40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 راه‌اندازی فروشگاه GPT تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاد

راه‌اندازی فروشگاه GPT تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاد

OpenAI، کمپانی بزرگ توسعه دهندۀ GPT، پس از گذر کردن از هرج‌ومرج‌های داخلی، طی یک یادداشت اعلام کرد که فروشگاه سفارشی چت‌بات GPT تا سال ۲۰۲۴ رونمایی نخواهدشد. این شرکت پیش‌تر زمان رونمایی از این فروشگاه را نوامبر سال ۲۰۲۳ تعیین نموده‌بود.فروشگاه GPT OpenAI برای اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت، در ماه گذشته معرفی شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ اما شرکت توسعه‌دهندۀ آن نتوانست به برنامه‌ریزی خود عمل کند و رونمایی از آن به تعویق افتاد.

OpenAI با راه‌اندازی این فروشگاه، قصد دارد که به کاربران خود اجازه دهد تا چت‌بات‌هایی شبیه به ChatGPT اما سفارشی‌سازی‌شده برای خود بسازند.OpenAI در توضیح دلیل عقب افتادن بهره‌برداری از این فروشگاه اظهار داشت که قصد دارد بازخورد مشتری را با استراتژی‌های خود ترکیب کند و نسخه بهبودیافته را در دسترس عموم قرار دهد. این شرکت همچنین افزود که اتفاقات غیرمنتظره‌ای آن‌‌ها را به خود مشغول کرده است.

OpenAI در یادداشت خود به توسعه‌دهندگان اعلام کرد:«در این مدت، به زودی به‌روز‌رسانی های جذاب دیگری برای ChatGPT خواهیم داشت.»GPT خلاصه‌شدۀ عبارت انگلیسی generative pre-trained transformers، به معنی ترانسفورماتورهای از پیش آموزش دیدۀ مولد و نوعی از LLM ها (مدل‌های زبان بزرگ) است که برای آموزش هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شود. چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT و Bard از LLM برای پاسخ به درخواست‌های کاربر استفاده می‌کنند.

هدف از توسعۀ فروشگاه سفارشی GPT OpenAI این است که کارکردهای اولیۀ نسخه‌های ساده‌تر دستیارهای هوش مصنوعی مثل رزرو پرواز یا پاسخ‌های از پیش‌تعیین‌شده به بازدیدکنندگان وب‌سایت را به کاربران ارائه دهد. این فروشگاه همچنین درحال توسعه است تا به کاربران این امکان را بدهد که با اشتراک‌گذاری GPT های سفارشی خود با سایر کاربران، درآمد کسب کنند. این ویژگی قرار است در نسخه خاصی به اسم ChatGPT Plus، در اختیار کسانی قرار بگیرد که GPT‌های محبوبی ایجاد کرده‌اند.

تحلیل‌ها حاکی از آن است که تاخیر در راه‌اندازی فروشگاه GPT نتیجۀ ماه پرفراز و نشیبی است که شرکت OpenAI طی کرد. اخراج سم آلتمن، مدیرعامل و یکی از وزنه‌های اصلی این شرکت در ماه گذشته باعث شد تا عملکرد شرکت OpenAI از مسیر اصلی‌اش خارج شود. هرچند آلتمن پس از پنج روز به جایگاه خود بازگشت؛ اما هرج‌ومرج‌های داخلی و فشارهای خارجی از طرف سرمایه‌گذارن اصلی این شرکت مثل کمپانی قدرتمند مایکروسافت تاثیر منفی زیادی روی شرایط گذاشت.

پس از این که OpenAI طی یک یادداشت داخلی اعلام کرد که فروشگاه سفارشی GPT OpenAI تا سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی نمی‌شود، تحلیل‌ها به این سو حرکت کرد که این موضوع یکی از پیامدهای ماه پرفراز و نشیب شرکت OpenAI در ماه گذشته بوده‌است. خود این شرکت نیز در یادداشت منتشرشده این طور توضیح داد که قصد دارد با توجه به بازخورد کاربران، این فروشگاه را بهبود ببخشد و علاوه‌براین‌، برخی اتفاقات غیرمنتظره باعث این تاخیر شده‌است. فروشگاه سفارشی GPT OpenAI که پیش‌تر قرار بود در نوامبر سال ۲۰۲۳ رونمایی شود، این امکان را به کاربران می‌دهد که نسخه‌های ساده‌ای از دستیار شخصی هوشمند را برای خود سفارشی‌سازی کنند و با اشتراک‌گذاری آن درآمد کسب نمایند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]