40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 موسسه فناوری توکیو: مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی (آموزش رایگان)

موسسه فناوری توکیو: مقدمه‌ای بر علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی (آموزش رایگان)

اصطلاح «رایانش» یا پردازش، به محاسباتی که توسط رایانه انجام می‌شود، اشاره دارد. رایانش می‌تواند یک کنش پایدار و اساسی، یا یک شبیه‌سازی پیچیده در رایانه باشد؛ که در مورد دوم به مقدار زیادی داده و منابع قابل پردازش، نیاز خواهیم داشت. موسسه فناوری توکیو جلساتی با هدف معرفی مبانی و مفاهیم کلیدی «دانش رایانه» بدون نیاز به پیش‌دانش برگزار خواهد کرد. با پیگیری سخنرانی‌ها و تمرین‌های عملی، درک درستی از الگوریتم‌های گوناگون به‌دست خواهید آورد و تجربه درست برنامه‌نویسی با زبان روبی را خواهید داشت. این دوره سرشار از مفاهیم ناب و یگانه، درمورد فلسفه دانش رایانه است.

کل جلسات آموزشی موسسه فناوری توکیو، نزدیک به ۵ هفته طول می‌کشد و در هر هفته، شما ۳ تا ۲ ساعت جلسه آموزشی خواهید داشت. شیوه اجرای آن به صورت خودآموز است و شما با سرعت خودتان و بر اساس شرایط گوناگون زندگی شخصی خود، در آن شرکت و پیشرفت می‌کنید. هم‌چنین هیچ هزینه‌ای برای گذراندن این دوره نباید بپردازید و شرکت در آن رایگان است. این دوره در تاریخ ۷ مارس شروع می‌شود و تاکنون ۲۳,۸۶۴ نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

آشنایی با دوره رایگان مقدمه‌ای بر دانش‌های رایانه و برنامه نویسی

آیا می‌خواهید در مورد داده‌ها بیشتر بدانید و تجربه‌ای لذت‌بخش از برنامه‌نویسی اولیه داشته باشید؟ اگر بله، این دوره شروع خوبی برای شماست!

«داده‌های بزرگ»، «علم داده»، «داده کاوی» و «هوش مصنوعی» همگی اصطلاحات رایجی هستند که امروزه اغلب در دنیای آکادمی و تجارت به آن‌ها بر می‌خوریم. دانش رایانه رشته‌ای است که در آن فناوری‌های رایانه‌ای و محاسبات ریاضی به‌طور مداوم تکامل یافته‌اند. با افزایش قدرت رایانش، محاسبات به ابزاری ضروری برای حل مسائل پیچیده و پیش‌بینی الگوها تبدیل شده‌اند. به کمک فناوری رایانش اکنون می‌توانیم فرمول‌های پیچیده‌ای از نقشه‌های توالی DNA گرفته تا شبیه‌سازی‌های آیرودینامیک و پیش‌بینی‌های آب و هوا را محاسبه کنیم. به‌همین‌خاطر، در این دوره با ماهیت دانش رایانه آشنا خواهید شد. شما یک نمای کلی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های رایانه‌ای به دست خواهید آورد و همچنین دانش پایه و مقدماتی رایانه را نیز خواهید آموخت؛ در حالی که تجربه‌ برنامه‌نویسی‌ ساده را نیز به دست می‌آورید.

سخنرانی‌های این دوره که به زبان انگلیسی هستند، با زیرنویس انگلیسی ارائه می‌شوند و بر اساس ۵ فصل از دوره اصلی ژاپنی در دانشگاه فناوری توکیو ترجمه شده‌اند.

دوره با آموزشِ مفهوم و فلسفه «محاسبات و داده‌ها» شروع خواهد شد و به شما سازوکار و چگونگی کارکرد یک رایانه را نشان خواهد داد.

در این دوره قبل از پرداختن به موضوعات پیشرفته‌ای مانند رمزگذاری و تحلیل رمز، مفاهیم مهمی مانند «آرایه‌ها»، «کاراکتر‌ها» و «رشته‌ها» را کشف خواهید کرد و به‌هنگام سخنرانی‌ها بیشتر در مورد توابع و گونه‌های الگوریتم خواهید آموخت.

در طول مسیر تمرین‌هایی به شما داده‌خواهد شد تا تجربه عملی و درک عمیق‌تری از مفاهیم رایانش داشته باشید. تمامی تمرین‌ها دارای فایل‌های قابل دانلود هستند و توضیحات مفصلی در مورد تنظیم محیط و اجرای برنامه‌ها با استفاده از زبان Ruby در ابتدای دوره ارائه خواهد شد.

در پایان این دوره شما قادر خواهید بود برنامه‌های خود را برای رمزگذاری و رمزگشایی متون انگلیسی بنویسید. این دوره با یک مرور کلی از پیشرفت‌های اخیر و روند پژوهشی‌های دانش رایانه به پایان می‌رسد. بخش آخر در مورد ماهیت رایانش و همچنین کاربردهای «شبیه‌سازی»، «داده‌کاوی» و «هوش مصنوعی» در جامعه مدرن، بحث می‌کند.

آشنایی با دوره در یک نگاه

برگزار کننده: موسسه فناوری توکیو

موضوع: دانش رایانه

سطح: مقدماتی

پیش‌نیاز: ندارد

زبان: انگلیسی

زیرنویس: انگلیسی

برنامه‌های مرتبط: Ruby

مفاهیمی که در دوره رایگان برنامه‌نویسی برای همه می‌آموزید

  • داده چیست؟ (بر اساس یک اتم‌داده)
  • رایانش چیست؟ (بر اساس رایانش اتمی)
  • امنیت اطلاعات پایه: رمزگذاری، رمزگشایی و رمزشکنی
  • سیستم‌های رمزنگاریِ کلید خصوصی و سیستم‌های رمزنگاری کلید عمومی
  • نمونه‌هایی از کاربرد رایانش در جهان معاصر: (شبیه سازی کامپیوتری، داده‌کاوی)
  • نصب نرم‌افزار و محیط‌های برنامه‌نویسی
  • نحوه استفاده از محیط‌های برنامه‌نویسی برای رایانش
  • برنامه‌نویسی اولیه با استفاده از زبان برنامه‌نویسی «Ruby on Rails»

این سرفصل‌ها را «اسامو واتانابه» استاد دانشگاه و معاون اجرایی پژوهشی «موسسه فناوری توکیو» به شما آموزش خواهد داد.

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید:

[button href=”https://www.edx.org/course/introduction-to-computer-science-and-programming” type=”btn-default” size=”btn-lg”]دوره رایگان موسسه فناوری توکیو[/button]

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]