40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دوخت کندوره با هوش مصنوعی در استارت‌آپ اماراتی کان‌کان

دوخت کندوره با هوش مصنوعی در استارت‌آپ اماراتی کان‌کان

استارت‌آپ اماراتی کان‌کان (CanCan) موفق به طراحی و تولید نخستین سرویس دوخت کندوره با هوش مصنوعی شد.

کندوره که خارج از امارات با نام‌هایی چون دشداشه (خوزستان و کویت و عمان و عراق) و ثوب (بیشتر مناطق جزیره العرب)، نیز شناخته می‌شود نوعی لباس نخی سنتی اعراب و بعضی مسلمانانِ غیر عرب است که بلند و راحت (به شکل روپوشی گشاد) و اغلب سفیدرنگ است. کان‌کان، با استفاده از یک پلتفرم هوش مصنوعی  پیشگامانه، راحت و دارای قیمت رقابتی که قابلیت دوخت کندوره با هوش مصنوعی را دارد، انقلابی در نحوه خرید مصرف‌کنندگان کندوره ایجاد کرده است.

کان‌کان، در بازار پوشاک مردانه سنتی به‌عنوان اولین و تنها برنامه در سطح جهان شناخته می‌شود که برای استفاده از فناوری اسکن بدن با هوش مصنوعی، اندازه‌گیری‌های دقیق را از طریق دوربین تلفن همراه انجام می‌دهد و چهار روز بعد یک کندوره با کیفیت را تحویل مشتری می‌دهد.

با حمایت تاجر برجسته اماراتی، سلطان سعید الدرمکی، استارت‌آپی منحصربه‌فرد مبتنی بر ترکیب فناوری با سنت در سال ۲۰۱۹ توسط چهار کارآفرین اماراتی تأسیس شد. این چهار تن که صالح حامد، محمد الجنیبی، یعقوب الشحّی و خالد الهاشمی نام دارند شکافی را در بازار خرید کندوره شناسایی کردند و با استفاده از تجربه حرفه‌ای، مدیریتی و کارآفرینی خود، زمانی که همه‌گیری کووید ۱۹ و بیماری کرونا شروع شد، خدمات خود را توسعه دادند و پس از تنظیم برنامه‌های خدماتی به جمع‌آوری بودجه مشغول شدند.

کندوره

تا کنون بیش از ۴۷۰۰ مشتری در پلتفرم دوخت کندوره با هوش مصنوعی ثبت نام کرده‌اند و در حال حاضر برنامه مناسب تلفن همراه آن در اپ‌ استور (App Store) یا گوگل پلی (Google Play) در دسترس همگان قرار دارد. این برنامه در آخرین شمارش، بیش از ۱۰ هزار بار دانلود شده است.

الدرمکی، رئیس گروه الدرمکی، به‌عنوان بخشی از تعهد خود به ادامه میراث پدرش، سعیدسلطان الدرمکی، با پشتیبانی از پیشگامان جدید و آینده در امارات، در کان‌کان سرمایه‌گذاری کرده است.

بنگاه کسب و کار الدرمکی در دهه ۱۹۶۰ شکل گرفته و دارای منافعی در بخش املاک، خرده‌فروشی و تجارت است. الدرمکی به‌عنوان تهیه‌کننده در صنعت سینما در سطح بین‌المللی نیز سرمایه‌گذاری کرده و اکنون حامی فیلم‌های اماراتی و همچنین ابتکارات هنری و فرهنگی است. از جمله دیگر دستاوردها و فعالیت‌های الدرمکی، کمک به راه‌اندازی بانک ملی ابوظبی (NBAD) است که پس از ادغام با شرکت خدمات مالی اماراتی «بانک الخلیج الاول» یا «فرست گلف بنک» (FGB) از سال ۲۰۱۷ «بنک ابوظبی الاول» یا «فرست ابوظبی بنک» (FAB) خوانده می‌شود.

الدرمکی درباره فعالیت استارت‌آپ کان‌کان می‌گوید: کان‌کان شاهد حیّ و حاضری است برای اثبات این نکته که ایده‌ها و مفاهیم بومی در امارات متحده عربی و نیز در سطح بین‌المللی هنوز بقا و کاربرد دارند. فعالیت این استارت‌آپ می‌تواند در جهت ریسک کردن و کشف قلمروهای جدید برای دیگر فعالان این عرصه نیز راهگشا باشد. این تیم در حال استفاده از خلاقیت و فناوری است تا محصولاتی مطابق پسند سنت و فرهنگ بومی امارات را ارائه دهد، به گونه‌ای که با سبک زندگی پرشتاب امروزی و اتکای روزافزون مصرف‌کنندگان به فناوری هم مطابقت داشته باشد. من خوشحالم که نقشی در این سرمایه‌گذاری جدید و هیجان‌انگیز دارم و به سهم خود رشد را در میان کارآفرینان جوان و آینده‌نگر ترویج می‌کنم.

صالح حامد، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل کان‌کان، نیز در مورد طرح دوخت کندوره با هوش مصنوعی و پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) کان‌کان چنین توضیح می‌دهد:

کان‌کان اولین و تنها برنامه کاربردی جهان در بازار سنتی پوشاک مردانه برای استفاده از فناوری اسکن بدن با هوش مصنوعی است. کان‌کان اندازه‌گیری‌هایی دقیق را از طریق دوربین تلفن همراه انجام می‌دهد و چهار روز بعد یک کندوره با کیفیت ارائه می‌دهد. این یک سرویس پیشرو، آسان و دارای قیمت رقابتی است که روش خرید کندوره‌ها را دیگرگون می‌سازد.

میزان دقت خدمات کان‌کان در دوخت کندوره با هوش مصنوعی

میزان دقت خدمات کان‌کان در دوخت کندوره با هوش مصنوعی

کان‌کان برای اسکن و اندازه‌گیری‌های بدن با دقت بالا از فناوری پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. در سیستم دوخت کندوره با هوش مصنوعی کندوره به همان شکلی که خیاط‌های سنتی آن را می‌دوزند، دوخته می‌شود.

مدیر عامل کان‌کان می‌گوید: طرح ما بر اساس یافتنِ شکاف قابل تشخیصی که در بازار خرید کندوره وجود داشت، کلید خورد. تا پیش از این، مشتریان در هنگام خرید کندوره هیچ گزینه واقعی دیگری جز مراجعه به خیاط را پیش روی خود نمی‌دیدند. ولی کان‌کان می‌تواند این شکاف را پر کند. در شرایط کنونی که در سطح جهان اکثر بخش‌های بازار مجازی‌سازی شده‌اند ما نیز توانستیم تجربه خرید کندوره را از همین طریق  پشت سر بگذاریم. با روش نوین ما، دیگر مشتریان کندوره مجبور به مراجعه حضوری به خیاطان سنتی نیستند. آن‌ها می‌توانند در عرض چند روز بدون خروج از منزل یک کندوره با کیفیت را دریافت کنند. این دستاورد مصداق بارز ترکیب سنت با فناوری به حساب می‌آید.

طبق اظهارات صالح حامد، ماه رمضان به طور سنتی یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های سال برای خرید کندوره است و اکنون نیز تقاضاهای زیادی برای  دریافت کندوره از کان‌کان وجود دارد.

در حال حاضر، دوخت کندوره با هوش مصنوعی به شکل موفقیت‌آمیزی ادامه دارد و کندوره‌های سبک کویتی و عربی (اماراتی) در طیف وسیعی از مواد و رنگ‌های باکیفیت در دسترس هستند. در آینده با گسترش شرکت برای ورود به بازارهای جدید و منعکس‌کننده سبک‌ها و ترجیحات دیگر کشورها، طیف‌های بیشتری نیز در خط لوله قرار خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]