40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ممکن‌شدن دسترسی چت جی‌پی‌تی به اینترنت

ممکن‌شدن دسترسی چت جی‌پی‌تی به اینترنت

چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی جی‌پی‌تی، محصول شرکت اوپن اِی‌آی، اکنون دیگر می‌تواند در شرایط خاصی به اینترنت دسترسی داشته باشد و در وب گشت‌وگذار کند. این اولین و بزرگ‌ترین قدم برای ChatGPT است، تا داده‌هایش را به‌روز نگه دارد.

شرکت OpenAI یک ویژگی «پلاگین» برای ChatGPT معرفی کرده است، که عملکرد این ربات را با دسترسی به منابع اطلاعاتی شخص ثالث و پایگاه‌های داده، ازجمله وب‌های گوناگون، گسترش می‌دهد. این ویژگی ابتدا به‌صورت آزمایشی و برای کاربران و توسعه‌دهندگانی که در لیست انتظار هستند، در دسترس خواهد بود. شرکت OpenAI تأکید کرده است، که قبل از معرفی مقیاس بزرگ‌تر و دسترسی APIهای بیشتری به این هوش مصنوعی، تعداد کمی از توسعه‌دهندگان و مشترکین برتر ChatGPT Plus را در اولویت قرار می‌دهد.

اگر فراموش کرده‌اید یا نمی‌دانید، به یاد داشته باشید، تمام پاسخ‌های داده‌شده توسط ChatGPT بر اساس مجموعه داده‌های قبلی است که بر اساس آن‌ها آموزش‌دیده و تغذیه‌شده است. تاریخ به‌روزرسانی این مجموعه داده به پایان سال ۲۰۲۱ می‌رسد و بعدازآن، ChatGPT هیچ اطلاعاتی برای هر اتفاقی که پس‌ازاین تاریخ رخ‌داده است، ندارد؛ به‌‌همین‌دلیل هم وقتی از او پرسشی می‌پرسید که به داده‌های به‌روز نیاز دارد، اغلب چت جی‌پی‌تی پاسخ‌های نادرست و بی‌معنی می‌دهد.

دسترسی چت جی‌پی‌تی به اینترنت

OpenAI می‌گوید این افزونه‌ها می‌توانند به چت‌بات اجازه دهند، نه‌تنها در وب بگردد، بلکه با وب‌سایت‌های خاص نیز تعامل داشته باشد و سیستم را به یک رابط جامع برای انواع خدمات و سایت‌ها تبدیل کند. طبق گفته OpenAI، این برای چت جی‌پی‌تی مانند چشم و گوش خواهد بود.

مهم‌ترین ویژگی افزونه جدید جی‌پی‌تی، توانایی وب‌گردی شخص اول است، که به آن اجازه می‌دهد تا داده‌ها را از سرتاسر وب بیرون بکشد و به پرسش‌های گوناگونی که برای آن مطرح می‌شود، پاسخ دهد. این افزونه با استفاده از API جستجوی Bing محتوا را از وب بیرون می‌کشد و به سایت‌هایی که بازدید می‌کند، ارجاع می‌دهد. این رویداد بسیار شبیه به ویژگی‌هایی است که مایکروسافت در توانایی چتِ جدید بینگ ارائه می‌دهد. با استفاده از مدل GPT-4 و توانایی جستجو در اینترنت، بینگ همچنین توانست به داده‌های به‌روز دسترسی پیدا کند.

همان‌طور که پژوهش‌های OpenAI قبلاً نیز نشان داده بود، یک چت‌بات با توانایی دسترسی به وب، ذاتاً کمی خطرناک است. با این‌که جی‌پی‌تی، درحال‌حاضر نیز هرازگاهی برای ارائه پاسخ‌های قابل‌اعتماد با مشکل روبرو می‌شود، انتخاب و ارائه پاسخ درست از میان انبوه داده‌های اینترنت حتی دشوارتر نیز خواهد بود. البته اگرچه موتورهای جستجوگری مانند گوگل و بینگ از مکانیسم‌های امنیتی استفاده می‌کنند، تا مطمئن‌ترین سایت‌ها را در نتایج جستجو بالا نگه‌دارند، اما همچنین دیده‌ایم که سایت‌های ازنظر آن‌ها نامناسب، هرازچندگاهی در خط اول صفحه جستجو قرار می‌گیرند. گوگل و بینگ به‌صورت جدی، از سال‌ها قبل به سانسور و دسته‌بندی هدفمند اطلاعات برای شهروندان مشغول بوده‌اند و این توانایی جدید جی‌پی‌تی می‌تواند این کار را برای آن‌ها سخت کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]