پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 افتتاح دانشکده مهندسی سیستم های هوشمند و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر

افتتاح دانشکده مهندسی سیستم های هوشمند و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ساختمان دانشکده مهندسی سیستم های هوشمند و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس شهر بوشهر افتتاح شد. عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس، پس از آیین افتتاح دانشکده مهندسی سیستم های هوشمند و علوم داده مدعی شد که فناوری هوش مصنوعی در حال نفوذ در همه جنبه‌های زندگی مردم است و در آینده‌ای نزدیک تبدیل به غالب‌ترین تکنولوژی در زندگی بشتر تبدیل خواهد شد.

مصلح همچنین معتقد است راه‌اندازی دانشکده مهندسی سیستم های هوشمند و علوم داده با رویکرد فعالیت علمی در زمینه اینترنت اشیاء هوش مصنوعی و علوم داده، می‌تواند تاثیر زیادی بر ظرفیت‌های مختلف استان به‌ویژه در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این عرصه را داشته باشد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس همچنین از سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف پیشرفته دنیا در زمینه هوش مصنوعی خبر داد و اعلام کرد در ایران هم دانشگاه‌های مختلف ارائه دهنده حوزه هوش مصنوعی مورد توجه و حمایت قرار گرفته‌اند. او مدعی شد خلیج فارس اولین دانشگاه کشور است که اقدام به راه‌اندازی دانشکده‌ای با رویکرد اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و علوم داده کرده است.

دانشکده مهندسی سیستم های هوشمند و علوم داده

مصلح در توضیح این دانشگده از 38 عضو هیات علمی آن گفت و عنوان کرد که رشته‌های پایه این دانشکده مهندسی کامپیوتر و برق، آمار و ریاضیات تشکیل می‌دهند و گرایش‌های همه آن‌ها به سمت هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و علوم داده است که آینده تکنولوژی دنیا را تشکیل می‌دهند. او همچنین توضیح داده که دانشکده در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع و با هزینه 471 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شده است.

صحبت‌های پایانی مصلح درباره آغاز عملیات اجرایی دانشکده کسب‌و‌کار دانشگاه خلیج فارس بود و اعلام کرد که این دانشکده که به عنوان بخشی از اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه طراحی شده، به عنوان بخش توانمندساز سایر بخش‌ها فعالیت می‌کند و رویکرد این دانشکده بر تجاری‎‌سازی دستاوردها استوار است. او می‌‌گوید دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده بر اساس یکی از مزیت‌های محلی استان بوشهر در حوزه کسب‌و‌کار و تجارت طراحی شده و می‌تواند در بازآفرینی جایگاه تاریخی این شهر در زمینه واردات و صادرت تاثیر بسزایی داشته باشد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]