40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ربات هوشمند هیوندای، بسته‌های خرید را به دست گیرندگان می‌رساند

ربات هوشمند هیوندای، بسته‌های خرید را به دست گیرندگان می‌رساند

گروه خودروسازی هیوندای از ربات هوشمند خود که مبتنی بر سیستم پیشرفته «Plug and Drive» توسعه یافته، پرده برداشت و اعلام کرد که نسخه آزمایشی این ربات، فعالیت خود را در یک هتل کره‌ای آغاز کرده است.

تحویل بست با ربات هوشمند هیوندای

کمپانی خودروسازی هیوندای، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تولید اتومبیل در کره جنوبی است و همواره در تلاش است تا از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی در جهت بهبود عملکرد محصولات خود استفاده کند. به‌تازگی، هیوندای جدیدترین ربات هوشند خود با قابلیت استفاده از پلتفرم‌های ماژولار Plug and Drive را معرفی کرد و نسخه اولیه این ربات را جهت انجام آزمایش‌های اولیه، در اختیار هتل رولینگ هیلز کره قرار داد.

هیوندای در نمایشگاه CES امسال اعلام کرد که از فناوری PnD در دو محصول آزمایشی خود استفاده کرده است که این ربات را می‌توان یکی از آن‌ها دانست. این شرکت در اولین آزمایش ربات خود با مشارکت برادران Woowa موفق شد که سرویس تحویل آزمایشی غذا در فضای باز را اجرایی کند و به‌وسیله این ربات هوشمند، تعدادی از غذاهای سفارش‌داده‌شده را به مشتریان در مجتمع‌های مسکونی و تجاری تحویل دهد. محفظه تعبیه‌شده بر روی بدنه ربات به او این امکان را می‌دهد که بسته‌ها را در خود جای داده و به دست صاحبان کالا برساند. همچنین از طریق صفحه نمایشی که بر روی ربات قرار دارد، اطلاعات مورد نیاز ازجمله مشخصات بسته و اطلاعات تحویل‌گیرنده، به مخاطبان نمایش داده می‌شود.

ربات هوشمند هیوندای

پلتفرم Plug and Drive یک ماژول تک‌چرخ است که درون خود واحدهای ترمز، محرک الکتریکی، سیستم تعلیق، فرمان و… را جای داده و به مجموعه‌ای از LiDarها، سنسورها و دوربین‌ها متصل است تا امکان حرکت به‌صورت مستقل را برای این پلتفرم فراهم کند. هیوندای مدعی است که ربات این شرکت می‌تواند بهینه‌ترین مسیر برای تحویل بسته‌ها را محاسبه کند و قادر است که در میانه راه، از برخورد با اجسام ثابت و متحرک اجتناب کند. همچنین الگوریتم‌های هوش مصنوعی به این ربات کمک می‌کنند که محیط و افراد اطراف خود را شناسایی کند و آن‌ها را به خاطر بسپارد.

رساندن بسته با ربات

در حال حاضر، این ربات در هتل رولینگ هیلز وظیفه تحویل غذا، نوشیدنی و دیگر امکانات رفاهی به مسافران را برعهده دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیام‌رسان کره‌ای Kakao Talk با این ربات ارتباط برقرار کنند و بسته مورد نیاز خود را سفارش دهند. ربات هیوندای پس از دریافت بسته، در صورت نیاز به حرکت مابین طبقات، به آسانسور مراجعه می‌کند و در صورت پر بودن آن، تا رسیدن آسانسور بعدی منتظر می‌ماند. سپس به‌سمت اتاق گیرنده حرکت می‌کند و پس از شناسایی او، محفظه ذخیره‌سازی را باز کرده و بسته را تحویل می‌دهد. باید منتظر باشیم تا ببینیم این ربات هوشمند، مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت یا خیر.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]