40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دعوت از شرکت‌‌های دانش بنیان برای حل چالش‌های صنعت لوازم خانگی کشور

دعوت از شرکت‌‌های دانش بنیان برای حل چالش‌های صنعت لوازم خانگی کشور

جدیدا صنعت لوازم خانگی کشور برای حل یکی از چالش‌های موجود در فرایندهای خود، به دعوت از شرکت‌‌های دانش بنیان و تیم‌‌های خلاق و چابک در حوزه فناوری‌‌های الکترونیکی و کامپیوتر، روی آورده است.

به گزارش هوشیو به نقل از ایرنا، در بانک اطلاعاتی قدرتمندی که از نیازهای فناورانه شرکت‌‌‌ها و نهادها و موسسات ایجاد شده، صنعت لوازم خانگی کشور نیاز خود را برای دریافت راه‌حلی چابک مطرح کرده است. عنوان این نیازمندی «دستگاه تشخیص ترک با تکنولوژی CURRENT EDDY» است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز شنبه اعلام کرد: «شرکت‌‌های دانش بنیان و تیم‌‌های خلاق که در حوزه فناوری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته فعالیت‌‌‌ می‌کنند، اگر موفق به ساخت چنین دستگاهی شوند، علاوه بر انعقاد قرارداد همکاری با این مراکز، از حمایت‌‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز صنعت لوازم خانگی کشور بهره‌مند خواهند شد.

دستگاه تشخیص ترک با تکنولوژی CURRENT EDDY از جمله دستگاه‌‌های بسیار مهم در صنعت لوازم خانگی است و در حقیقت، راهکاری برای یکی از چالش‌‌های این حوزه در مرحله تست آزمایشگاهی حین تولید و پیش‌تولید است. وجود این دستگاه، رصد انواع مخاطرات و گلوگاه‌‌های کیفی مطرح در ماشین آلات و قطعات را میسر می‌کند و افزایش کیفیت تولید و جلوگیری از هدررفت انرژی و بهره‌وری صنایع را در پی دارد.

صنعت  لوازم خانگی کشور همچنین نیاز مهم دیگری را مطرح کرده و دعوت از شرکت‌‌های دانش بنیان و تیم‌‌های خلاق برای توسعه و ارائه «زیرساخت‌‌های اینترنت اشیاء» را در برنامه خود قرار داده است. پژوهشگاه‌‌های علم و فناوری، شرکت‌‌های دانش بنیان، تیم‌‌های استارتاپی و فناوران فعال در حوزه نرم‌افزار، کامپیوتر و علوم ارتباطات و فناوری اطلاعات قادر خواهند بود به این نیاز فناورانه پاسخ دهند.

در حال حاضر، وسایل الکترونیکی هوشمند و متصل به اینترنت روزبه‌روز در حال گسترش هستند و از همین رو، نیاز به ایجاد یک شبکه گسترده و زیرساخت جامع و غیرجزیره‌ای در صنعت لوازم خانگی به شدت احساس‌‌‌ می‌شود.

دعوت از شرکت‌‌های دانش بنیان برای حل چالش‌‌های صنعت لوازم خانگی کشور شامل نیازهای دیگری نیز‌‌‌ می‌شود که در حوزه اینترنت اشیاست: توسعه و تامین ماژول‌‌های ارتباطی بر مبنای زیرساخت‌‌های کشور، تقویت حوزه پدافند در حیطه  Devices Connected، زیرساخت‌های حوزه اینترنت اشیاء شامل شبکه‌های اختصاصی ۶ LowPan و مانند آن، تجمیع داده و یکپارچه‌سازی و مدیریت داده ها در یک سامانه اختصاصی تحت عنوان  Layer Application. همچنین برای دیگر چالش‌‌‌ها نیز‌‌‌ می‌توان به فرهنگ‌سازی با هدف کاهش مصرف انرژی با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و الگوریتم‌های تلفیقی و سیستم نوفراست هوشمند اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات این فراخوان به سامانه زیر مراجعه نمایید:

لینک فراخوان

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]