40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تدوین دو برنامه و استراتژی ملی برای توسعه زیست‌بوم نوآوری اقتصاد دیجیتال

تدوین دو برنامه و استراتژی ملی برای توسعه زیست‌بوم نوآوری اقتصاد دیجیتال

به منظور شناسایی و رفع نیازها، دو برنامه و استراتژی ملی برای توسعه زیست‌بوم نوآوری اقتصاد دیجیتال کشور توسط ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت، تدوین شد.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری مهر، مفهوم اقتصاد دیجیتال اولین بار در سال ۱۹۹۵ در دنیا مطرح شد. آن زمان اما کمتر کسی تصور می‌کرد که این مفهوم با این سرعت به یکی از کاربردی‌ترین مفاهیم مربوط به کسب‌و‌کارها تبدیل شود. در واقع از اواخر قرن ۲۰ بود که دنیا با پدیده‌ای مواجه شد که توانست به سرعت جوامع را متحول کند.

اقتصاد دیجیتال سیر تکامل یافته اقتصاد اطلاعات است. اقتصادی که با شکل‌گیری‌اش تبدیل به منشاء تحولات بنیادی در کسب‌و‌کارها شد و همه کشورها را هم مجبور به توسعه مفاهیم مرتبط با این حوزه کرد. ایران هم در همین راستا قدم برداشته و با کمک توان و ظرفیت داخلی در تلاش است تا این مفهوم کاربردی در اقتصاد را گسترش دهد.

در این مسیر، شرکت‌های دانش‌‎بنیان و خلاق شناسایی شدند تا با ورود به این حوزه، نقشی ماندگار برای توسعه اقتصاد دیجیتال به جای بگذارند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهای موثر در این حوزه است و شناسایی و بکارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را عهده‌دار است.

در ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که دو برنامه ملی برای توسعه زیست‌بوم و نوآوری اقتصاد دیجیتال کشور توسعه داده، پویاسازی و متنوع‌سازی زیست‌بوم فناوری و نوآوری، به عنوان مهم‌ترین اهداف دنبال می‌شوند. این کار با دو رویکرد «نیازمحور» و «فناورانه و آینده‌محور» دنبال می‌شود.

نگاهی به دو برنامه و استراتژی ملی

تحقق و توسعه فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیا، زنجیره‌های بلوکی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، هوشمندسازی و نسل چهارم صنعتی، داده‌های بزرگ و پردازش ابری و هوش مصنوعی، برای اجرایی شدن رویکردهای فناورانه‌محور و آینده‌محور در این ستاد دنبال می‌شوند. این فناوری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق توسعه یافته است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شناسایی نیازهای حوزه رویکردهای نیازمحور هم اقداماتی انجام داده است. نیازهایی که ظرفیت پاسخ دادن به آن‌ها در دل زیست‌بوم فناوری و نوآوری نهفته است. بر همین اساس تابه‌حال موضوعاتی مانند کشاورزی دیجیتال، نوآوری اجتماعی هوشمند، شهر و حمل و نقل هوشمند، گردشگری دیجیتال، اقتصاد گردشی دیجیتال و سلامت دیجیتال به عنوان نیازهای راهبردی این حوزه شناسایی شده و با کمک شرکت‌های فناور فعال نسبت به پاسخ‌گویی به آن‌ها اقدام شده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]