40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 افتتاح نخستین دبستان هوشمند هفت‌کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم

افتتاح نخستین دبستان هوشمند هفت‌کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در روستای زینبی جزیره قشم، نخستین دبستان هوشمند هفت‌کلاسه اهدایی از سوی بانک پاسارگاد، افتتاح شد. به گزارش هوشیو به نقل از خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در روستای زینبی جزیره قشم، نخستین دبستان هوشمند هفت‌کلاسه که از سوی بانک پاسارگاد اهدا شده، افتتاح شد.

موقعیت جغرافیایی این دبستان اهدایی در غرب جزیره قشم و روستای زینبی است که ۹۴۰ متر مربع مساحت بنا دارد که در حقیقت، گروه گسترش انرژی پاسارگاد (شرکت سیوان تدبیر تجارت) آن را بنا کرده است. تجهیزات این دبستان شامل هفت کلاس هوشمند، مخزن آب سه‌هزار و هشتصد لیتری، زمین چمن استاندارد فوتسال، زمین بسکتبال، آزمایشگاه و کارگاه، کتابخانه، سالن اجتماعات، اتاق بهداشت، ۲۳ دستگاه سرمایشی و سیستم اعلام و اطفای حریق است. نکته جالب در مورد این دبستان این است که در ساخت این دبستان هوشمند، پنج‌هزار متر مربع محوطه‌سازی انجام گرفته است که نقاشی‌های سه‌بعدی و مفهومی جالبی به متراژ ۹۰۰ متر مربع از این محوطه را در بر گرفته است.

هفت‌کلاسه

در افتتاحیه این مدرسه هوشمند، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به زمان شروع به ساخت این مدرسه گفت: «ما امروز در نخستین روز از سال تحصیلی جدید، توفیق این را داشتیم که برای حضور ۴۲۰ دانش‌آموز روستای زینبی جزیره قشم، مدرسه‌ای را افتتاح کنیم که در اردیبهشت سال جاری کار ساخت آن را آغاز کرده بودیم. ما همچنین امیدواریم از این مدرسه هوشمند مردان و زنان بزرگی برای پیشرفت آینده کشور فارغ‌التحصیل شوند.»

قاسمی با بیان اینکه ساخت این دبستان هوشمند همسو با مسئولیت‌های اجتماعی بانک پاسارگاد بوده است، خاطرنشان کرد: «مسئولیت اجتماعی جنبه‌های مختلفی دارد و در ابتدا باید در نظر گرفت که ذینفعان یک بنگاه اقتصادی یا یک بانک چه کسانی هستند. در واقع، همه مردم ایران ذینفعان ما هستند، چراکه ما به تعداد همه ملت ایران، احساس مسئولیت می‌کنیم.»

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه سخنان خود افزود: «کاری که ما می‌کنیم درست است که از بودجه دولت نیست، اما در هر حال، جزو بیت‌المال محسوب می‌شود. در واقع، ما به طور مستقیم و غیرمستقیم ۱.۵ میلیون نفر سهامدار داریم و غیرسهام‌داران ذینفع، سپرده‌گذاران و افرادی که از خدمات بانک پاسارگاد استفاده می‌کنند، نزدیک به ۱۲ میلیون نفر را شامل می‌شوند.»

قاسمی با اشاره به سایر سرمایه‌گذاری‌های این بانک از جمله پالایشگاه نفت سنگین پاسارگاد قشم، اسکله نفتی پاسارگاد قشم، نیروگاه تولید همزمان آب و برق پاسارگاد قشم و پالایشگاه نفت سنگین پاسارگاد قشم، خاطرنشان کرد: «در حال حاضر، پنج درصد از برق کشور از طریق شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تأمین می‌شود. همچنین موفق شدیم در استان‌های کرمان و سمنان برای جلوگیری از صادرات خام‌فروشی، در کنار هر معدنی یک واحد فرآوری، یک کارخانه و یک زنجیره تکمیلی بسازیم.»

هفت‌کلاسه

این مدیرعامل در خصوص حوزه سلامت نیز گفت: «در این حوزه، هفت‌هزار و پانصد تخت بیمارستانی در کشور بر عهده ما بود. همچنین ما از حوزه ای.سی.تی که بیش از هفت‌هزار نفر در آن فعال‌اند، حمایت می‌کنیم.» وی به حوزه بیمه نیز ورود کرد و بیان داشت: «نزدیک به شصت هزار دفتر نمایندگی بیمه پاسارگاد در سراسر کشور در حال فعالیت است که در واقع هشت میلیون نفر عضو بیمه عمر هستند.»

وی با اشاره به اینکه بانک پاسارگاد ظرف ۱۸ سال فعالیت، در حال حاضر، نخستین شاخص‌های توانمندی را در کشور دارد و حدود هفتاد مدرسه و کتابخانه را ظرف سه یا چهار سال گذشته ساخته و حتی جزو ۳۰۰ بانک اول دنیا در ارزیابی‌ها محسوب می‌شود، گفت: «انتظار ما از مقامات آموزش و پرورش این است که معلمان بتوانند دانش‌آموزان این مدارس را به‌خوبی هدایت نمایند، از آن‌ها دستگیری کنند و در مجموع مردان و زنان آینده کشور را خوب تربیت کنند.»

مدیرعامل بانک پاسارگاد، در پایان سخنان خود، به ساخت نخستین مدرسه دارالفنون در استان خوزستان و شهرستان دزفول به عنوان شهر مقاومت اشاره کرد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]