعداد زیادی از مشارکت‌کنندگان هیچ مزیت یا کاربرد خاصی برای خودکارسازی (در هیچ‌یک از صنایع) قائل نبودند. از سوی دیگر، ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که خودکارسازی می‌تواند برای بخش‌های لوجیستیک و حمل‌ونقل ارزش افزوده به همراه داشته باشد. ۶۶ درصد این فناوری‌ها را برای بخش خدمات مالی و بانکداری مفید می‌دانستند. به ترتیب، ۴۸ و ۴۷ درصد بر این باور بودند که خودکارسازی به حوزه‌ بهداشت و درمان و بخش دولتی کمک می‌کند.

[irp posts=”۱۹۱۸۵″]

یکی از نکات جالب گزارش خودکارسازی در محیط کار، تمرکز آن بر روی نسل هزاره بود که بزرگ‌ترین بخش نیروی کار آمریکا را تشکیل می‌دهند. این نسل، بیشتر از نسل‌های دیگر آمادگی پذیرش فناوری‌ها را دارد و شانه‌به‌شانه‌ آن‌ها کار می‌کند. بر اساس گزارش مذکور، بیش از یک سوم نسل هزاره (۳۵ درصد) بر این باورند که انسان‌ها و ماشین‌ها می‌توانند کنار یکدیگر کار کنند. ۶۳ درصد هم خودکارسازی در محیط کار را اتفاقی خوب و مثبت می‌دانند، به‌خصوص اگر به هدف حذف موانع استفاده شود.

چهل‌وسه درصد از پاسخ‌دهندگان، بزرگ‌ترین مزیت استفاده از فناوری در محیط‌های کاری را ارتقای کیفیت تجربه‌ شاغلین دانستند. ۳۴ درصد اشاره کردند که فناوری بر روی تجربه‌ بر مشتریان تأثیر می‌گذارد و تنها ۲۳ درصد معتقد بودند که شرکت‌ها بیشترین سود را از این فناوری‌ها می‌برند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]