40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 شرکت IBM برگزار می‌کند: آموزش رایگان یادگیری عمیق با تنسورفلو

شرکت IBM برگزار می‌کند: آموزش رایگان یادگیری عمیق با تنسورفلو

تنسورفلو، یک کتابخانه رایگان و متن باز با کاربردهای گوناگون در یادگیری ماشین  است و پیاده‌سازی شبکه‌های عصبی مصنوعی یکی از کاربردهای مختلف تنسورفلو محسوب می‌شود. این کتابخانه توسط تیم Google Brain در نهم نوامبر سال ۲۰۱۵ با گواهینامه آپاچیاین منتشر شد.

در حال حاضر تنسورفلو روی تمامی دستگاه‌های مورد استفاده از تلفن‌های هوشمند گرفته تا رایانه‌های رومیزی اجرا شده و منبع باز بودن و جامعه بزرگ پشتیبان و فراگیر بودن آن همگی سبب می‌شود تا تنسورفلو وارد دنیای روزمره و صنعت شود. همانند آنالیز تصاویر، تولید داده، پردازش زبان طبیعی، روباتیک و غیره.

شرکت معتبر IBM (INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES) که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، دوره آموزشی رایگان یادگیری عمیق با تنسورفلو را به صورت مجازی و رایگان به مدت پنج هفته به زبان انگلیسی برگزار می‌کند. این دوره آموزشی از تاریخ ۴ آگوست شروع می‌شود وتا ۳۱ دسامبر ادامه دارد.

اطلاعات دوره آموزشی یادگیری عمیق با تنسورفلو

شبکه‌های عصبی سنتی متکی به شبکه‌های کم‌عمق هستند که از یک ورودی، یک لایه پنهان و یک لایه خروجی تشکیل شده‌اند. شبکه‌های یادگیری عمیق از این شبکه‌های عصبی معمولی که دارای لایه‌های پنهان یا به اصطلاح عمیق‌تر هستند متمایز می‌شوند. این نوع شبکه‌ها قادر به کشف ساختارهای پنهان در داده‌های بدون برچسب و بدون ساختار (مانند تصاویر، صدا و متن) هستند که اکثر قریب به اتفاق داده‌ها در جهان را تشکیل می‌دهند.

تنسورفلو یکی از بهترین کتابخانه‌ها برای پیاده‌سازی یادگیری عمیق است. تنسورفلو یک کتابخانه نرم‌افزاری برای محاسبه عددی بیانی ریاضی با استفاده از نمودارهای جریان داده است که گره‌ها را در نمودار عملیات ریاضی نشان می‌دهد و توسط گوگل برای یادگیری ماشینی طراحی شده است و در واقع، به طور گسترده‌ای برای توسعه راه‌حل‌ها با یادگیری عمیق استفاده می‌شود. شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی یادگیری عمیق با تنسورفلو، با مفاهیم اولیه تنسورفلو، توابع اصلی، عملیات و خط لوله اجرا آشنا خواهند شد. همچنین شرکت‌کنندگان در طول دوره خواهند دید که چگونه تنسورفلو می‌تواند در برازش منحنی، رگرسیون، طبقه‌بندی و به حداقل رساندن توابع خطا استفاده شود.

در ادامه این مفهوم در دنیای یادگیری عمیق مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین شرکت‌کنندگان آموزش می‌بینند که چگونه از تنسورفلو برای تنظیم وزن‌ها و بایاس‌ها در حین آموزش شبکه‌های عصبی استفاده کنند. دوره آموزشی یادگیری عمیق با تنسورفلو انواع مختلفی از معماری‌های عمیق، مانند شبکه‌های کانولوشن، شبکه‌های تکراری و رمزگذارهای خودکار را پوشش می‌دهد. به طور کلی موضوع دوره آموزشی یادگیری عمیق با تنسورفلو تجزیه و تحلیل داده‌ها و آمار است که در سطح متوسط برگزار می‌شود و نوت بوک پایتون و ژوپیتر، مفاهیم یادگیری ماشین، مفاهیم یادگیری عمیق از پیش‌نیازهای شرکت در این دوره محسوب می‌شود.

یادگیری عمیق با تنسورفلو

سرفصل‌های دورس دوره آموزشی یادگیری عمیق با تنسورفلو

فصل ۱: مقدمه‌ای بر تنسورفلو، رگرسیون خطی، رگرسیون غیرخطی، رگرسیون لجستیک

فصل ۲: شبکه‌های عصبی کانولوشن CNN، برنامهCNN، درکCNNها

فصل ۳: شبکه‌های عصبی مکررRNN، مقدمه‌ای بر مدلRNN، حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدتLSTM

فصل ۴: ماشین محدود بولتزمن، ماشین بولتزمن محدود، فیلتر مشارکتی با RBM

فصل ۵: رمزگذارهای خودکار، مقدمه‌ای بر رمزگذارهای خودکار و برنامه های کاربردی رمزگذارهای خودکار،

مفاهیم پایه تنسورفلو مانند توابع اصلی، عملیات و خطوط لوله، چگونگی کاربرد تنسورفلو در برازش منحنی، رگرسیون، طبقه بندی و به حداقل رساندن توابع خطا، انواع مختلف معماری‌های عمیق مانند شبکه‌های کانولوشن، شبکه‌های تکراری و رمزگذارهای خودکار و استفاده از تنسورفلو برای تنظیم وزن‌ها و بایاس‌ها در حین آموزش شبکه‌های عصبی.

مدرسان دوره آموزشی یادگیری عمیق با تنسورفلو

سعید آقابزرگی دکترای علوم داده و متخصص این رشته در شرکت IBM،  Romeo Kienzler محقق ارشد علوم داده در شرکتIBM  و Samaya Madhavan مهندس نرم‌افزار و مشاور در شرکت  IBMاز مدرسان دوره آموزشی یادگیری عمیق با تنسورفلو هستند.

توضیحات مهم درباره ثبت‌نام در دوره آموزشی یادگیری عمیق با تنسورفلو

لازم به ذکر است به علت پاره‌ای از تحریم‌ها، کاربران ایرانی برای ثبت‌نام در دوره آموزشی یادگیری عمیق با تنسورفلو با محدودیت مواجه هستند. لذا لازم است داوطلبان با استفاده از فیلترشکن نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند و هر بار که به حساب کاربری خود برای ادامه درس مراجعه می‌کنند، حتما از فیلترشکن‌ استفاده کنند. همچنین بهتر است که داوطلبان سعی کنند حساب خود را با IP غیر از ایران ایجاد کنند.

ثبت‌نام

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]