40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مسئولین نخبگان کشور را دلگرم به ماندن کنند!

مسئولین نخبگان کشور را دلگرم به ماندن کنند!

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری مهر، احمد علی مقدم عضو شورای حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان، در رابطه با توصیه‌ها و تذکرات رهبر معظم انقلاب، طی دیدار با نخبگان کشور اعلام کرد: مسئولان کشور وظیفه دارند تا در ارتباط با نخبگان کشور، آن‌ها را به ماندن دلگرم کنند و از ناامید کردنشان بپرهیزند.

این عضو حزب مؤتلفه اسلامی به بررسی بیشتر نکات موجود در توصیه‌ها و تذکرات رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان کشور و نیز نخبگان اشارات متعددی داشته و به‌تفصیل درباره هر کدام صحبت کرد.

[irp posts=”۲۰۷۱۴″]

ایشان تأکید کردند که بر طبق نکات مطرح شده از سوی معظم لَه، باید به نیروی نخبه کشور توجه جدی شود. نقطه قوت ما نخبگانمان هستند. این افراد همچون امید و آینده مردم هر کشوری خواهند بود، زیرا پیشرفت کشور متکی بر حضور و فعالیت ایشان در عرصه‌های متفاوت است. خاصه آنکه ایشان در سخنان خود بر آینده‌ساز بودن هوش مصنوعی تأکید داشتند.

وی با توجه به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب بر این عقیده هستند که غفلت از نخبگان عرصه‌های مختلف به ویژه فناوری‌های نوین هوش مصنوعی، مصداق بارز غفلت از توانمندی‌های خودمان است. همچنین، اشاره داشتند که غفلت از این توانمندی‌ها یکی از خواسته‌های استعمار است که در ۲۰۰ سال اخیر در صدد اجرای آن بوده است.

ایشان برای تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در همین رابطه گفتند: زمانی که یک کشور از توانمندی‌های خود غفلت کند، غارتشان نیز آسان خواهد بود.

نخبگان کشور

ضرورت توجه به نخبگان کشور

احمد علی مقدم مجدداً به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب گریزی زده و اشاره داشت که توانمندی ایران تا آن حدی که بتواند آثاری تولید کند تا در سراسر جهان ترجمه شود، همگی متکی بر توجه و اهمیتی است که باید در قبال نخبگان کشورمان داشته باشیم.

ایشان چشم‌انداز رهبر معظم انقلاب برای کاربست هوش مصنوعی در کشور و یادآوری از آن به عنوان یک پدیده آینده‌ساز را نشان از درایت ایشان دانسته و بر این نکته تأکید کردند که آگاهی از توانمندی‌ها، خودباوری و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی علاج مشکلات کشور است. در همین راستا با هدف تأکید بر تذکرات رهبر معظم انقلاب، موانع جدی تولید در داخل را از جنش فرهنگی برشمردند.

ایشان در انتها بر ضرورت خطرپذیر بودن نخبگان تأکید کردند و در راستای توضیح بیشتر نکات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حس تکلیف نخبگان و نیز احساس وظیفه مسئولین در قبال ایشان اشاره داشتند.

به نظر شما معضلاتی که باعث می‌شود نخبگان از کشور بروند کدام هستند و چه راه‌هایی برای رفع این معضلات وجود دارد؟

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]