40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تشریح عملکرد دستگاه‌های دولتی جهت اتصال به درگاه دولت الکترونیک

تشریح عملکرد دستگاه‌های دولتی جهت اتصال به درگاه دولت الکترونیک

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، عملکرد برخی از دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت بهداشت و صمت را در تحقق اهداف مشخص‌شده جهت اتصال به درگاه دولت الکترونیک به نشانی www.my.gov.ir شرح داد.

به گزارش هوشیو به نقل از ایسنا، جواد موحد، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در یک برنامه تلویزیونی به تشریح گزارشی پیرامون اتصال دستگاه‌های دولتی به سامانه دولت الکترونیک پرداخت. خدمات هوشمند دولتی شامل خدماتی است که کاربران بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و ارائه مدارک، به‌صورت برخط به بخش زیادی ازخدمات دولتی دسترسی داشته باشند. تحقق این هدف چندان ساده نیست، چراکه نیازمند وجود بانک اطلاعاتی گسترده‌ای است و برای فراهم‌ آوردن آن، می‌بایست ارگان‌های مختلفی باهم در ارتباط باشند و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند

اتصال ۱۰ درصدی وزارت بهداشت به پنجره هوشمند دولت

موحد درباره اتصال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به درگاه دولت هوشمند چنین بیان کرد: از میان زیرمجموعه‌های این وزارتخانه، هشت سامانه مشمول اتصال به این سامانه شده‌اند که از میان آنها، سه سامانه که عمدتاً در زمینه آموزشی فعالیت دارند، به پنجره دولت الکترونیک متصل شده‌اند. این سامانه‌ها شامل سامانه تسهیلات ارزی دانشجویان، سامانه اصالت‌سنجی مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان خارج از کشور و انتقال دانشجویان خارج از کشور به است و هنوز پنج سامانه دیگر به این پنجره متصل نشده‌اند.

درگاه دولت الکترونیک

وی در ادامه افزود: طبق تبصره هفتم قانون برنامه و بودجه، تا پایان شهریور ماه می‌بایست ۳۰ درصد از خدمات دستگاه‌های دولتی به پنجره الکترونیک دولت متصل شود که این امر برای دستگاه‌هایی مانند وزارت بهداشت که خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کنند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. تا به امروز تنها ۱۰ درصد خدمات این وزارتخانه به سامانه هوشمند یکپارچه متصل شده است و نیاز دارد که اتصال دیگر بخش‌های وزارتخانه به درگاه، سرعت بیشتری بگیرد. در وزارتخانه بهداشت و سلامت، خدمات متنوعی ارائه می‌شود و انتظار می‌رفت میز خدمت الکترونیک بیمه سلامت به پنجره متصل شود، اما تنها بخشی از خدمات مانند نظرسنجی‌ها به پنجره متصل شده‌اند.

دو مجموعه وزارت صمت به دولت هوشمند متصل شده‌اند

موحد وضعیت اتصال وزارت صنعت، معدن و تجارت به پنجره ملی خدمات هوشمند را چنین توصیف کرد: از میان ۱۰ مجموعه مشمول اتصال به پنجره، دو سامانه به درگاه هوشمند متصل شده‌اند که بخشی از سامانه  اعطای مجوزهای این وزارتخانه را نیز شامل می‌شوند، اما در مقابل زیرمجموعه‌هایی از جمله سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، صندوق ضمانت صادرات، سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی و… هنوز به این درگاه متصل نشده‌اند.

وی در پایان به تشریح گزارش کلی از اقدامات دستگاه‌های دولتی تا به امروز در راستای اتصال به دولت هوشمند پرداخت و خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مجموعه‌های دولتی مشمول اتصال به پنجره هوشمند شده‌اند که از این میان، ۲۰ درصد از آنها تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند و ۱۰ درصد نیز در حال اتصال به سامانه یکپارچه هستند. وی از سازمان‌‌های فناوری اطلاعات، سازمان مناطق آزاد، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) و حفاظت محیط ‌زیست به‌عنوان دستگاه‌های پیشرو در اتصال به پنجره هوشمند دولتی نام برد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]