40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 ربات رومیزی دالی الهام گرفته از شخصیت والی-ئی پیکسار

ربات رومیزی دالی الهام گرفته از شخصیت والی-ئی پیکسار

اگر قرار باشد در آینده تسلیم ربات‌ها شویم امیدواریم که همه آن‌ها مانند دالی دوست‌داشتنی به نظر برسند! ربات رومیزی دالی با چشم‌های گرد و پراحساس خود توانایی بالایی در پاسخ دادن به درخواست‌های مختلف دارد.  طراح این ربات حساس و خودکفا لونت ارنلر از شرکت لیمیت‌بیت است. او برای ساخت این ربات که از قابلیت متن باز بودن و هوش مصنوعی برخوردار است از شخصیت وال_ئی پیکسار و ربات وکتور شرکت انکلی الهام گرفته است. دالی فقط 68 میلی‌متر ارتفاع دارد که نیمی از این ارتفاع را تقریبا به خاطر چشم‌های بزرگش است که باعث می‌شود شخصیتی کارتونی و دوست‌داشتنی داشته باشد. دالی با چشم‌هایش حرف می‌زند. چشم‌های گرد و بزرگ این ربات می‌تواند به محرک‌های مختلف پاسخ دهد، انواع احساسات را بیان کند و حتی می‌تواند وضعیت آب ‌و هوا، ساعت و زمان‌سنج را هم نشان بدهد. البته که مدل‌های صوتی هم اجازه می‌دهند این ربات با هر لحنی که شما انتخاب می‌کنید صحبت کند.

دالی ورودی‌های لمسی و صوتی را از طریق میکروفون‌ها و سطوح لمسی خازنی دریافت می‎کند. شما می‌توانید این ربات را نوازش کنید، قلقلک دهید تا دقیقا مانند یک حیوان خانگی به شما واکنش نشان دهد. همچنین می‌توانید با آن صحبت کنید تا هوش مصنوعی داخل آن به صورت هوشمندانه به پرسش‌ها و دستورالعمل‌ها جواب دهد. این ربات به شما امکان می‌دهد زمان‌سنج‌ها را تنظیم کنید، وضعیت آب و هوا را بدانید و حتی خودش از شما عکس‌های خانوادگی بگیرد. این ربات مجهز به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است که به او امکان می‌دهد دنیای اطراف خود را ببیند، انسان‌ها را شناسایی کند و حتی چهره‌های آشنا را تشخیص دهد. تردمیل‌های اطراف دالی به او اجازه می‌دهند که به جلو و عقب برود و حتی بپیچد، علاوه بر این در این ربات چهار سنسور تشخیص لبه قرار گرفته که به صورت استراتژیک جلوی سقوط اتفاقی آن را از سطوحی مانند پله یا میز را می‌گیرد.

ربات دالی بر اساس رویکرد متن‌باز ساخته شده است و  علاوه بر این شما امکان می‌دهد که حتی ظاهر ربات خود را  تغییر دهید و و یا سفارشی‌سازی کنید. دالی با دست‌هایش می‌تواند مشت بزند و حتی اشیاء را بردارد. به دلیل ویژگی متن‌باز بودن و برخورداری از هوش مصنوعی به وسیله یادگیری ماشین این ربات با شما رشد می‌کند، یاد می‌گیرد و تکامل پیدا می‌کند و به مروز زمان شیوه‌های رفتاری شما، نیازها و سلایقتان را درک می‌کند. به طوری که پس از چند ماه استفاده، هیچ دو ربات دالی مشابه هم نخواهند بود. البته که حفظ حریم خصوصی می‌تواند نگرانی بزرگی را برای صاحبان این ربات ایجاد کند ولی برای اطمینان از اینکه داده‌های شما امن بمانند و در اختیار هکرها، دولت‌ها و دلالان داده که داده‌ها را به شخص ثالث می‌فروشند، قرار نگیرد، این ربات همه اطلاعات خود را به صورت محلی ذخیره و پردازش می‌کند و اغلب به صورت آفلاین کار می‎کند.

دالی نسبت به بیشتر اسباب‌بازی‌های علمی و فنی، پیشرفته‌تر است. این ربات افراد را به یادگیری برنامه‌نویسی تشویق می‌کند و می‌توانید با زبان‌هایی مثل Python آن را برنامه‌ریزی کنید.  شما می‌توانید نسخه آماده دالی را بخرید یا آن را به صورت یک مجموعه تهیه کنید و خودتان بسازید. همچنین در حین استفاده از این ربات به‌روزرسانی‌های رایگان دریافت کنید. خالقان دالی این روزها در حال اضافه کردن قابلیت های هوش مصنوعی مثل ChatGPT به آن هستند تا دوست رباتیک شما هوشمندتر از این شود.

به نظر شما ربات‌های دوست‌داشتنی و باهوشی  مانند دالی می‌توانند در آینده جایگزین حیوانات خانگی شوند؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]