پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 داده کاوی دایکه : محقق پلتفرم اختصاصی داده‌کاوی و یادگیری ماشین

داده کاوی دایکه : محقق پلتفرم اختصاصی داده‌کاوی و یادگیری ماشین

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گروه داده کاوی دایکه پیش از آنکه در قالب شرکت «ندای کهن پرداز» به فعالیت بپردازد از سال 86 به‌عنوان یکی از اولین گرو‌ه‌های تخصصی داده‌کاوی در ایران به وجود آمد. تمرکز اصلی این گروه پس از سال 92 و تحت عنوان شرکت«ندای کهن پرداز» بر روی پروژ‌ه‌های داده‌کاوی در شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار گرفت و از سال 95 درزمینهٔ تحقیق و توسعه بر روی پروژه «پلتفرم اختصاصی داده‌کاوی و یادگیری ماشین» با تمرکز بر حوز‌ه‌های کسب‌وکار ادامه یافت.

«دایکه روانشناس داد‌ه‌های شماست»؛ داده کاوی دایکه این گزاره را به‌عنوان شعار اصلی خود مطرح کرده و محصول اصلی خود را «سامانه تحلیلی دایکر»  با فعالیت در سه حوزه رفتار مشتری (DaycherCBM)، رفتار مالی (DaycherFIN)و رفتار عملکرد(DaycherCHECK) معرفی کرده است. گروه داده کاوی دایکه، گسترش داده‌کاوی در ایران و اجرای پروژ‌ه‌های داده کاوی در شرکت‌ها و سازمان‌های کشور را به‌عنوان اهداف اصلی خود معرفی کرده است.

سامانه دایکر

کارکرد اصلی دایکر که هم‌اکنون نسخه بتای آن در حال فعالیت است، رصد و مانیتورینگ تغییرات رفتار یک موجودیت در طول زمان معرفی شده است. این سامانه با تحلیل رفتار موجود، در تلاش است که علاوه بر شناسایی الگوهای رفتاری موجود، موجودیت‌های دارای تغییرات غیرطبیعی از بین حجم زیادی از موجودیت‌ها را شناسایی و گزارش دهد.

با توجه به هدف تعیین‌شده در این پروژه و راهکار طراحی‌شده برای آن، نوع موجودیت می‌تواند شامل مشتریان یک سازمان  ،شرکت، واحد‌های سازمانی  ،شعب  ،نمایندگان، عیوب تعریف‌شده در فرآیند تولید و به‌طورکلی هر موجودیتی که در طول زمان دارای امکان تکرار وقوع و بالطبع دارای رفتاری مشخص در چگونگی وقوع باشد.

به دلیل ویژگی دینامیک بودن دایکر، الگوهای رفتاری شناسایی‌شده به‌صورت روزانه یا هفتگی به‌روزرسانی شده، جایگاه هر موجودیت، رصد؛ تغییر جایگاه آن‌ها در الگوهای رفتاری شناسایی‌شده و با مقایسه آن‌ها، موجودیت‌های با تغییرات غیرطبیعی شناسایی و گزارش می‌شوند.

همچنین طراحی سامانه به‌گونه‌ای انجام شده که قابلیت اضافه کردن شاخص‌های متنوع در هریک از حوز‌ه‌های کسب‌وکار در زمان استقرار سامانه بنا به نیاز و زیرساخت داده‌ای مشتری وجود داشته باشد.

حوزه فعالیت دایکر تا امروز در زمینه‌هایی همچون بانکداری و بیمه، اپراتور و تلکام، کالا و خدمات و ساخت و تولید بوده و ازجمله مهم‌ترین مشتریان بخش دولتی این سامانه شهرداری کرج و بانک ملت و در بخش خصوصی، گروه سایپا، ایران‌خودرو، نوونوردیسک پارس، همکاران سیستم و سپیدار سیستم هستند.

این گروه گوشه چشمی نیز به بازار بین‌المللی داشته و حرکت در این مسیر را به جهت ارتباط نزدیک با مراکز تحقیقاتی، صنعتی و دانشگاهی داخل و خارج کشور عنوان کرده است.


داده کاوی دایکه
گروه داده‌کاوی دایکه در یک نگاه


ما فهرستی از شرکت‌های فعال در حوزه داده کاوی را گردآوری کرده‌ایم تا در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان این حوزه قرار دهیم. در صورتی که شما نیز اطلاعات تکمیلی در خصوص این شرکت‌ها یا کسب‌وکارهای دیگری که از قلم افتاده‌اند دارید می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما ارسال نمایید و ما را در تکمیل این فهرست یاری نمایید.
هوشیو به عنوان پایگاه جامع هوش مصنوعی در ایران، ارائه‌دهنده به‌روزترین اخبار و مقالات این حوزه است.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]