40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ربات پاک‌کننده‌ای که آبراه‌های آمریکای لاتین را با انرژی خورشیدی تمیز می‌کند!

ربات پاک‌کننده‌ای که آبراه‌های آمریکای لاتین را با انرژی خورشیدی تمیز می‌کند!

محققان دانشگاه ملی لاپلاتا (UNLP) در آرژانتین از یک ربات مستقل با انرژی فتوولتائیک رونمایی کردند که زباله‌ها و هیدروکربن‌ها را از سطوح آب جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش هوشیو، مهندسان مؤسسه تحقیقات الکترونیک، کنترل و پردازش سیگنال (LEICI) در UNLP و شرکت حفاظت از محیط زیست Recyclamer Pampa آرژانتین، موفق شده‌اند رباتی با انرژی خورشیدی بسازند که زباله‌ها را از سطوح آب جمع‌آوری کرده، متغیرهای آبی-محیطی را بررسی می‌کند.

ربات پاک‌کننده‌

خوان لوئیس روزندو، محقق LEICI در خصوص ساخت این ربات می‌گوید: «این ربات ظرفیت تمیز کردن زباله‌های روی سطح و عمق آب‌های رودخانه‌ها، تالاب‌ها و بنادر را دارد و می‌تواند زباله‌ها را تا عمق ۴۰ سانتی‌متری نیز جمع‌آوری کند.» روزندو در ادامه سخنان خود درباره این ربات تصریح کرد: «ماکروپلاستیک‌ها یعنی بطری‌ها و کیسه‌ها، میکروپلاستیک‌ها و هیدروکربن‌های شناور که از آلاینده‌های اصلی مسیرهای آب هستند، معمولاً در این عمق یافت می‌شوند.»

برای توضیح بیشتر بهتر است توضیحی در مورد برخی از زباله‌ها بدهیم:

میکروپلاستیک‌ها اجسام پلاستیکی کوچک‌تر از ۵ میلی‌متر هستند. آن‌ها می‌توانند از قطعات پلاستیکی، تکه‌ها یا الیا‌ف‌ها تشکیل شوند. ماکروپلاستیک‌ها معمولاً به عنوان هر چیزی بزرگ‌تر از ۵ میلی‌متر طبقه‌بندی می‌شوند. از آنجایی که اجسام بزرگ‌تر باقی‌مانده در محیط ممکن است به آرامی به قطعات کوچک‌تر تجزیه شوند، نظارت و مستندسازی طیف کامل آلودگی پلاستیکی و تکامل آن در طول زمان ضروری است. هیدروکربن‌ها نیز به ترکیبات شامل هیدروژن و کربن گفته می‌شود که از اجزای تشکیل‌دهنده نفت خام و گاز طبیعی هستند. این ترکیبات در سوخت‌ها، روان‌کننده‌ها و همچنین مواد خام پلاستیک‌ها،‌ فیبرها، مواد منفجره و مواد شیمیایی صنعتی استفاده می‌شوند.

نکته جالب این است که پنل‌های خورشیدی واقع بر روی عرشه دستگاه که شبیه یک کاتاماران کوچک بدون بادبان هستند، می‌توانند باتری‌های آن را در حین کار ربات شارژ کنند.

Recyclamer Pampa آرژانتین با تجربه خود در تصفیه زباله و تمیز کردن سطوح آب کمک می‌کند، در حالی که LEICI سیستم را خودکار می‌کند.

روزندو در ادامه می‌افزاید: «این اتوماسیون شامل طراحی، اندازه و ادغام الکترونیکی یک معماری سخت‌افزاری مدولار بر روی برد، یعنی کنترل‌کننده‌های سرعت، کامپیوتر، سنسورها، آنتن و… و توسعه منطق کنترل برای دستیابی به استقلال ربات بود.»

Recyclamer Pampa Argentina قصد دارد این ربات را در آمریکای لاتین و کارائیب تجاری کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]