پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 راهکارهای هوش مصنوعی برای تأمین مواد معدنی حیاتی چیست؟

راهکارهای هوش مصنوعی برای تأمین مواد معدنی حیاتی چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

«سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی» موسوم به دارپا، رقابتی برگزار کرده که در آن، مشارکت‌کنندگان باید به دنبال بهترین راهکارهای هوش مصنوعی برای کمک به تامین مواد معدنی حیاتی باشند.

مواد معدنی حیاتی به آن دسته از مواد خام و غیرسوختی اطلاق می‌شوند که در تولید محصولات ضروری برای امنیت ملی نقشی حیاتی ایفا می‌کنند.

دارپا در تلاش است تا با همکاری سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS)، نقش یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را در تسریع ارزیابی تامین مواد معدنی حیاتی مورد سنجش قرار دهد.

دکتر آن فیشر معاون مدیر دفتر علوم دارپا، در این خصوص اظهار می‌کند: «نتیجه‌ پروژه‌ سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS)، در تولید و عرضه‌ داخلی مواد معدنی حیاتی، نقشی اساسی ایفا می‌کند. دارپا قصد دارد اثر مثبت و فوری بر قابلیت‌های USGS داشته و به این سازمان کمک کند تا تمامی اهدافش، و به‌ویژه اهداف متمرکز بر امنیت ملی را تحقق ببخشد.»

راهکارهای هوش مصنوعی

به گفته‌ دارپا، ارزیابی فهرست کنونی از 50 ماده معدنی حیاتی کاری پرزحمت بوده و به قدری زمانبر است که نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای زنجیره ‌تأمین دنیای امروزی گردد. به همین خاطر هم به دنبال راهکارهای هوش مصنوعی، تا در قالب رقابت بتوانیم به بهترین آنها دست یابیم.

رقابت مذکور دو چالش اصلی را در برمی‌گیرد:

چالش نگاشت زمین‌مرجع: شرکت‌کنندگان دیتاستی متشکل از دست ‌کم یک هزار نقشه دریافت می‌کنند، که می‌توانند این اطلاعات را برای آموزش و اعتبارسنجی مدل‌ها به کار ببندند. هدف از این چالش پردازش مختصات نقاطی است که می‌توانند به عنوان موقعیت‌های شناخته‌شده در یک یا چند نقشه مورد ارجاع قرار گیرند.

چالش استخراج ویژگی از نقشه: در این چالش شرکت‌کنندگان یک دیتاست آموزشی دریافت می‌کنند، که نقشه‌های موجود در آن توسط نقطه، خط یا چندضلعی برچسب‌گذاری شده‌اند. یک نقشه پیکسلی باینری از ویژگی‌های موجود در نقشه نیز در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. هدف از این چالش شناسایی تمامی ویژگی‌های یک نقشه است که در راهنمای نقشه ظاهر می‌شود.

سارا ریکر معاون مدیر انرژی و منابع معدنی USGS، اظهار کرد: «دارپا همواره به جهت نوآوری و بدعت‌آفرینی از طریق ایجاد جوامع تحقیقاتی مسئله‌محور زبانزد بوده است و ما هم مشتاقیم هرچه زودتر نتایج رقابت این سازمان را مشاهده کنیم.»

وی ادامه می‌دهد: «ایالات متحده در این عرصه حضور کمرنگی دارد، با این حال قانون Bipartisan Infrastructure Law فرصتی بی‌سابقه برای جبران این موضوع پیش روی ما قرار داده است. سرمایه‌گذاری دقیق و هدفمند اجازه می‌دهد از چالش‌های پیش رو نهایت بهره را ببریم.»

نفرات اول برگزیده هر یک از چالش‌ها جایزه‌ای به ارزش 10 هزار دلار دریافت خواهند کرد. برای نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب 3 هزار و یک هزار دلار تعلق خواهد گرفت.

در حالی که جوایز در نظر گرفته‌شده برای صنعت هوش مصنوعی زیاد نیستند، اما امتیاز خوبی به شمار می‌روند. شرکت‌کنندگان می‌توانند به مشارکت خود در این پروژه‌ها و یافتن بهترین راهکارهای هوش مصنوعی افتخار کنند، زیرا این طرح‌ها قادر به ایجاد تحولات اساسی در زمینه تامین مواد معدنی حیاتی هستند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]