40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دانشگاه سن‌دیه‌گو کالیفرنیا برگزار می‌کند: دوره رایگان طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی

دانشگاه سن‌دیه‌گو کالیفرنیا برگزار می‌کند: دوره رایگان طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی

دانشگاه سن‌دیه‌گو کالیفرنیا یکی از معتبرترین دانشگاه‌های امریکا محسوب می‌شود و یک دانشگاه پژوهشی بزرگ و عمومی است که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند. این دانشگاه که جزو ده دانشگاه قدیمی در ایالت کالیفرنیاست؛ تا کنون موفق به کسب بیست جایزه نوبل شده‌است.

این دانشگاه با محوریت تحقیق و توسعه، طیف گسترده‌ای از فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی از مهندسی، پزشکی و اقیانوس‌شناسی گرفته تا هنر و علوم انسانی و اجتماعی را ارائه می‌دهد و همه‌ساله دوره‌های مختلفی را در رشته‌های گوناگون به صورت آنلاین برگزار می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان و یا پرداخت هزینه اندک از دوره‌ها بهره برده و گواهی معتبر شرکت در دوره مربوطه را با پرداخت مبلغ مورد نظر دانشگاه، دریافت کنند.

دوره طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی یکی از تازه‌ترین دوره‌هایی است که این دانشگاه از تاریخ بیست و ششم ژوئن به مدت شش هفته، به صورت آنلاین و رایگان به زبان انگلیسی برگزار می‌کند. پیش‌نیاز شرکت در این دوره دانستن حداقل یک زبان برنامه‌نویسی و ریاضی است.

در این دوره هدف این است که داوطلبان بیاموزند چگونه الگوریتم‌ها را طراحی کرده؛ مسائل محاسباتی را حل ‌کنند و همچنین راه حل‌ها را به طور موثر پیاده‌سازی کنند. داوطلبان در این دوره، حل مشکلات محاسباتی، طراحی الگوریتم‌های جدید و اجرای راه حل‌ها را تمرین خواهندکرد.

پس از پایان دوره طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی، ویدیوهای آموزشی این دوره همچنان در دسترس کاربران در اینترنت خواهد بود. در حال حاضر یک جلسه از این دوره به صورت رایگان برای علاقه‌مندان در صفحه دانشگاه قرار گرفته‌است.

آنچه در این دوره آموزش داده خواهد شد

علاقه‌مندان در دوره طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی، بخشی از برنامه Micromasters الگوریتم‌ها و ساختار داده‌ها، تکنیک‌ها و ایده‌های الگوریتمی اساسی را برای مشکلات محاسباتی می‌آموزند که در برنامه‌های عملی مانند مرتب‌سازی و جستجو، تقسیم و تسخیر، الگوریتم‌های حریص و برنامه‌نویسی پویا کاربرد دارند. در زیر سرفصل‌های دروس ذکر شده‌است.

دوره طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی

سرفصل‌های دروس دوره طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی

بخش۱: در بخش اول این دوره، یک مرور کلی در مورد استفاده از الگوریتم‌ها و ساختار داده‌ها ارائه خواهد شد و داوطلب چند تمرین برنامه‌نویسی را باید به انجام برساند.

بخش۲: در بخش دوم دوره طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی، برنامه‌های مبتنی بر الگوریتم‌های کارآمدی بررسی می‌شوند که می‌توانند مشکلات را سریع‌تر از الگوریتم‌های ساده حل کنند و حافظه و زمان اجرای یک الگوریتم را تخمین بزنند.

بخش۳: الگوریتم‌های حریص: در این بخش که به ظاهر ساده و در عین حال قدرتمند است؛ الگوریتم‌هایی به نام الگوریتم‌های حریص آموزش داده ‌می‌شود. در پایان این واحد، با ارائه چندین چالش برنامه‌نویسی، از الگوریتم‌های حریص از داوطلب آزمون گرفته می‌شود.

بخش۴: تقسیم و تسخیر: در این قسمت از دوره طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی، یک تکنیک قدرتمند به نام Divide and Conquer آموزش داده می‌شود. بر اساس این تکنیک، می‌توان بانک‌های اطلاعاتی عظیم را سریع‌تر از استفاده از جستجوی خطی ساده، جستجو کرد. همچنین تکنیک‌های  Divide and Conquer جهت طراحی دو الگوریتم کارآمد (ادغام و مرتب‌سازی سریع) برای مرتب‌سازی لیست‌ها بررسی می‌شوند.

بخش‌های ۵ و ۶: برنامه‌نویسی پویا: در بخش نهایی دوره طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی، تکنیک قدرتمند الگوریتمی برای حل بسیاری از مشکلات به نام برنامه‌نویسی پویا، آموزش داده خواهد شد. برنامه‌های بی‌شماری از برنامه‌نویسی پویا در عمل وجود دارند. به طور مثال: از حداکثر رساندن درآمد تبلیغات یک ایستگاه تلویزیونی، جستجو برای صفحات اینترنتی مشابه، تا یافتن ژن. (مشکلی که زیست‌شناسان باید حداقل تعداد جهش‌ها را پیدا کنند تا یک ژن را به دیگری تبدیل کنند)

معرفی مدرسان دوره

Daniel Kane، Pavel Pevzner، Neil Rhodes، alexander-s-kulikov، Michael Levin

همه اساتید دوره طراحی و تکنیک‌های الگوریتمی از اساتید برجسته دانشگاه سن‌دیه‌گو هستند که در رشته‌های مهندسی و علوم رایانه و ریاضیات تخصص دارند.

توضیحات مهم درباره ثبت‌نام در دوره

به علت وجود برخی از تحریم‌ها، کاربران ایرانی علاقه‌مند به شرکت در این دوره برای ثبت‌نام خود با مشکل روبه‌رو هستند. به همین جهت لازم به ذکر است که داوطلبان باید با استفاده از فیلترشکن نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند و برای مراجعه به پروفایل خود جهت ادامه دوره، حتماً فیلترشکن‌ را روشن کنند. همچنین داوطلبان می‌توانند حساب خود را با IP غیر از ایران ایجاد کرده و از دوره مذکور استفاده کنند.

ثبت‌نام

 

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]