40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تعریف رشته‌های جدید هوش مصنوعی ویژه دانشجویان بین‌الملل علوم پزشکی تهران

تعریف رشته‌های جدید هوش مصنوعی ویژه دانشجویان بین‌الملل علوم پزشکی تهران

دکتر محمود قاضی خوانساری مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اضافه‌شدن دو رشته جدید کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و علوم آزمایشگاهی، برای دانشجویان خارجی و بین‌الملل این دانشگاه خبر داد.

به گزارش هوشیو به نقل از از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ششمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سالن شورای حکیم این دانشگاه در حالی برگزار شد که، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی این دانشگاه، معاونان آموزشی دانشکده‌ها، مدیران حوزه آموزش و نماینده ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جلسه حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اهدای لوح و تندیس به تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات ارزشمند دکتر علیرضا وطن‌آرا، دکتر عفت سوری معاونان سابق آموزشی دانشکده داروسازی و دکتر ذوالفقاری معاون آموزشی دانشکده مجازی پرداخت.

در ادامه جلسه دکتر قاضی خوانساری مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ضمن اشاره به راه‌اندازی دو رشته جدید هوش مصنوعی و علوم آزمایشگاهی مختص دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه گفت: این تصمیم با در نظر گرفتن ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه آموزش و تربیت متخصصان مورد‌نیاز برای بخش داخلی و بین‌الملل اتخاذ گردید و افزودن این رشته‌ها به دروس این دانشگاه در کمیته تطبیق وزارت بهداشت به‌صورت رسمی تصویب شد.

دانشجویان

دکتر رضایت معاون آموزشی پردیس بین‌الملل این دانشگاه تعریف این رشته‌های جدید را ماحصل تلاش دانشکده‌های فناوری‌های نوین پزشکی و پیراپزشکی دانست و یادآور شد: معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت جدّ تلاش داشته تا با همکاری دانشکده‌های مذکور به حیطه رشته‌های میان‌رشته‌ای و دیگر رشته‌های علوم و فناوری‌های نوظهور و نوین ورود کند.

وی در ادامه با اشاره به شاخصه‌های مهم از نگاه معاونت بین‌الملل که تأثیر‌گذار در تعریف این رشته‌ها بوده افزود: مؤلفه‌هایی همچون وجود زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات مورد‌نیاز، متقاضیان بین‌المللی و همچنین هیئت علمی کافی در اخذ این تصمیم و راه‌اندازی رشته‌های جدید تأثیر‌گذار بوده است.

رضایت یادآور شد: در آماده‌کردن برنامه‌های آموزشی جدید برای دانشجویان خارجی، بررسی‌های مقایسه‌ای از دانشگاه‌های مختلف جهان صورت گرفته و تطبیق این برنامه‌ها با معیارهای بین‌المللی، مدنظر تیم تصمیم‌گیرنده قرار داشته است.

در این جلسه همچنین به بررسی موضوعات دیگری همچون آیین‌نامه پیشنهادی ساعت موظفی و کشیک دستیاران فوق‌تخصصی و فلوشیپ، درخواست تأسیس و راه‌اندازی رشته پدافند غیر‌عامل در مقطع کارشناسی ارشد در گروه سلامت در بلایا و فوریت‌ها به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این موارد ارائه کردند و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

شایان ذکر است: کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌الملل، زیرمجموعه شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این کمیته دبیران دبیرخانه‌های آموزش داروسازی، آموزش علوم پایه پزشکی و تخصصی و دندانپزشکی و گسترش وزارتخانه حضور دارند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]