40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ربات خانواده، وسیله‌ای برای نیازهای امنیتی، ارتباطی و سرگرمی

ربات خانواده، وسیله‌ای برای نیازهای امنیتی، ارتباطی و سرگرمی

شرکت رباتیک خانوادگی Enabot آخرین ربات خانوادگی خود، Ebo X را در نمایشگاه CES 2023 به نمایش گذاشت. عملکرد این ربات که در CES 2023 در هر دو دسته محصولات خانه‌های هوشمند و رباتیک معرفی شده، به گونه‌ای است که شبیه یک فروشگاه برای اعضای خانواده عمل می‌کند؛ یعنی نیازهای رباتیک خانگی از جمله امنیت خانه، ارتباطات از راه دور و سرگرمی‌های خانوادگی را برطرف می‌کند.

ربات خانواده Ebo X که از سوی شرکت Enabot به عنوان یک «نگهبان هوشمند» توصیف شده سعی نموده است یک سیستم امنیتی جامع برای اعضای یک خانه فراهم کند: از تشخیص چهره با هوش مصنوعی گرفته، تا امکان لغزش و سقوط. این ربات حتی قابلیت نقشه‌برداری جغرافیایی را نیز دارد! این ویژگی‌ها برای ربات خانواده Ebo X می‌تواند پیر و جوان را راضی نگه دارد. از جمله قابلیت‌های Ebo X این است که با دقت تمام از افراد مسن یا جوان خانواده که ممکن است به هر دلیلی در خانه تنها مانده باشند، مراقبت می‌کند. حتی هنگامی که شخصی در خانه وارد یک منطقه محدودشده می‌شود یا به دلیل حادثه‌ای به زمین می‌افتد، به دیگر اعضای خانواده هشدار می‌دهد.

ربات خانواده

نکته جالب در خصوص Ebo X این است که این ربات مجهز به سنسور چهار میکروفون است که به سیستم امکان می‌دهد، اگر فردی گریه می‌کند یا درخواست کمک دارد، شناسایی کند و خیلی زود از طریق واتساپ با کاربران تماس بگیرد و موضوع را به آن‌ها گزارش دهد. کاربران نیز می‌توانند با استفاده از سیستم ارتباطی دوطرفه Ebo X با عزیزان خود تماس بگیرند و بلافاصله به صورت آنلاین با آن‌ها گفتگو کنند.

از نظر طراحی Ebo X دو چرخ دارد و ظاهر جمع‌وجور و مناسبش به او اجازه می‌دهد آزادانه در خانه پرسه بزند و برای جلوگیری از آسیب به خود یا محیط اطراف، موانع را شناسایی کند و از موانع یا چیزهای پرخطر دوری کند.

به گفته Enabot، مأموریت این شرکت این است که به وسیله ربات‌های هوشمند خانواده، با ایجاد ارتباط با افراد و ترویج عشق و همراهی، زندگی بهبود یابد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]