پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 کسب رتبه اول مسابقات روبوکاپ فرانسه توسط تیم دانش‌آموزی ایران

کسب رتبه اول مسابقات روبوکاپ فرانسه توسط تیم دانش‌آموزی ایران

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رتبه اول مسابقات روبوکاپ فرانسه، موفقیت تازه‌ای است که تیم روبوکاپ ققنوس به عنوان نماینده ایران در بخش ‌دانش‌آموزی این مسابقات کسب کرده است.

بر اساس گزارش کمیته ملی روبوکاپ ایران که روز سه شنبه برگزار شد، تیم ربوکاپ ققنوس (pheonix) متشکل از امیر رضازاده از مدرسه دوره اول علامه حلی ۳ تهران، امیرحسین درویش از مدرسه فردوسی حکیم و سهند حاجی‌زاده از مدرسه سلام شهرک غرب تهران به عنوان نمایندگان تیم ‌دانش‌آموزی روبوکاپ از جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها شرکت کردند و در بخش mini_challenge گروه ‌دانش‌آموزی موفق به کسب رتبه اول مسابقات روبوکاپ فرانسه شدند.

لازم به ذکر است در بخش دانشجویی این مسابقات، تیم مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (MRL) علاوه بر کسب یک مقام قهرمانی، توانست دو مقام نایب قهرمانی را به دست آورد و یک عنوان پنجمی را نیز در کارنامه رقابت‌های خود ثبت کند. به دلیل این موفقیت‌ها، تیم مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (MRL) به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۱ فرانسه شناخته شد.

لازم به توضیح است، شیوع بیماری کرونا باعث تعویق یکساله برگزاری مسابقات ربوکاپ جهانی شده بود و اکنون پس از وقفه یک ساله این رقابت‌ها در فرانسه از سر گرفته شده و تیم‌های برتر دانش‌آموزی و دانشجویی از سراسر دنیا به صورت مجازی و حضوری در این تورنمنت شرکت کردند.

رقابت‌‌های روبوکاپ یکی از پرطرفدارترین و پرهیجان‌ترین رویدادها در سراسر دنیاست و هرساله، کشورهای پیشرو در فناوری‌‌های رباتیک و هوش مصنوعی، دستاوردهای تحقیقاتی و صنعتی خود را با تیم‌‌های برگزیده دانشجویی و ‌دانش‌آموزی به رقابت‌‌های جهانی‌‌ می‌فرستند. اما اگر بخواهیم از رویداد موازی با این رقابت‌‌‌ها صحبت کنیم،‌‌ می‌توانیم از رقابت ربوکاپ آزاد ایران یا «ایران اپن» نام ببریم. «ایران اپن» از سال ۲۰۰۶ فروردین ماه هر سال در ایران برگزار می‌شود. سال گذشته این رقابت‌‌‌ها به دلیل شیوع کرونا در ایران برگزار نشد و امسال این سری مسابقات به صورت استثنا در اردیبهشت ماه برگزار شد.

شایان ذکر است، این رقابت‌ها زیر نظر کمیته جهانی روبوکاپ بر گزار‌‌ می‌شود و در ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و کمیته ملی روبوکاپ ایران مسئولیت برگزاری این رقابت‌‌‌ها را بر عهده دارند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز از دیگر حامیان برگزاری این رویداد هستند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]